Mitsubishi Lancer 1,8 CVT – Darth Vader junior

Mitsubishi Lancer 1,8 CVT – Darth Vader junior

 
 

Mitsubishi Lancer je ve své vrcholné verzi snem mnoha motoristů. Má ale smysl kupovat si i civilní verzi za přibližně poloviční cenu?

Nový Lancer přitahuje pozornost. A velkou. Především mladí příslušníci silnějšího pohlaví mě často například na parkovišti u supermarketu zavalili klasickými otázkami typu „...hmm, to je ten novej Lancer, jo? Tý jo, vypadá super. Jak jezdí? Kolik žere?“ Při pohledu na osmnáctipalcová litá kola a velkou, rozšklebenou tlamu vpředu se každému milovníkovi rychlých aut totiž zvedne tep. Po mém vysvětlení, že to opravdu není nové EVO, nýbrž že testuji benzinovou atmosférickou jedna-osmičku s automatem, překvapivě nadšení tazatele zpravidla neopouštělo. Zajímavé...takovou auru má kolem sebe Lancer. Našim úkolem bylo zjistit, zda ji nosí právem i v poněkud konvenční motorizaci.

obrázek [555 x 378]

Začněme zběžnou prohlídkou vozu. Černá barva vozu Mitsubishi Lancer naprosto dokonale sedne, navíc testovaný vůz se mohl pochlubit hliníkovým paketem (stříbrné rámečky mlhovek, hliníková zpětná zrcátka a prahy dveří, zvýrazněná koncovka výfuku atd.), který za cenu 18.680,- Kč exteriér vozu dále vylepší. Daní za černý metalický lak je v létě rozpálený interiér, jenž ale velmi rychle zchladí u této motorizace standardní automatická klimatizace. Po usazení do příjemných sedadel, která poskytují dobré a nikterak přehnané boční vedení, naše oči a ruce podrobně prozkoumají celý interiér. Možná si říkáte, že to v Lanceru přeci není vůbec třeba. V případě radikálního EVA bychom vám jistě dali za pravdu, jenže tato verze míří mezi naprosto normální vozy nižší střední třídy – jak motorizací, tak cenou a proto musí nabídnout i adekvátní interiér. A výsledek? Inu...interiér je v podstatě identický s tím v Outlanderu a ani tam jsme na něj rozhodně nepěli oslavné ódy. Celkově působí spíše usedlým dojmem a o kvalitě některých plastů by se dalo poměrně úspěšně pochybovat. Velmi dobrý je naopak volant a přesné řízení – tohle auto zkrátka i v jiné než vrcholné verzi míří přímo na řidiče. Škoda jen, že volant nelze nastavit podélně, protože pak by si svou oblíbenou sportovní polohu našel opravdu každý. Takto jsme měli pocit, že jezdíme přeci jen na trochu delší ruce.

CVT...nekonečně mnoho převodových stupňů

Pojďme ale jezdit. Testovaný Lancer měl ve své výbavě automatickou bezestupňovou převodovku CVT (příplatek 40.000,- Kč), spolupracující s atmosféricky plněným zážehovým agregátem 1,8 MIVEC o výkonu 105 kW. Pro člověka, který je zvyklý na klasická převodová ústrojí s pevně nastavenými stupni, jsou první kilometry s bezestupňovou převodovkou velmi zajímavé a dosti nezvyklé. To, jak rychle se pojede, ovládá mechanismus s plynule měnitelným převodem, a tak při prudké akceleraci otáčky vystřelí do míst, kde má motor největší výkon (těsně před červené pole) a zůstanou tam. Auto zrychluje, jedete 80, 100, 120 a otáčky ne a ne klesnout. To celé probíhá za hlasitého zvukového doprovodu z motorového prostoru, který sice postrádá brizanci benzinových motorů s více než čtyřmi válci, svým projevem ale řidiče lačnícího po adrenalinu rozhodně neurazí. Navíc i způsob, jakým vůz v těchto chvílích zrychluje je velmi příjemný. Horší to je se spotřebou, protože ta se při sportovní jízdě vyšplhá až k patnácti litrům paliva na 100 kilometrů. My jsme s novým Lancerem jezdili hlavně po Praze a okolí, i tak je ale výsledná spotřeba během testu 11,8 l/100 km nelichotivá. V klidném tempu rychlostí 100 km/h byl odběr z nádrže zmenšen přibližně o čtyři litry Naturalu, ani pak ale nemůžeme hovořit o výrazně ekonomickém provozu.

obrázek [555 x 379]

Chování automobilu na silnici ale rychle zahnalo chmury, které na nás útočily při pohledu na ukazatel spotřeby paliva. Stačilo se jen chytit volantu s hliníkovými pádly, kterými je možno řadit šest předdefinovaných rychlostních stupňů, a nastartovat. Vpravdě vynikající tužší podvozek (sportovní nastavení podvozku je standardem u verzí Intense a Instyle), spolupracující s výbornými pneumatikami Yokohama Advan, obutými na osmnáctipalcových litých kolech, totiž zajišťuje nadprůměrné jízdní vlastnosti Lanceru. Rychlé průjezdy zatáčkami nedělají vozu sebemenší problém, navíc ani komfort jízdy příliš neutrpěl. Nebo, jinak řečeno, podvozek není rozhodně tak radikální, jak byste při pohledu na vůz čekali. Problém při rychlém proplétání se městem nastává pouze na semaforech. Díky pomalému výchozímu převodu automatické převodovky je rozjezd trochu těžkopádnější a zhruba vteřinu a půl trvá, než otáčky motoru vystoupají nad 4000 ot./min., kde je již zátah motoru pro svižnou akceleraci dostatečný.

Jsme tedy na konci, ještě vám ale dlužíme odpověď na zásadní otázku: má koupě vozu Mitsubishi Lancer 1,8 MIVEC CVT vůbec cenu? My si myslíme, že ano. Nekupujete totiž pouze pozlátko, nýbrž stylový vůz nižší střední třídy. Tento konkrétní automobil je určen především pro řidiče, kteří trvají na automatické převodovce a výborných jízdních vlastnostech a požadují také notnou dávku image. Za tyto věci jsou pak ochotni přehlédnout i vyšší spotřebu, zavazadlový prostor o velikosti 377 litrů či poněkud spartánštější interiér. A pokud se, jako správní automobilový nadšenci, spokojíte s pětistupňovým manuálem, klesne cena až na hranici 600 tisíc Kč.

První cena vozu449 900,- (1,5, 80 kW, Inform)
První cena vozu s testovanou motorizací469 900,- (1,8, 105 kW, Inform)
Základní cena testovaného vozu609 900,- (1,8 CVT, Intense)
Cena testovaného vozu642 580,- (1,8 CVT, Intense)

Plusy

  • atraktivní vzhled
  • sportovní posaz
  • jízdní vlastnosti
  • účinné brzdy
  • bohatá bezpečnostní výbava

Mínusy

  • malý zavazadlový prostor
  • odhlučnění kol a aerodynamického svistu
  • pouze výškově stavitelný volant
  • vyšší spotřeba
  • horší materiály v interiéru
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Lancer

Cena v základní výbavě: 449 900 Kč Cena v testované výbavě: 642 580 Kč

Základní výbava:7 airbagů včetně kolenního u řidiče , ABS, EBD, ASTC, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, automatická klimatizace, kožený volant s pádly a s dálkovým ovládáním tempomatu, audiosystému a handsfree sady, Bluetooth® handsfree sada, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v barvě karoserie, chromovaná přední maska, dešťový senzor, senzor automatického rozsvícení světel, audiosystém Rockford Fosgate® (650W), měnič na 6 CD/MP3, 9 reproduktorů, přední mlhové světlomety, přední spoiler a boční prahové lišty v barvě karoserie, 18“ disky kol z lehkých slitin 215/45 R18 + sportovně laděný podvozek

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+ 14.000,-), koberečky (+ 1.486,-), stříbrné rámečky mlhovek (+ 1.711,-), zadní spoiler (+ 7.215,-), koncovka výfuku (+ 2.035), kryty zrcátek karbon (+ 2669), ozdobné lišty prahů (+ 3.564,-)

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, v noci podle…

Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro, tvrdí bez důkazů Orbán Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro, tvrdí bez důkazů Orbán

Podpora migrace není odpovědí na ekonomické problémy,…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi Lancer
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 178 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.2 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 377 / -
Objem nádrže (l):59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1425 / 425
Rozměr pneu:215/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4517
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2635
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mitsubishi Lancer
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 4
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,23
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Ojetý Mitsubishi Lancer (CY, CX): Když lancer, tak benzin! Ojetý Mitsubishi Lancer (CY, CX): Když lancer, tak benzin!

Lancer není jen legendární vrcholná verze Evolution, ale…

Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video) Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video)

Každému řidiči se občas stane, že jej na silnici někdo z…

 



 
Tlak v pneumatikách: Víte, jak často jej kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Tlak v pneumatikách: Jak často ho kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Dnes 13:27

Správný tlak v pneumatikách je nezbytný pro bezpečnou jízdu. Však to s ním také není jenom tak!




Blesk.cz

Opilí kamarádi obcovali s dopravním značením: Řádění ukončili až policisté

Opilí kamarádi obcovali s dopravním značením: Řádění…

Opravdu netradiční zábavu si našli tři opilí mladíci ve slovenském Martinu. Na mušku si vzali přenosné dopravní…

„Spalte je, ať Alláh spálí ISIS“: Ženy z Rakky pálí burky na oslavu svobody

„Spalte je, ať Alláh spálí ISIS“: Ženy z Rakky pálí…

Bojovníci arabsko-kurdské koalice, kterou podporuje mezinárodní letecká koalice vedená Spojenými státy, se dál…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Před novou sezonou se očekávají velké změny i trenérské rošády v českých i zahraničních klubech. V našem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na koupališti v Šárce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka, kde se…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…