Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Motors zastaví výrobu v Evropě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (19)
Japonský výrobce automobilů Mitsubishi Motors oznámil, že koncem letošního roku zastaví výrobu ve své jediné západoevropské továrně.

Konec výroby aut této značky v nizozemském Bornu se všeobecně očekával, protože prodej vozů Mitsubishi se na starém kontinentu od svého vrcholu snížil na třetinu. V době, kdy podle prognóz poptávka po autech v západní Evropě bude poměrně nízká, se automobilky zaměřují na východ kontinentu nebo na další rozvíjející se trhy. Očekávají, že se tam auta budou prodávat lépe.

Produkce nizozemské továrny Mitsubishi se snížila z 200.000 aut za rok na 50.000 vozů ročně. V roce končícím loni v březnu podnik Netherlands Car označovaný jako NedCar vyrobil tolik aut, kolik odpovídá pěti procentům celkové produkce společnosti Mitsubishi Motors. Ta byla 1,1 milionu vozidel. NedCar zajišťuje montáž městského vozidla Colt a terénního Outlanderu a zaměstnává asi 1500 lidí.

Spekulace o konci výroby aut Mitsubishi v Nizozemsku se vynořily poté, co japonská automobilka oznámila, že do konce letošního roku v této západoevropské zemi přestane vyrábět vozy Colt. Auta na evropský trh bude dodávat z Japonska a Thajska.

Společnost Mitsubishi uvedla, že ještě nerozhodla o tom, co se stane s továrnou v nizozemském Bornu, která auta začala vyrábět v roce 1991. Tehdy šlo o podnik, do kterého se kromě Mitsubishi Motors zapojilo ještě Volvo a nizozemská vláda. O deset let později se jediným majitelem podniku stal japonský koncern.

V období 2007/2008 Mitsubishi v Evropě prodala 340.000 aut, ale loni se prodej propadl na 218.000 vozů, napsala agentura Reuters. Mitsubishi Motors staví novou továrnu v Thajsku. Zvažuje, že by zvýšila výrobu v Číně a Brazílii, kde se očekává vyšší prodej aut než v rozvinutých zemích.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (19)
8. 2. 2012 00:36
Re: Debakl roku
A ještě jeden zajímavý moment - 1500 zaměstnanců a 50 tisíc aut. TPCA Kolín - 3000 zaměstnanců a 300 000 byť malých aut a nebo Hyundai v Nošovicích 2000 lidí a 200 000 aut. Ta produktivita práce (byť třeba taky díky zastaralosti technologií) asi nebude valná a v kombinaci s cenou pracovní síly může být i smrtící. Když GM vyhodnocovalo, který závod je v Evropě nejztrátovatější, zjistilo, že ten v Belgii.
Avatar - Ham.
7. 2. 2012 15:59
No nekup to
Mitsubishi is willing to sell its Nedcar factory in the Netherlands for a symbolic 1 euro, according to Dutch Economics Minister Maxime Verhagen.

7. 2. 2012 10:08
Re: Mitsubishi Colt
Lancer se neprodava ani kvuli exterieru - vypada jako paskvil z Rychle a Zbesile IX. Tohle muze snad vonet jen pubertakum, ale vetsina kupcu od nej zhnusene odejde.
7. 2. 2012 09:59
Re: Mitsubishi Colt
Tak tys to ted rozsekal >:D

DS4 jako verozvest nove doby, kde se zadni okna nestahuji, nebot to nikdo nechce >:D

Vyhrivany sedacky si do Fabie nemusis kupovat v Elegance packu, jako u japonce, ale muzes si jeklidne doobjednat samostatne i do nizzsich vybav - to byla vzdy prednost evropske produkce.

A to vyndavani sedadel kvuli setreni paliva - tak to si nech patentovat!! >:D >:-[]

Vazne, jak jsem to cetl, tak jsem malem umrel smichy, tohle je fakt krize >:D :yes:

Edit: Ja brecim, porad jeste smichy brecim!! >:D Tohle mne fakt absolutne dostalo... :yes:
7. 2. 2012 04:30
Re: Mitsubishi Colt
:yes:
Souhlas, tak jak píšeš. Lancer se nemůže prodávat kvůli děsivému interiéru - kde je navíc alespoň pro mě nemožné najít pozici za volantem. Outlander je mimo taky zejména kvůli interiéru a ASX ačkoliv mělo dobře našlápnuto vidím to jako ty - klony z PSA ho absolutně přejedou. L200 je okrajovka a i tak válcovaná VW a Toyotou.