Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini odchází z MS v automobilových soutěžích

Aleš Dragoun
Diskuze (38)
Tovární tým Mini končí ve světovém šampionátu rally. Soukromníci ale budou podporováni i nadále.

Speciály Mini John Cooper Works WRC na základě modelu Countryman byly zpestřením startovního pole. Tovární účast se ovšem chýlí ke konci. Kay Segler, zodpovědný za koordinaci a řízení značky Mini v rámci skupiny BMW, oficiálně oznámil, že tým odejde v závěru roku 2012 kvůli „velmi obtížnému obchodnímu prostředí.“ Do konce sezóny zbývá ještě jedna soutěž: Katalánská rally (8.-11. listopadu).

Oznámení není nijak překvapivé. Už v únoru se rozešli oba partneři, BMW Motorsport a Prodrive, byť vývoj přeplňovaného motoru 1,6 l pokračoval dále. Problémy ale sahají ještě do závěru loňského roku, kdy byl vyhozen původně nahlášený druhý jezdec Kris Meeke. Letos sice zajel Dani Sordo fantasticky v Monte Carlu, kde skončil druhý, ale ani dalších jedenáct umístění v Top 10, ať už továrních pilotů či soukromníků, toto rozhodnutí nezvrátilo. WRC Team Mini Portugal už žádných stupňů vítězů nedosáhl, ač poprvé absolvoval kompletní ročník.

Homologace základního Mini Countryman Cooper S je stále platná, končí až v roce 2018. U Prodrive se tedy budou nadále starat o zákaznické vozy John Cooper Works specifikací WRC i S2000 (s tou jezdí například náš Václav Pech). Soukromníci se tedy nemusejí obávat, že by podpora skončila. Ladění, repase i prodej náhradních dílů budou stále k dispozici. Pokud by se našel zájemce, který by chtěl nové nové soutěžní Mini JCW, jistě i jemu vyjdou v Británii vstříc.

Proč Mini, které se do tohoto světa vrátilo s velkou pompou, odchází? Pochopitelně, hlavním důvodem jsou peníze. Soutěžní program k propagaci značky příliš nepřispěl. Zisky z prodejů klesají, náklady na účast ve světovém šampionátu naopak prudce rostou a globální ekonomická situace stále není dobrá, obzvláště ne ta v eurozóně. A pokračování takto nákladné účasti si prostě v rámci skupiny BMW nelze obhájit, byť mateřská automobilka hlásí rekordní odbyt a Británie eurem neplatí.

Vždyť z podobných důvodů už skončil Peugeot v Le Mans a ten je na tom finančně ještě mnohem, mnohem hůře. Tovární Mini bohužel vydržely v MS jen rok a půl. Do kategorie WRC se ovšem chystají Volkswagen a Hyundai, takže snad nezůstane pouze u souboje dvou automobilek: Citroënu a Fordu.

Aleš Dragoun
Diskuze (38)
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2012 02:50
Re: Ford
;-\
Avatar - Nerez
16. 10. 2012 12:30
Re: Teď se jasně ukázalo,
Citron to zabalí tak jako tak, chce jít cestou okruhových závodů.
16. 10. 2012 12:26
Re: Ach jo...
Ano, ale dokážeš pochopit že Citroen čerpal s předchozích modelů? Z čeho vychází Mini? To auto má do dokonalého ještě hodně daleko a soukromý tým tomu nedá vývoj který potřebuje. Úspěchy Fabie WRC byli jen o pilotech, ty nedostala jelikož to "někdo" nechtěl. I Odstoupení Colina na Australské rally bylo úplně zbytečné a hlavně cílené :no: jelikož ukázal že auto umí, ale musí se to umět.
16. 10. 2012 12:21
Teď se jasně ukázalo,
kam vedou neustálé změny regulí a idiotský downsizing. Auta s 1.6l motory nebyla o nic levnější, nežli s dvoulitrem a automobilkám zlomila vaz nutnost vyrobit WRC speciál z menšího modelu (míň místa = nákladnější použité materiály, aby se zachovala odolnost). Teď to zabalí ještě Citroën, který určitě nestojí o vítězství nad hrstkou movitých soukromníků a můžeme na MS v rally zapomenout. A až skončí homologace současných WRC, vrátíme se i na domácích závodech do komunistických časů, kdy se jezdilo se vším, co mělo čtyři kola! :no:
Avatar - Nerez
16. 10. 2012 12:00
Re: Ach jo...
Když Solberg jezdil s DS3, auto bylo úplně nové, takže vyvíjet rozhodně bylo co. V tomhle bych ani Mini nepodceňoval, Prodrive je natolik zkušený tým, že nenechá svá auta žebračit někde na zapomenutých místech ve středu výsledkové listiny.
Jde o to mít střelce, který se toho nebojí. Viz podceňovaná Fabia WRC a Colin McRae :yes: