Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini spustí výrobu v Indii

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Expanze automobilek do Asie pokračuje. Stranou současných trendů nezůstává ani německo-britská značka Mini.

Mini, součást skupiny BMW, vyrábí své vozy v britském Oxfordu, motory se rodí v továrně Hams Hall v Birminghamu. Výjimkou jsou zvýšené čtyřkolky: pětidveřový Countryman a nový třídveřový Paceman, které vyjíždějí z bran závodu Magna Steyr v rakouském Grazu. Agregáty sem však putují z Albionu.

Růst asijských trhů, zejména toho indického, si však vyžádal radikální řešení: zahájení lokální produkce. Datum jejího zahájení v indickém Chennai nebylo dosud oznámeno, ale dojde k němu ještě letos. Na tamní trh vstoupila značka přitom teprve loni, byl pro ni jubilejním stým, na kterém působí. Na začátku roku 2012 otevřela prvních pět prodejních míst v New Delhi, Bombaji, Bengalúru a Hajdarábádu. Od března do prosince našlo zákazníky sice jen 302 aut, ale je to teprve začátek, místní výroba jej určitě zvýší, byť vozy nejsou levné ani pro Indy.

Kvalita indických Mini pochopitelně zůstane totožná jako v případě těch britských a vlastně i rakouských. V Chennai (do roku 1996 se používal známější název Madras) bude mít automobilka svou první mimoevropskou továrnu. Mateřské BMW na východním pobřeží Bengálského zálivu vyrábí od března 2007, vznikají zde série 3 a 5 a také SUV X1, respektive X3. Závod se nenachází přímo ve městě, ale asi 40 km severozápadně od jeho centra v zóně Mahindra World City.

Komplex zatím budou opouštět pouze čtyřkolky Countryman v základní verzi One a také jako turbodiesel Cooper D. Zatím není jasné, zda se budou exportovat i jinam. Loni prodalo Mini celosvětově 301.526 aut, odbyt se zvýšil hlavně v Americe a právě v Asii. Aktuální krok tak nepostrádá logiku.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)