Mitsubishi Lancer 1,8 CVT – Darth Vader junior

Mitsubishi Lancer 1,8 CVT – Darth Vader junior

 
 

Mitsubishi Lancer je ve své vrcholné verzi snem mnoha motoristů. Má ale smysl kupovat si i civilní verzi za přibližně poloviční cenu?

Nový Lancer přitahuje pozornost. A velkou. Především mladí příslušníci silnějšího pohlaví mě často například na parkovišti u supermarketu zavalili klasickými otázkami typu „...hmm, to je ten novej Lancer, jo? Tý jo, vypadá super. Jak jezdí? Kolik žere?“ Při pohledu na osmnáctipalcová litá kola a velkou, rozšklebenou tlamu vpředu se každému milovníkovi rychlých aut totiž zvedne tep. Po mém vysvětlení, že to opravdu není nové EVO, nýbrž že testuji benzinovou atmosférickou jedna-osmičku s automatem, překvapivě nadšení tazatele zpravidla neopouštělo. Zajímavé...takovou auru má kolem sebe Lancer. Našim úkolem bylo zjistit, zda ji nosí právem i v poněkud konvenční motorizaci.

obrázek [555 x 378]

Začněme zběžnou prohlídkou vozu. Černá barva vozu Mitsubishi Lancer naprosto dokonale sedne, navíc testovaný vůz se mohl pochlubit hliníkovým paketem (stříbrné rámečky mlhovek, hliníková zpětná zrcátka a prahy dveří, zvýrazněná koncovka výfuku atd.), který za cenu 18.680,- Kč exteriér vozu dále vylepší. Daní za černý metalický lak je v létě rozpálený interiér, jenž ale velmi rychle zchladí u této motorizace standardní automatická klimatizace. Po usazení do příjemných sedadel, která poskytují dobré a nikterak přehnané boční vedení, naše oči a ruce podrobně prozkoumají celý interiér. Možná si říkáte, že to v Lanceru přeci není vůbec třeba. V případě radikálního EVA bychom vám jistě dali za pravdu, jenže tato verze míří mezi naprosto normální vozy nižší střední třídy – jak motorizací, tak cenou a proto musí nabídnout i adekvátní interiér. A výsledek? Inu...interiér je v podstatě identický s tím v Outlanderu a ani tam jsme na něj rozhodně nepěli oslavné ódy. Celkově působí spíše usedlým dojmem a o kvalitě některých plastů by se dalo poměrně úspěšně pochybovat. Velmi dobrý je naopak volant a přesné řízení – tohle auto zkrátka i v jiné než vrcholné verzi míří přímo na řidiče. Škoda jen, že volant nelze nastavit podélně, protože pak by si svou oblíbenou sportovní polohu našel opravdu každý. Takto jsme měli pocit, že jezdíme přeci jen na trochu delší ruce.

CVT...nekonečně mnoho převodových stupňů

Pojďme ale jezdit. Testovaný Lancer měl ve své výbavě automatickou bezestupňovou převodovku CVT (příplatek 40.000,- Kč), spolupracující s atmosféricky plněným zážehovým agregátem 1,8 MIVEC o výkonu 105 kW. Pro člověka, který je zvyklý na klasická převodová ústrojí s pevně nastavenými stupni, jsou první kilometry s bezestupňovou převodovkou velmi zajímavé a dosti nezvyklé. To, jak rychle se pojede, ovládá mechanismus s plynule měnitelným převodem, a tak při prudké akceleraci otáčky vystřelí do míst, kde má motor největší výkon (těsně před červené pole) a zůstanou tam. Auto zrychluje, jedete 80, 100, 120 a otáčky ne a ne klesnout. To celé probíhá za hlasitého zvukového doprovodu z motorového prostoru, který sice postrádá brizanci benzinových motorů s více než čtyřmi válci, svým projevem ale řidiče lačnícího po adrenalinu rozhodně neurazí. Navíc i způsob, jakým vůz v těchto chvílích zrychluje je velmi příjemný. Horší to je se spotřebou, protože ta se při sportovní jízdě vyšplhá až k patnácti litrům paliva na 100 kilometrů. My jsme s novým Lancerem jezdili hlavně po Praze a okolí, i tak je ale výsledná spotřeba během testu 11,8 l/100 km nelichotivá. V klidném tempu rychlostí 100 km/h byl odběr z nádrže zmenšen přibližně o čtyři litry Naturalu, ani pak ale nemůžeme hovořit o výrazně ekonomickém provozu.

obrázek [555 x 379]

Chování automobilu na silnici ale rychle zahnalo chmury, které na nás útočily při pohledu na ukazatel spotřeby paliva. Stačilo se jen chytit volantu s hliníkovými pádly, kterými je možno řadit šest předdefinovaných rychlostních stupňů, a nastartovat. Vpravdě vynikající tužší podvozek (sportovní nastavení podvozku je standardem u verzí Intense a Instyle), spolupracující s výbornými pneumatikami Yokohama Advan, obutými na osmnáctipalcových litých kolech, totiž zajišťuje nadprůměrné jízdní vlastnosti Lanceru. Rychlé průjezdy zatáčkami nedělají vozu sebemenší problém, navíc ani komfort jízdy příliš neutrpěl. Nebo, jinak řečeno, podvozek není rozhodně tak radikální, jak byste při pohledu na vůz čekali. Problém při rychlém proplétání se městem nastává pouze na semaforech. Díky pomalému výchozímu převodu automatické převodovky je rozjezd trochu těžkopádnější a zhruba vteřinu a půl trvá, než otáčky motoru vystoupají nad 4000 ot./min., kde je již zátah motoru pro svižnou akceleraci dostatečný.

Jsme tedy na konci, ještě vám ale dlužíme odpověď na zásadní otázku: má koupě vozu Mitsubishi Lancer 1,8 MIVEC CVT vůbec cenu? My si myslíme, že ano. Nekupujete totiž pouze pozlátko, nýbrž stylový vůz nižší střední třídy. Tento konkrétní automobil je určen především pro řidiče, kteří trvají na automatické převodovce a výborných jízdních vlastnostech a požadují také notnou dávku image. Za tyto věci jsou pak ochotni přehlédnout i vyšší spotřebu, zavazadlový prostor o velikosti 377 litrů či poněkud spartánštější interiér. A pokud se, jako správní automobilový nadšenci, spokojíte s pětistupňovým manuálem, klesne cena až na hranici 600 tisíc Kč.

První cena vozu449 900,- (1,5, 80 kW, Inform)
První cena vozu s testovanou motorizací469 900,- (1,8, 105 kW, Inform)
Základní cena testovaného vozu609 900,- (1,8 CVT, Intense)
Cena testovaného vozu642 580,- (1,8 CVT, Intense)

Plusy

  • atraktivní vzhled
  • sportovní posaz
  • jízdní vlastnosti
  • účinné brzdy
  • bohatá bezpečnostní výbava

Mínusy

  • malý zavazadlový prostor
  • odhlučnění kol a aerodynamického svistu
  • pouze výškově stavitelný volant
  • vyšší spotřeba
  • horší materiály v interiéru
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Lancer

Cena v základní výbavě: 449 900 Kč Cena v testované výbavě: 642 580 Kč

Základní výbava:7 airbagů včetně kolenního u řidiče , ABS, EBD, ASTC, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, automatická klimatizace, kožený volant s pádly a s dálkovým ovládáním tempomatu, audiosystému a handsfree sady, Bluetooth® handsfree sada, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v barvě karoserie, chromovaná přední maska, dešťový senzor, senzor automatického rozsvícení světel, audiosystém Rockford Fosgate® (650W), měnič na 6 CD/MP3, 9 reproduktorů, přední mlhové světlomety, přední spoiler a boční prahové lišty v barvě karoserie, 18“ disky kol z lehkých slitin 215/45 R18 + sportovně laděný podvozek

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+ 14.000,-), koberečky (+ 1.486,-), stříbrné rámečky mlhovek (+ 1.711,-), zadní spoiler (+ 7.215,-), koncovka výfuku (+ 2.035), kryty zrcátek karbon (+ 2669), ozdobné lišty prahů (+ 3.564,-)

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu

Čínská státní petrochemická společnost Sinopec loni…

Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi Lancer
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 178 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.2 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 377 / -
Objem nádrže (l):59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1425 / 425
Rozměr pneu:215/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4517
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2635
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mitsubishi Lancer
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 4
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,23
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video) Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video)

Každému řidiči se občas stane, že jej na silnici někdo z…

Video: Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition: Desítka se loučí i v Americe Video: Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition: Desítka se loučí i v Americe

Mitsubishi už dává sbohem poslednímu Lanceru Evolution…

 



 
Video: Takhle bude vypadat budoucnost dopravy podle BMW

Video: Takhle bude vypadat budoucnost dopravy podle BMW

Dnes 17:36

Koncepty BMW v hlavní roli klipu z programu Next 100 years. Žádná řvoucí eMka, ale elektřina, autonomní systémy a konektivita...




Blesk.cz

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu předvede s AAA tituly

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu…

Placená služba Xbox Live Gold, která umožňuje hráčům na Xbox konzolích hrát online a získávat pravidelně každý…

Největší tajemství zesnulé princezny Diany: Pohřbila miminko na zahradě

Největší tajemství zesnulé princezny Diany: Pohřbila…

Ještě téměř dvacet let po smrti vychází najevo nejhrůznější šokující tajemství ze života zbožňované princezny…

 

iSport.cz

Senzační jízda Opavy! Po Plzni zničila i Brno a je v semifinále MOL Cupu

Senzační jízda Opavy! Po Plzni zničila i Brno a je v…

Fotbalisté druholigové Opavy podruhé v historii postoupili do semifinále domácího poháru. Ve čtvrtfinále MOL…

Pánik trefil Jágra, ten mu vynadal a nedohrál. Nic vážného, řekl trenér

Pánik trefil Jágra, ten mu vynadal a nedohrál. Nic…

Dát ostrý hit? Na pochvalu, ale dát ho Jaromíru Jágrovi? To chce kuráž. Český útočník se ale pod vítězství…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…