Mitsubishi Lancer AWD: Čtyřkolka i pro ne-EVO
Mitsubishi začne na americkém trhu prodávat Lancer SE, který bude vybaven pohonem všech kol. Bude se jednat o nejlevnější provedení Lanceru s pohonem na všechna čtyři kola. Japonská automobilka chce tímto krokem podpořit americký prodej objemového modelu.
Japonský výrobce doufá, že během letošního fiskálního roku (končícího v březnu 2012) prodá na americkém trhu zhruba 73 tisíc aut. V následujících letech už mají americké prodeje Mitsubishi dosáhnout hodnoty 100 tisíc vozů za rok.
Podle vedení amerického zastoupení Mitsubishi se výrobce zotavuje z prodejně slabších roků 2009 a 2010 a v následujících letech se chce co nejdříve vrátit k hodnotě 100 tisíc prodaných aut v USA za rok. Naposledy tuto hranici Mitsubishi překonalo v roce 2007, kdy ve Spojených státech prodalo 128.993 automobilů.
Vyšším prodejům má pomoci právě levný Lancer s pohonem všech kol. Systém 4x4 je v Lanceru už samozřejmě k dispozici, avšak pouze ve vrcholných variantách Ralliart a Evolution. Levnější z nich, Ralliart v USA stojí 27.000 dolarů (zhruba 460 tisíc korun). V Česku je Lancer Ralliart (ve variantě Sportsedan) za 844.900,- Kč.
Cena Mitsubishi Lancer SE se má na americkém trhu pohybovat okolo částky 20 tisíc dolarů (cca 340 tisíc korun). V motorovém prostoru pak nemá být přeplňovaný motor jako ve verzích Ralliart a Evolution, ale běžná atmosférická jednotka jako v ostatních, v USA nabízených Lancerech s pohonem předních kol.
Nová varianta Lanceru má disponovat systémem připojitelného pohonu zadní nápravy AWC, který už například používá crossover ASX (v USA prodávaný jako RSR) nebo Outlander.
Vrcholné verze Ralliart a Evolution přitom používají systém s aktivním centrálním diferenciálem, předním a zadním diferenciálem se zvýšenou svorností. Řešení užité v Lanceru SE je jednodušší a také levnější.
Americké zastoupení Mitsubishi očekává, že až pětina zákazníků Lanceru si vybere novou verzi SE s pohonem všech kol.