Milion kilometrů? Naftová Fabia to zvládla za 13 let.
„Spolu s Peterem Kirchhoffem se radujeme z tohoto skvělého výkonu. Současně jsme velice hrdí na to, že tohoto výkonu dosáhl s vozem značky ŠKODA. Lepší důkaz kvality a spolehlivosti našich vozů bychom si ani nemohli přát,“ říká Dr. Martin Hrdlička, zástupce technického vývoje společnosti Škoda Auto a.s. Na konstrukci první generace modelu Fabia se sám podílel. „Fabia tehdy vzbudila rozruch už při svém představení na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1999,“ vzpomíná Hrdlička. „Ještě v tomtéž roce získala první Zlatý volant. Ten nám potvrdil, že jsme s tímto vozem vystihli trend doby.“
Tato zpráva, jednoznačná chvála v odborném tisku, výhodná základní cena ve výši 18.798 DM a nadpis „Nejlepší ve své třídě v nákladech na pojištění“, byly impulsy, na jejichž základě se pro Fabii rozhodl i Peter Kirchhoff. 3. července 2000 dostal poprvé do ruky klíče od svého stříbrného vozu ŠKODA Fabia. „Při převzetí měl vůz na tachometru jedenáct kilometrů,“ vzpomíná Peter Kirchhoff. Od té doby si vystudovaný ekonom zapisoval každý ujetý kilometr a náklady do posledního centu. „Tehdy by mne ani ve snu nenapadlo, že se na den přesně 13 let od převzetí vozu na tachometru objeví milion,“ usmívá se. Jeho pečlivému účetnictví vděčíme za to, že celý život tohoto vozu je tak pečlivě zdokumentován. Škoda Auto Deutschland je s Peterem Kirchhoffem od roku 2005 v pravidelném kontaktu. Tehdy se poprvé písemně obrátil na redakci zákaznického časopisu Extratour, který od té doby informuje o všech jeho rekordech.
Když Peter Kirchhoff se svým vozem Fabia v červenci 2007 překonal hranici 500.000 kilometrů, vznikl nápad slavit další rekordy na mimořádných místech. Statečná Fabia byla pro svého majitele spolehlivým společníkem na cestách: „Dokonce i po půl milionu kilometrů jsem měl na voze pořád ještě původní výfuk,“ vzpomíná Kirchhoff. „Technická kontrola s tímto vozem mi nedělá žádné starosti! Závady? Prostě nejsou!“
O Fabii Petera Kirchhoffa se už léta stará servisní partner značky Škoda Betgen & Potthoff ve městě Hamm. Při předběžné technické kontrole v červnu letošního roku vůz ještě jednou důkladně zkontrolovali. Servisní poradce Matthias Lütkhoff byl technickým stavem vozu nadšen: „Vůz je v původním stavu. Výfuk, motor, spojka a převodovka byly namontovány už ve výrobním závodě. S pomocí pravidelné údržby dosáhl vůz tohoto enormního výkonu.“ Jen jednou jej za celou dobu vůz nechal svého majitele na holičkách. „Po ujetí 305.000 kilometrů se vůz zastavil vinou porézního kabelového svazku“, vzpomíná Kirchhoff.
Také po miliontém kilometru, který se na tachometru Fabie objevil v jeho rodišti, zachová Peter Kirchhoff svému vozu věrnost. Pokukuje už po modelu z příští generace vozu Fabia z Čech. Počítadlo kilometrů jeho věrného vozu po miliontém kilometru už neukáže vůbec nic. Na displeji se po čísle 999.999 objeví už jen šest vodorovných čárek. Místo pro sedmou číslici prostě chybí. Ale pečlivý ekonom ze Sprockhövelu bude ujetou vzdálenost nadále zapisovat podle denního počítadla kilometrů. „Pokud auto vydrží – a s tím počítám – budu moci hlásit i další rekord,“ doufá. Až na trh přijde Fabia třetí generace a Peter Kirchhoff si ji převezme, chce svůj vůz, který napsal kus historie automobilismu, věnovat Škoda Muzeu v Mladé Boleslavi.