Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mil-Spec Automotive 002: Hummer H1 ožívá

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Američtí zájemci o terénní legendu s vojenskými kořeny si ji mohou koupit prakticky novou, samozřejmě za hromadu dolarů. Ale když máte patřičný obnos na kontě...

Všichni známe historii vojenského Humvee i jeho civilní verze, tedy Hummeru H1. Zatímco vojenské High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV) vyrábí AM General od roku 1984 dodnes, nová H1 pro silniční použití vznikala v letech 1992-2006. Značka Hummer nepřežila řízený bankrot General Motors, které ji předtím koupily, na konci minulé dekády, ani do Číny se ji prodat nepodařilo.

Společnost Mil-Spec se snaží H1 ještě více zcivilizovat. Obrovské off-roady s pohonem všech kol, které se nezaleknou žádného terénu, přece jen původně nevynikaly nijak velkým pohodlím a jejich co do objemu patřičně dimenzované motory postrádaly výkon, ale zato byly značně žíznivé. Základem jsou již vyrobené vozy, ale modifikuje je opravdu důkladně.

Vidlicový osmiválcový turbodiesel Duramax 6,6 l dává 507 koní (373 kW) a 1356 N.m, je kompletně nový a vyladěný. Interiér firma oživuje sportovními volanty i hliníkovými doplňky z původem v letectví a kůže v kabině je vojenská, takže jistě něco vydrží. Nabídka zahrnuje pětici karosářských variant, otevřených i uzavřených včetně pick-upu. Tedy jestli se mu tak vůbec dá říkat. Už v květnu letošního roku představila Launch Edition s masivními rámy, na tom zadním spočívala rezerva.

Nyní je na řadě další kus s číselným označením 002. Hardcorový off-road pro čtyři má tentokrát šikmou střechu vzadu a je černočerný. Mimochodem, právě tuto část potáhli kevlarovou texturou.

Kousek vznikl na objednávku pro konkrétního klienta. Takže má třeba vzduchový podvozek, který se dá nastavit v rozmezí 178 mm, firemní fotky jasně ukazují, jaký je to rozdíl. To znamená, že i na silnici si užije patřičnou dávku pohodlí. Jasně, jenom místa nemá řidič ani ostatní na palubě kolem sebe moc, ale s tím nic u Mil-Spec nenadělají, i když se prostor uvnitř značně proměnil. Takový hummer prostě vždy byl, naddimenzovaná poháněcí soustava musí někudy vést, v tomto případě masivním rámem.

Sedačky mají taktéž vzduchové odpružení, ale i vyhřívání, chlazení a masážní funkci, není sice zřejmé, zda všechny, nebo jen ty přední, ale komfortnější H1 na světě určitě neexistuje. Černá barva se opakuje i v kabině čalouněné (nejen) kůží. Motor pravděpodobně zůstal stejný jako u prvního vozu. Celé auto vypadá zlověstně, jiné odstíny se k němu snad ani nehodí. A na závěr ještě cena: tenhle konkrétní exemplář vyšel na 290.837 dolarů, tedy zhruba 6,4 milionu korun. No, málo to není...

Aleš Dragoun
Diskuze (0)