reklama


Mitsubishi Colt CZ3 1.1i - zbraň nejmenší ráže

Mitsubishi Colt CZ3 1.1i - zbraň nejmenší ráže

 
 

Nejmenší Mitsubishi na českém trhu má sice pod kapotou jen tříválec, ale jeho výkon hravě překonává špičkovou hodnotu motorů v nejprodávanějších Fabiích. Nabízí třídveřový Colt ještě něco dalšího?

Ano! Mitsubishi sice v současné době nemá v nabídce vyloženě levný automobil s cenou pod čtvrt milionu korun, ale malý Colt CZ3 by neměl být přehlíženým typem jen proto, že nejlevnější zástupce přijde na 299.900,- Kč. Ve výbavě základní úrovně Inform již je obsažena čtveřice airbagů, ABS+EBD, elektricky ovládaná okna, dálkově ovládané centrální zamykání, o takových položkách jako je posilovač řízení, ani nemluvě. Ve třídveřovém provedení je Colt určen především do města, pětidveřový pak uspokojí i mladou rodinu. Hatchback s pěti dveřmi a čtyřválcovým motorem 1332 cm3 jsme vyzkoušeli před časem, a tak se dnes zaměříme na odlišnosti naší základní třídveřové verze.

Prostor v kompaktním balení

Na českém trhu pořád ještě není třídveřové provedení karosérie tak populární jako jinde v Evropě, zejména proto, že malé vozy jsou v mnoha případech jediným dopravním prostředkem rodiny. Třídveřový Colt je o 20 tisíc levnější než pětidveřový model. Tento cenový rozdíl však zákazník s menšími přepravními požadavky může vyměnit třeba za klimatizaci i v nejlevnějším Coltu CZ3. Místo jednoprostorové karosérie s přísně strmou zádí, dostává sportovnější třídveřový hatchback s výrazně tvarovanými bočními okny a líbivěji vyvedenými horizontálně orientovanými koncovými svítilnami.

obrázek [250 x 339] Výška Coltu CZ3 1520 mm je spolu s dlouhými bočními dveřmi dobrým východiskem pro snadné nastupování do vozu, což dobře koresponduje s požadavky jedné ze zákaznických skupin. Tou mohou být progresivně smýšlející starší manželé s odrostlými potomky, další skupinu pak tvoří mladé zatím bezdětné páry a konečně jsou zde mladé řidičky, které se k vozu dostaly ze své vlastní vůle nebo díky velkorysosti jejich mužských protějšků, či otců.


Colt nabízí uvnitř překvapivě mnoho místa. Rozvor 2500 mm je využit bezezbytku díky jednoprostorové karosérii. Řidič za volantem základní verze může mít problémy s nalezením optimální polohy, protože volant je možno seřizovat jen výškově a sedák zůstává v konstantní poloze, bez možnosti výškového seřízení. Ve výhledu vpřed poněkud překáží značně skloněné silnější A-sloupky karosérie, výhledu směrem vzad překáží při parkování C-sloupky. Řidič přitom však má dobrý přehled o skutečných rozměrech vozu, díky tvaru zádě. Ve městě účinně pomáhají velká vnější zpětná zrcátka.

Na první pohled vyšší cenu ospravedlňuje nejen výbava, ale také variabilita, kterou disponuje prostor za předními sedadly. Ve druhé řadě sedadel lze měnit velikost podélného prostoru posuvem sedadel v rozsahu 180 mm. Opěradla i sedáky dělené v poměru 60:40 je možné překlopit dopředu, sklápět lze i sedadlo předního spolujezdce. Nejmenší šířka mezi podběhy (990 mm) odpovídá rozměru, který mívají i velká kombi, na délku čítá prostor ve dvoumístném uspořádání 1040 mm u podlahy, to když je možno naložit až 1070 l nákladu. V základním pětimístném uspořádání je k dispozici skromnějších 235 l.

Tři válce, malý objem, vysoký výkon

obrázek [250 x 305] Nejlevnější Colt CZ3 se u nás prodává s tříválcovým motorem 1124 cm3. V této objemové kategorii se u nás prodá značné množství boleslavských automobilů, které mají výkony 40 nebo 47 kW, podobné uspořádání mají také litrové motory v kolínských vozech (50 kW) nebo nejmenší Opely 1.0 12V (44 kW). Mitsubishi se chlubí poměrně vysokým výkonem 55 kW při 6000 ot./min, točivý moment má maximum 100 Nm při 3500 ot./min, ale mezi 1800 a 5200 ot./min neklesá jeho hodnota pod 95 Nm, což ukazuje na jeho uživatelskou přívětivost. Tu zajišťuje především proměnné časování ventilů.

Krátce po startu se ozývá typický zvuk nejmenšího počtu válců, s jakým se dnes můžeme v autech setkat. S přidáním plynu souvisí také typický projev tříválců ochotných ke snadnému pouštění se do vysokých otáček, naopak brzdné schopnosti motoru jsou menší než v případě čtyřválců, s čímž je třeba při sjíždění kopců počítat. 930 kg těžký Colt je i se základním motorem živým autem, které se v městském provozu bez problému prosadí. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá slušných 12,9 s. Stejný motor se dodává také do příbuzného Smartu Forfour 1.1i, kde se k jeho vyspělé konstrukci hlásí poněkud neprávem Smart, u vozu skutečného tvůrce (Mitsubishi Motors) je pohled pod kapotu skromně anonymní.

