Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Minor: Opravdové Mini uvidíme nejdříve na konci roku 2018

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Projekt Rocketman úplně nezemřel. Mini se tak trochu vrátí ke kořenům v závěru roku 2018. A ve spolupráci s Toyotou!

Současné Mini třetí novodobé (a čtvrté celkově) generace už vlastně není mini, délkou se posunulo mezi malé vozy. O pětidveřové variantě s prodlouženým rozvorem to platí obzvláště, ta má dokonce těsně přes čtyři metry. Jenže mateřské BMW, které si značku díkybohu ponechalo z nešťastné akvizice britského Roveru, plánuje doplnění nabídky směrem dolů. Vývoj sériové verze čtyři roky starého konceptu Rocketman byl již sice zastaven, ale nakonec Němci svůj postoj přehodnotili.

Do historie se vrací už dříve avizovaný název. Issigonisův zázrak se přece v roce 1959 začal prodávat jako Austin Seven a Morris Mini Minor. Značky Austin a Morris se dávno nepoužívají, Minor však bude reinkarnován. Mnichov práva na užití tohoto názvu naštěstí dále neprodal. Třídveřové auto má podle britského Caru měřit 3,45 m, zatímco originál měl na délku zhruba tři metry. I tak se však jedná o downsizing, tentokrát nikoliv technický, nýbrž rozměrový. Je součástí plánu společného vývoje s japonskou Toyotou. Pro první novodobou generaci Mini dodávali naftové motory právě Japonci (od roku 2003), dnes proudí opačným směrem. Bavoři zase využívají palivových článků a společně připravují nejen sportovní auta...

Příchod třídveřového Minoru je plánován na přelom let 2018 a 2019. Zda zůstane bublinovitá střecha z Rocketmanu, to zatím můžeme jen spekulovat, prý ano, stejně jako maska, černé sloupky karoserie i výrazná zadní světla ve tvaru britské vlajky, tentokrát z konceptu Superleggera. Na tradice je třeba dbát a ctít je! Finální tvary se inspirují také Pacemanem. Kolik bude stát? V Albionu někde mezi 9 a 10 tisíci liber (337-375 tisíc Kč). Fanoušci se mohou radovat, značce se pod křídly BMW daří, byť ne všechny modely přežijí. A situace, kdy nebyli majitelé prvních novodobých vozů vpouštěni na klubové a značkové srazy, je dávno zapomenuta.

Své verze se dočká i Toyota pod znovuvzkříšeným jménem Starlet, které se rozloučilo před šestnácti lety. Jejím portfoliu nahradí obchodně nepříliš úspěšný model iQ, výroby v Kolíně se tento fakt nedotkne. Nová společná platforma (tedy nikoli koncernová UKL) využije kromě zážehových a vznětových pohonných jednotek také elektromotorů pro hybridní verze a místem jejího zrodu má být hlavní závod Mini v britském Oxfordu.


Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - fOE
27. 2. 2015 09:25
Re: uplne by stacilo
Tady mas clanek o tom ze MINI planuje vyrabet skutecne MINI a ty pod nim napises to co napises? Nerozumim, vzdy clanek pise ze prijde presne to co ty chces, takze... ?
Avatar - 3_diamanty
26. 2. 2015 17:15
uplne by stacilo
keby sa znacka mini skutocne zamyslela nad svojou podstatou a zacala vyrabat nejake dostojne mini auto ako tomu bolo cele roky v minulosti .... lebo tie sucasne obludy ( momentalne dostupne uz aj v 5 dverovom vyhotoveni ) su hruza a des... to su soky na hlavu... odkaz povodneho mini je fuc... zmizol ako gafor

verim ze sa raz mini vrati k povodnej identite a budu to opat pekne sikovne male auta.... verim... nic ine mi ani neostava :yes: