Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG TF: Konec výroby roadsteru

David Bureš
Diskuze (0)
Výroba britského sporťáku MG TF po patnácti letech definitivně končí. Během letošního roku se vyrobilo posledních 155 aut.

Britský roadster se začal prodávat v roce 1995 jako MG F, hlavním konkurentem byla Mazda MX-5, se kterou vůz sdílel mechanismus sklápění látkové střechy. Originální MG F používalo uprostřed uložený 1,8litrový motor o výkonu 87 kW, specialitou byl i systém hydropneumatického pružení Hydragas. Oblibu roadsteru zaručila především jeho nízká cena.

V roce 2002 byl vůz omlazen a dostal inovovaný název – MG TF. Vedle modernizace karoserie se hlavní změny odehrály v nabídce pohonných jednotek. Základem palety se stala šestnáctistovka s výkonem 85 kW pro model TF 116, motor 1,8 l disponoval 88 kW, nebo 100 kW podle modelu. Vrcholem pak byl TF 160 s osmnáctistovkou vybavenou proměnným časováním ventilů, díky nimž automobil disponoval výkonem 118 kW. Důležitou změnou byl i konec pružení Hydragas.

Poprvé zastavil výrobu britského roadsteru bankrot firmy MG Motors v roce 2005. Nový čínský majitel – Nanjing Automobile Corporation – prodej obnovil v srpnu 2008. Samotná výroba se však přesunula do Číny, v anglickém Longbridge probíhala jen konečná montáž. Limitovanou pětisetkusovou edici MG TF LE500 poháněl zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l s výkonem 99 kW, jenž umožnil vozu jet maximální rychlostí 205 km/h.

Plány obnovené výroby počítaly až s prodejem 4.000 aut ročně, nicméně takových prodejních čísel obnovené MG TF nedosáhlo. Nepomohla ani loňská edice TF 85th Anniversary připomínající výročí 85 let od založení značky MG. Právě nízká prodejní čísla – letos se vyrobilo 155 kusů – jsou hlavním důvodem konce tohoto sporťáku.

Plány do budoucna s další generací roadsteru se znakem MG počítají, nicméně podle mluvčího automobilky je nejprve nutné značku znovu vybudovat.

Nejbližší budoucnost automobilky MG Motors tak bude ve znamení liftbacku MG6, který se právě začíná vyrábět v anglické továrně Longbridge. Na konci roku 2010 se na autosalonu v čínském Kantonu (Guangzhou) očekává premiéra sériového modelu MG3, který má vycházet z konceptu MG Zero představeného letos na jaře. I ten se má prodávat jak v Číně, tak v Evropě.

David Bureš
Diskuze (0)