Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Unikátní supersport se neprodal ani za směšné peníze. Má to svůj důvod

Stanislav Kolman
Diskuze (1)
Mnoho lidí mělo před časem možnost koupit první kus ze série extravagantního sporťáku za relativně slušný peníz. Zájemce se ale nenašel. Proč?

Před třemi měsíci se na aukčním serveru eBay objevil skutečný unikát, první sériově vyrobený supersport MG XPower SV. Zájemce navíc požadoval směšnou částku – osm tisíc britských liber, tedy asi 229 tisíc českých korun. Kolik přihazujících se našlo? Ani jeden.

Jedná se přitom o nesmírně zajímavé auto. Vzniklo jako nástupce modelu Qvale Mangusta, sportovního vozu s pohonem předních kol a osmiválcem pod kapotou. Očekávaný zájem se však nedostavil a výrobce musel přijít s něčím novým. Tak vznikl projekt MG XPower SV.

Supersport poháněl 4,6litrový osmiválec Fordu, který v základu poskytoval výkon 308 koní a maximální točivý moment 409 N.m. Z klidu na stovku zrychloval 5,3 vteřiny a pokračovat šlo až na rychlost atakující 266 km/h. Navíc výrobce nabízel ještě silnější provedení se 410 koni a maximálkou přesahující 310 km/h.

Prvotní reakce byly pozitivní. Vůz se dočkal uznání za svou hbitost a skvělé jízdní vlastnosti. Postupem času se však ukázalo, že kvalita karoserie a samotná spolehlivost na tak dobré úrovni nejsou.

Navíc byl sporťák poměrně drahý, základní provedení přišlo v roce 2004 na téměř 1,9 milionu korun. Považme, že za stejnou částku jste pořídili legendární model 911 od renomované značky Porsche.

Není divu, že jak rychle výroba speciálu MG začala, tak rychle i skončila. Historické prameny uvádí roky výroby 2003-2005, během kterých vzniklo pouze 82 automobilů.

Prodávaný kousek byl prvním z nich, navíc přepracovaný na „top specifikaci“, která sloužila při nejrůznějších prezentacích. V přiloženém videu můžete schopnosti auta vidět při závodě na čtvrt míle. Supersport na ni potřebuje devět sekund a maximální rychlost leze přes 250 km/h.

Proč se tedy nenašel jediný zájemce, který by chtěl tak unikátní model vlastnit? V útrobách se totiž nedochovala pohonná jednotka Fordu a vozu chybí také převodovka. Sehnání stejných, případně jiných komponent ke zprovoznění sporťáku by potencionálního vlastníka stálo další balík peněz. Proto z atraktivně vypadající aukce rychle sešlo.

Stanislav Kolman
Diskuze (1)
21. 8. 2017 13:57
Takže nepredávali superšport...
...predávali vykuchaného kripla. Niet sa čo diviť tej sume, za kisňu a nápravy, kam ťažko dáš iný motor ako ten, čo tam bol... Investícia, z ktorej pozerá ďalšia investícia, ak by vôbec bolo možné dostať to do stavu blízkemu pôvodnému. Balíček peňazí vyhodený do vzduchu...
Takže logické, že ostal na ocot, kto by takú drahú kopu šrotu chcel?