Mitsubishi L200: Evropský Triton přivítá Ženeva
Mitsubishi Motors představilo pick-up Triton už loni, evropskou verzi pod tradičním kódem si nechá do Švýcar. Její vzhled respektuje současné trendy, L200 je oblá, má mohutnou chromovanou masku i kliky, také celkem komplikované tvary předních i zadních světel, tady si designéři vyhráli s vlnkami. Firemní fotky včetně Tritonu ukazují vyšperkované verze s litými koly a veškerými dekorativními prvky karoserie v laku. Takže SUV s korbou? Obří vzdálenost mezi, pravda, spíše silničním obutím a blatníky tvrdí naštěstí něco jiného. Novinka samozřejmě nepřišla o pohon všech kol.
Pod kapotu terénního pick-upu patří naftový motor. Nebo si myslíte něco jiného? Smůla, jiná alternativa pro Evropu neexistuje. Řadový čtyřválcový turbodiesel objemu 2,5 l nabídne v základní verzi 113 kW a 380 N.m, výkonnější varianta dává 133 kW a rovných 400 N.m. Porce přenášejí manuální šestistupňová převodovka a ve srovnání s konkurencí dnes již trochu archaický pětistupňový automat. Průměrná spotřeba nafty klesla na 6,5 l/100 km, samozřejmě ta normovaná. Reálná se bude pohybovat jinde, L200 je pořád kus auta. Jenže motory mají rovněž start-stop AS&G.
Nejšpičkovější výbava obsahuje kromě armády airbagů také ten kolenní pro řidiče, informační systém s přístupem na internet, bezklíčkoý vstup a startování, řadicí páčky pod volantem v případě samočinné skříně, dále elektroniku typu adaptivního tempomatu a varování při opuštění jízdního pruhu. Zadní parkovací kamera i pomocník pro jízdu s přívěsem, který zamezí jeho rozkývání, se u téhle kategorie aut s délkou až přes 5,1 m náramně hodí. Mitsubishi je konzervativní i ve světelné technice, setrvává maximálně u bi-xenonových výbojek.
L200 si budeme moci koupit od letošního léta, ceny zatím zůstávají v tajnosti. Nejpopulárnější bylo až dosud čtyřdveřové provedení Double Cab, tři diamanty hodlají dovážet i dvoudveřový Club Cab, také ovšem pro čtveřici pasažérů a navíc s větší ložnou plochou. O dvoumístném Simple Cab se zatím spekuluje...