Míří Ferrari do jedné stopy? Vyvíjí motocyklový dvouválec!

 

Ferrari si nechalo patentovat dvouválec v konfiguraci do V a také název Cavallino. Míří konečně oficiálně mezi výrobce motocyklů?

Pokusy automobilek o vývoj více či méně extravagantní motorky tu už byly. Projekty superbiků Audi a Aston Martin se nedostaly dál než k počítačové grafice. Nejdále to v tomto oboru dotáhl Lotus a také Caterham. A samozřejmě stále existují výrobci, kteří produkují jak jednostopá, tak i dvoustopá vozidla. Z těch známějších jmenujme Hondu a BMW, dále třeba Peugeot, ale i například indickou Mahindru. Porsche zase pomáhalo při vývoji kapalinou chlazeného vidlicového dvouválce pro Harley-Davidson V-Rod. Nyní probleskují zprávy, že se do vývoje něčeho podobného pustili u Ferrari. A spekulace nejsou zas až tak divoké, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Alespoň o tom píše britský Autocar. Maranello si totiž nechalo patentovat „spalovací motor, který má dva válce uspořádané do V.“ Spis se zabývá i potlačením přirozených vibrací bez použití vyvažovacích hřídelů. Jinými slovy jde o pohonnou jednotku, která je velmi vhodná pro použití v motocyklu, že? Přiložené obrázky ukazují agregát namontovaný do cruiseru, i když jsou pochopitelně s největší pravděpodobností ilustrační.

Jenže stačí si zopakovat nedávný vývoj. Ducati přešla pod křídla koncernu Volkswagen, blíže k úhlavními nepříteli ze Sant'Agaty. Fiat si zase brousí zuby na MV Agustu i celý koncern Piaggio včetně Aprilie a Moto Guzzi. Sergio Marchionne nedávno prohlásil, že chce na továrně v Maranellu vydělávat, proto se neshodl s Lucou Corderem di Montezemolem, který Ferrari následně opustil. Ten naopak prosazoval větší exkluzivitu a nechtěl zvyšovat roční produkci. Marchionne je nyní prakticky neomezeným vládcem i zde (ano, může ho odvolat představenstvo...). Celé to tak nějak do sebe začíná zapadat. Ferrari navíc požádalo o registraci názvu Cavallino (koník), který chce uplatit na vozidle. Jakém, o tom samozřejmě patentový spis nemluví. Při koupi celého portfolia italských značek by pak motor V2 pochopitelně mohlo použít jinde...

Motocyklů s logem vzpínajícího se koníka (cavallino rampante) však už několik v historii vzniklo. Jen jeden má ovšem oficiální pověření slavné logo opravdu používat, posvětil ho sám Piero Lardi-Ferrari, nemanželský potomek zakladatele firmy. Jde o výrobek Brita Davida Kaye. Stroj je poháněn zakázkovým čtyřválcem DOHC objemu 900 cm3 s výkonem 77 kW při 8000 min-1, čtyřdobý agregát chladí vzduch a má dvouventilovou techniku. Unikát pochází z poloviny devadesátých let. Má i oficiální číslo podvozku SF-01M, kde SF znamená Scuderia Ferrari a M motocykl, 01 je samozřejmě číslem pořadovým. Superbike v klasickém stylu jede až 265 km/h, ke zrychlení z klidu na stovku mu stačí ani ne tři vteřiny a bez náplní váží 172 kg.

Ferrari 900 DOHC se chlubí kromě analogových budíků i displeji a pětistupňovou převodovkou, převod na zadní kolo obstarává řetěz. Kola Astralite mají sedmnáct palců, brzdy pocházejí od Bremba, základ podvozku tvoří tradiční ocelový trubkový rám, zbytek motorky je ale převážně z hliníku. Přední vidlici Force Italia USD doplňují vzadu pružiny WPS. Celá její stavba zabrala 3000 hodin práce. Dražila ji aukční síň Bonhams, a to už dokonce dvakrát, naposledy v dubnu 2012.

Zajímavý je také projekt izraelského designéra Amira Glinika. Ten se pochopitelně do stádia byť jen funkčního vzorku nedostal. Glinik jej odhalil v září 2008, pracoval na něm přes dva roky. Futuristický exot, který si vzal tvarovou inspiraci z moderních i klasických aut této značky, mohl bát teoreticky poháněn vidlicovým čtyřválcem odvozeným z Enza! Počítalo se s plně nastavitelným zavěšením i dotykovým displejem na nádrži. Tím mohl pilot ovládat mnoho funkcí a zobrazovat informace včetně aktuálních otáček a zařazeného převodového stupně, rychlosti, navigačních map a podobně. Brzdy superbiku, vpředu dokonce s dvojitými třmeny, by řídila samozřejmě elektronika.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Autocar, Autoblog

Štítky Ferrari Supersport

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ferrari FXX podepsané „Schumim“ míří do aukce Ferrari FXX podepsané „Schumim“ míří do aukce

Vzácná „hardcore“ varianta běžného Ferrari Enza, model…

Enza Ferrariho ve filmu si zahraje i Christian Bale Enza Ferrariho ve filmu si zahraje i Christian Bale

Kromě snímku s Robertem de Nirem se chystá ještě jeden…

 



 
Online: Kvalifikace na GP Monaka 2017

Räikkönen získal po devíti letech pole position. Ferrari ovládlo první řadu!

Dnes 13:49

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position.




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…