Mitsubishi Motors zastaví výrobu v Evropě
Konec výroby aut této značky v nizozemském Bornu se všeobecně očekával, protože prodej vozů Mitsubishi se na starém kontinentu od svého vrcholu snížil na třetinu. V době, kdy podle prognóz poptávka po autech v západní Evropě bude poměrně nízká, se automobilky zaměřují na východ kontinentu nebo na další rozvíjející se trhy. Očekávají, že se tam auta budou prodávat lépe.
Produkce nizozemské továrny Mitsubishi se snížila z 200.000 aut za rok na 50.000 vozů ročně. V roce končícím loni v březnu podnik Netherlands Car označovaný jako NedCar vyrobil tolik aut, kolik odpovídá pěti procentům celkové produkce společnosti Mitsubishi Motors. Ta byla 1,1 milionu vozidel. NedCar zajišťuje montáž městského vozidla Colt a terénního Outlanderu a zaměstnává asi 1500 lidí.
Spekulace o konci výroby aut Mitsubishi v Nizozemsku se vynořily poté, co japonská automobilka oznámila, že do konce letošního roku v této západoevropské zemi přestane vyrábět vozy Colt. Auta na evropský trh bude dodávat z Japonska a Thajska.
Společnost Mitsubishi uvedla, že ještě nerozhodla o tom, co se stane s továrnou v nizozemském Bornu, která auta začala vyrábět v roce 1991. Tehdy šlo o podnik, do kterého se kromě Mitsubishi Motors zapojilo ještě Volvo a nizozemská vláda. O deset let později se jediným majitelem podniku stal japonský koncern.
V období 2007/2008 Mitsubishi v Evropě prodala 340.000 aut, ale loni se prodej propadl na 218.000 vozů, napsala agentura Reuters. Mitsubishi Motors staví novou továrnu v Thajsku. Zvažuje, že by zvýšila výrobu v Číně a Brazílii, kde se očekává vyšší prodej aut než v rozvinutých zemích.