Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG Rover uvádí: "V hlavní roli sedan."

Tomáš Zajíček
Britská automobilka MG Rover Group připravuje do výroby tři nové sportovní sedany. Na vývoji těchto tří "vlaštovek", ale i jiných modelů pracuje přes 500 inženýrů z továrny v Longbridge. Automobilka MG Rover investovala do vývoje nových modelů již...

Jak řekl Kevin Howe z MG Rover, je cílem vývoje nových automobilů vzkřísit značku MG a ustanovit ji do vedoucí pozice v segmentu sportovních automobilů. "Našim cílem je, aby zákazníci, kteří hledají kvalitní sportovní automobil zvolili právě MG. " dodal Kevin Howe.

O tom, že MG Rover myslí své plány se značkou MG vážně, svědčí i to, že byl angažován známý konstruktér Peter Stevens, který se podílel nejen na celé řadě automobilů značek Jaguar a Lotus, ale také na supersportu McLaren F1.

MG ZT - vrchol nabídky

MG ZT bude stát na vrcholu nabídky osmi připravovaných nových MG. ZT vychází z Roveru 75. Inženýři MG přepracovali nastavení podvozku (tvrdší nastavení tlumičů, pružin apod.), provedli změny na pohonných jednotkách a stranou nezůstala ani karoserie, jak je patrné z fotografií. Řeč je o upraveném předním nárazníku s velkými vstupy vzduchu pro chlazení pohonné jednotky, typické mřížce chladiče a zadním spoileru. Bez povšimnutí nelze minout ani sportovní koncovky výfuku.

Styl automobilů MG završují 18palcová litá kola. Díky jimž bylo možné osadit přední nápravu brzdovými kotouči o průměru 325 mm.

Pro pohon se počítá s upravenou verzí dva a půl litrového šestiválce KV6 s výkonem 160 nebo 190 k (118 - 140 kW). Na rýsovacím prkně jsou však připraveny motory takříkajíc z říše snů. První z nich je osmiválec o výkonu 260 k (191 kW) a druhý, také osmiválec, tentokrát však s výkonem 375 k (276 kW).

Základní cena MG ZT by neměla překročit hranici 20.000 liber.

MG ZS - dokonce i diesel!

Základem verze ZS je čtyř nebo pětidvéřová karoserie vycházející z Roveru 45. Na první pohled upoutají 17palcová litá kola, přední a zadní spoiler. Stejně jako u MG ZT najdeme v interiéru sportovní sedadla, "speciální" volant a řadicí páku.

Zatím nejvýkonnějším motorem je dva a půl litrový šestiválec o výkonu 177 k (130 kW). V nabídce však překvapivě budou i slabší benzínové a dieselové motory, takže vlastně půjde v některých verzích jen o změnu vzhledu a nastavení podvozku. Jedná se o čtyřválce o objemu 1.6 a 1.8, diesely zastupuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.

S vozem MG ZS počítá i pro účast na britském mistrovství cestovních vozů (British TOCA Tour). S tím souvisí i možnost uvedení silnějšího motoru než je zmíněný šestiválec.

MG ZR - a ještě něco malého

MG ZR je nejmenším z nových automobilů a stejně jako jeho větší bratři i on má svůj vzor u Roveru - model25.

Snad proto nepřekvapí, že se připravuje třídveřové i pětidveřové provedení. Jako u předchozích modelů i ZR dostane přední, boční i zadní (střešní) spoiler a 17palcová litá kola.

Pro pohon se počítá se čtyřválcem z modelu MGF Trophy 160 SE, který disponuje maximálním výkonem 160 k (118 kW). Tato moderní osmnáctistovka je vybavena variabilním časováním ventilů, což jí dává nejen dobré výkonové předpoklady, ale také zaručuje příznivé hodnoty spotřeby paliva. Stejně jako u modelu ZS i ZR bude ZR vybaven také slabšími motory. Konkrétně se jedná o zážehové čtyřválce K-Series s objemem 1.4 a 1.8 a dieselový dvoulitrový čtyřválec.

Zajímavostí je, že i s automobilem MG ZR se počítá pro sportovní využití. Tentokrát najde své uplatnění na rychlostních zkouškách šampionátů v automobilových soutěžích.

Cena za základní provedení MG ZR by neměla překročit 10.000 liber.



Tomáš Zajíček