V provozu lze s vozem jezdit za 5,7 l/100 km, dravá jízda po městě se projeví růstem spotřeby až k 8 l/100 km.

obrázek [300 x 234] Třídveřový Colt má kola skutečně až v samých rozích karosérie, ta má však vyšší stavbu. Spíše komfortnější odpružení se projevuje dobrým tlumením nerovností při běžné jízdě po městě, ale také vyššími náklony při dravější jízdě mimo město. V případě této verze však takové chování nelze považovat za nevýhodu, pro sportovně zaměřené řidiče je tu přece Colt CZT nebo silnější motorizace Coltu CZ3. Řízení s elektrickým posilovačem plní z pohledu městského uživatele svou funkci výborně, při parkování pomáhá více, na dálnici méně, kontakt s vozovkou na zatáčkovité trati však není úplně jednoznačný. Řazení pětistupňové převodovky je bezproblémové, světle modrý mléčný plast místo manžety řadící páky plní svou funkci, ale to zda si jej oblíbíte, je věcí individuálního vkusu. V každém případě jde o zajímavý pokus jak překonat ponurost plastové šedi interiérů nejpřístupnějších modelů. Bohužel, ve velmi chladném počasí se z velkého dílu přístrojové desky ozývalo při přejezdu nerovností praskání, které po zahřátí interiéru na pokojovou teplotu, ustalo.

Zacíleno na zákazníka, který žádá výbavu

obrázek [300 x 195] V základní výbavě Inform, která se u nás prodává za 299.900,- Kč nám scházelo snad jen rádio s CD přehrávačem, které lze mít za rozumný příplatek 8448,- Kč. Za metalický lak připlatíte dalších 10 tisíc korun, sympatická je možnost dovybavit vůz v základním provedení klimatizací (+20.000,- Kč). Tím se prakticky možnost volby pro zákazníka uzavírá, v případě zájmu o širší výbavu je zde již jen některý z dalších stupňů výbavy (Invite, Instyle, CZT). Colt CZ3 je tedy automobil, který se hlásí o přízeň klientů, co mají jasno v otázce bezpečnostní a komfortní výbavy, klasická levná základní verze „bez výbavy“ vlastně neexistuje. To je také důvod pro vyšší ceny. Výhodou je prostorný a variabilní interiér, výkonný tříválcový motor a přiměřená spotřeba paliva. Nevýhodou by se mohl stát poněkud sterilní vzhled. Ke kladům patří také tříletá záruka omezená na 100 tisíc ujetých kilometrů.

První cena vozu299.900,-Kč (1.1i Invite)
První cena vozu s testovanou motorizací299.900,-Kč (1.1i Invite)
Základní cena testovaného vozu299.900,-Kč (1.1i Invite)
Cena testovaného vozu vč. příplatků339.573,-Kč (1.1i Invite)

Související články:

Plusy

  • prostornost a variabilita interiéru
  • výkonný motor, přiměřená spotřeba
  • bohatá základní výbava

Mínusy

  • horší výhled z vozu
  • vrzání tvrdých plastových dílů v interiéru
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Colt CZ3 1.1i

Cena v základní výbavě: 299 900 Kč Cena v testované výbavě: 339 573 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, boční airbagy, přední airbag řidiče a spolujezdce, ISOFIX-uchycení dětské sedačky, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, výškově stavitelné bezpečnostní pásy vpředu, kliky a zpětná zrcátka černá, střešní anténa, tónovaná okna, třetí brzdové světlo, vyhřívané zadní okno, zadní stěrač s ostřikovačem, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna vpředu, imobilizér, osvětlení zavazadlového prostoru, otevírání nádrže z místa řidiče, posilovač řízení, posuvný sedák vzadu, příprava pro audio a 4 reproduktory, sklopné opěradlo sedadla spolujezdce

Výbava testovaného vozu:klimatizace (+20.000,-), metalický lak (+10.000,-), koberce (+1.225,-), rádio s CD přehrávačem (+8.448,-)

Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent

Takzvaná detenční zařízení, kam stát umísťuje migranty,…

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice

Všeobecný ústup politické levice na kontinentu pokračuje…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi Colt CZ3 1.1i
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1124
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 100 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 4.6 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 235 / 1070
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 930 / 490
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3810
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1520
d) rozvor (mm): 2500
e) rozchod vpředu (mm): 1460
f) rozchod vzadu (mm): 1445
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):840
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mitsubishi Colt CZ3 1.1i
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,42
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Mitsubishi chce zastavit výrobu modelu Colt v Nizozemsku Mitsubishi chce zastavit výrobu modelu Colt v Nizozemsku

Japonská automobilka Mitsubishi Motors zvažuje snížení…

Mitsubishi Colt CZC: Za neúspěch malého kabrioletu zaplatí automobilka 19 milionů euro Mitsubishi Colt CZC: Za neúspěch malého kabrioletu zaplatí automobilka 19 milionů euro

V končící dekádě se na trhu objevila celá řada nových…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy terorizují vyhlášené obchodní centrum

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy…

Obchodní centrum s největším obratem ve Švédsku se pomalu mění v „no-go zónu“. Na vině jsou podle policie gangy…

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident v Davosu hájil globalizaci

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začalo každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

 

iSport.cz

Pohárová tvrz! Nymburk zaskočil Monako, doma neprohrál už 12 zápasů

Pohárová tvrz! Nymburk zaskočil Monako, doma…

Basketbalisté Nymburka zdolali v předposledním kole skupiny Ligy mistrů favorizované Monako 76:66. Český celek…

Královna Koukalová: V čem je teď silnější? Odloží konec kariéry?

Královna Koukalová: V čem je teď silnější? Odloží…

Chová se jako správná královna. Umíte vládnout líp? Fajn, zkuste si to. Jestli ale na to nemáte, tak dál povedu…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama