Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další legenda končí. Mitsubishi Pajero se přímého nástupce nedočká

David Bureš
Diskuze (47)
Důvodem konce legendárního offroadu japonské značky jsou hlavně emisní normy. Pajero ale nekončí jen v Evropě, ale zcela.

V uplynulých měsících jsme byli svědky mezigenerační obměny hned několika offroadů. Nových generací se postupně dočkaly Mercedes-Benz G, Jeep Wrangler nebo Suzuki Jimny. Jiná taková terénní legenda se naopak nástupce nedočká, řeč je o Mitsubishi Pajero.

O konci tohoto offroadu, které se na vybraných trzích musel prodávat jako Montero či Shogun (pajero je ve španělštině výraz pro onanistu), se spekulovalo již delší dobu, letos se však stává oficiálním.

Sama automobilka ukončení evropského prodeje vysvětluje hlavně emisními normami, důvodem jsou ale i klesající prodeje. Pajeru se už z globálního hlediska nedaří tak jako kdysi, a tak se Mitsubishi poohlíží po jiných možnostech, jak zákazníky zaujmout. Vůbec se tak nebudeme divit, že místo pravověrného offroadu přijde nějaké SUV využívající základy od nového majitele, Aliance Renault-Nissan. Na to si zatím ale počkáme, výroba Pajera letos končí bez náhrady. Nedošlo tak ani na možné využití základu z Nissanu Patrol, jak se chvíli spekulovalo.

S evropským trhem se Pajero dokonce rozloučilo speciální verzí Final Edition. Tisíc vyrobených kousků bude čítat 300 třídveřových a 700 pětidveřových aut. Krátká verze se dočkala 18palcových kol obutých do terénních pneumatik, uzamykatelného zadního diferenciálu, speciální ochrany podvozku nebo matně černého ochranného rámu na přídi. Ta delší má zase kožené čalounění nebo 20palcová kola.

To u nás se Mitsubishi Pajero doprodává jako pětidveřový, sedmimístný model, český ceník prezentuje tři výbavové stupně. Ceny startují na 942.250 Kč, z hlediska pohonné jednotky je jedinou možností turbodiesel 3.2 DI-D (140 kW) v kombinaci s pětistupňovým automatem a přiřaditelným pohonem všech kol.

V základu máte šest airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci, rádio nebo elektrické ovládání předních i zadních oken. Vrcholný Instyle za 1.134.650 korun má pak i xenonové světlomety, parkovací kameru, kožený volant, kožené čalounění nebo elektricky ovládaná přední sedadla.

Mitsubishi Pajero tak končí po 36 letech. První generace na trh dorazila v roce 1982, ta poslední, čtvrtá je nabízena od 2006. Všechny byly dostupné jako ve formě třídveřového i pětidveřového modelu.

David Bureš
Diskuze (47)
Avatar - Beefcake
8. 8. 2018 16:55
Re: Fostek dneska nějak měkne
Skus nam pripomenut, co si si sam kupil.
8. 8. 2018 14:00
Re: Starina
To auto je off-road. Ne SUV. V Evropě je ve většině zemí zakázáno vjet např. do lesa nebo jiných lokalit, kde je takové auto potřeba. Logicky, když není potřeba, neprodává se. Žebřinový rám je na cestě spíš utrpení. Takže logicky všichni jezdí SUV, které jako off-road vypadá, ale umí jezdit i na zpevněných komunikacích. A částečně i v terénu.

Nic víc bych za tím nehledal.
Avatar - twistedTSD
8. 8. 2018 01:03
Re: Starina
50-60 ks v CZ.[odkaz]
Avatar - Beefcake
7. 8. 2018 22:07
Re: Co dodat...
Blbost neschopnost automobilky zhadzovat na EU. Ale co ine sa dalo cakat.
Avatar - Beefcake
7. 8. 2018 22:02
Starina
No schvalne, kolko sa predalo za posledne obdobie tohoto reliktu v CZ/SK ? 10 rocne ? Najde to niekto ?
Vsetci placu za tym autom, ale v reale ho nikto nechce. Ako vzdy.
Najpravdepodobnejsi konkurent Touareg je uz nejaky cas uplne inde (co sa tyka motorov, vybavy, atd..) a v tomto segmente je to celkom logicka volba. LC je myslim cenovo este vyssie.
Je to uz par rokov, co sledujem Mitsubishi web (ked som blazon chcel kupit Outlander:) ) a na tom aute neviem, ci sa nieco vobec za tie roky zmenilo.
No alebo mozno este lepsi priklad je Wrangler - co sa tyka offroadu 100% lepsia volba (v prislusnej edicii).
Automobilka to odpiskala uz davno a emisie su len vhodna zamienka. Jednoducho je to takto dnes nepredajne.
Jedine, co si pamatam, ked toto auto niekde stretnem, je jeho hlucnost a taka nejaka "tazkopadnost".