Nové Mini Countryman je větší než kdy dříve. A jen elektrické
Elektrický countryman nabídne několik různých světelných podpisů na obou koncích auta, tři zásadně odlišné výbavové varianty a pohon předních nebo všech kol. Oproti minulé generaci významně narostl, nabízí víc místa i v interiéru.
První model značky Mini vyráběný v Německu a zároveň dosud největší mini – to je nová generace crossoveru Countryman, kterou britská, německým BMW vlastněná automobilka čerstvě odhalila. Zatím si ho svět může prohlédnout na fotografiích a videu, naživo se ukáže na mnichovském autosalonu IAA.
Designem je novinka přísně moderní interpretací soudobého designu vozů Mini. Ze všech stran, včetně světelných podpisů, je hranatější. Zejména zadní lampy si zaslouží zvláštní zmínku – jejich světelný podpis je možné si zvolit z několika možností. Tři různé verze jsou dostupné také pro světelný podpis přídě.
V interiéru nejvíce zaujme nová, látkou potažená palubní deska s kulatým centrálním displejem, měřícím v průměru 9,44“. Ten slouží zároveň jako obrazovka infotainmentu i přístrojový štít, řidič ovšem má k dispozici i head-up displej – samozřejmě za příplatek.
Displej nabídne Operační systém 9, postavený na základě softwarové sady Android Open Source Project. Je možné ho ovládat hlasem skrz příkaz „Hey Mini!“ a má takto jít nastavovat např. i klimatizaci. Zdali ovšem bude hlasové ovládání podporovat češtinu, je zatím otázkou – s vozy značky BMW se česky člověk nedomluví.
Countryman bude dostupný ve čtyřech různých výbavových provedeních, kdy každé z nich nabídne trochu jiné materiály a vzhled interiéru. Všechny materiály jsou podle automobilky ekologické, jejich součástí je recyklovaný polyester.
„Dosud největší“ znamená délku 4.433 mm, šířku 1.843 mm a výšku 1.656 mm. Za zmínku stojí také větší šířka interiéru o 3 cm vpředu a o 2,5 cm vzadu. Samozřejmostí u tohoto modelu je pětice dveří a zavazadelník novinky má objem až 460 litrů v základním uspořádání a až 1.450 litrů se sklopenou druhou řadou sedaček. Tu je možné posouvat podélně a dá se také nastavovat sklon opěradel.
Nový countryman sdílí techniku s BMW iX1 a bude k mání ve verzích E a SE All4. Základ nabídne pohon předních kol výkonem 204 koní a točivým momentem 250 Nm, což má stačit ke zrychlení na stovku za 8,6 s a nejvyšší rychlosti 170 km/h. Verze SE All4 přidává zadní elektromotor pro celkový výkon 313 koní a točivý moment 494 Nm. Toto provedení má zvládnout stovku za 5,6 s a nejvyšší rychlost je 180 km/h.
Výroba nového countrymanu má začít v továrně BMW v Lipsku ještě letos. Kdy ho bude možné objednávat a v jakých cenách, zatím není známo.