Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Letité Mitsubishi Space Star přichází na český trh. Známe jeho první cenu

David Bureš
Diskuze (54)
Malý hatchback s třemi diamanty ve znaku nabídne výběr mezi dvěma tříválcovými motory. Litr doplní dvanáctistovka.

České zastoupení Mitsubishi si pro letošní podzim připravilo nečekanou novinku. Začne u nás prodávat model Space Star, což je malý hatchback prodávaný v současné generaci již od roku 2012. Auto známé jinde ve světě jako Mitsubishi Mirage vstoupí na český trh v říjnu.

Nabízený bude ve třech výbavových liniích, Entry, Inform a Invite, přičemž české ceny budou startovat na zajímavé částce 239.850 korun. Základním motorem bude zážehový tříválec 1.0 MIVEC naladěný na skromných 52 kW a 88 N.m, který bude kombinován s pětistupňovým manuálem. Informace o základní výbavě však bohužel neznáme.

Vedle litru bude k dispozici také tříválec 1.2 MIVEC s 59 kW a 106 N.m, který nabídne výběr mezi manuální převodovkou a CVT. Obě jednotky samozřejmě již splňují nadcházející emisní normu Euro 6d.

Nástupce někdejšího Coltu dlouhý jen 3.795 mm s rozvorem 2.450 mm je pětidveřovým hatchbackem, v minulosti přitom toto označení neslo MPV. Navržen je primárně pro pohyb po městě. Ten má ulehčovat vynikající rozhled všemi směry a velmi malý poloměr otáčení (4,6 metru) v kombinaci s elektrickým posilovačem řízení.

Na český trh míří modernizované provedení představené v roce 2015, které se proti předchozí verzi liší výraznější maskou chladiče. Vylepšen byl tehdy také interiér, k dispozici bude třeba digitální příjem rádia.

Čeští zákazníci se s novým Mitsubishi Space Star budou moci poprvé seznámit již tento měsíc. Hatchback japonské značky totiž bude prezentován na výstavě Auta na náplavce 2018, která se na obou březích Vltavy v Praze bude konat od čtvrtka 30. srpna.

Mitsubishi Space Star – základní technická data
Motor1.0 MIVEC1.2 MIVEC
Největší výkon [kW/min]52/600059/6000
Točivý moment [N.m/min]88/5000106/4000
Převodovka5M5M (CVT)
Max. rychlost [km/h]172180 (173)
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,712,7 (13,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,64,9 (5,0)

David Bureš
Diskuze (54)
21. 8. 2018 08:38
cena
asi jsem slepej, ale kde je cena??
Avatar - twistedTSD
18. 8. 2018 18:29
Re: crash
Akorát jsem zjistil nepříjemnou věc - modernizovaná verze pro novou euronormu má v obou motorizacích výrazně horší udávané zrychlení a spotřebu než dříve.
Avatar - wakantanka
18. 8. 2018 17:20
Re: To brzy
To auto bolo tusim vyrobene pre Indiu a mam taky pocit, ze sa tam aj vyraba. Ked si dobre pamatam test z UK spred rokov, tak ho zniesli pod ciernu zem. Opravte ma ked sa mylim.
18. 8. 2018 14:19
Re: crash
Prežiješ, klasické 1,2 atmo dekádu naspäť točili pri 100vke na 5ke 3000 za minútu. A vieš čo? Nezožrali nás >:D
Avatar - lamal
18. 8. 2018 13:50
Re: crash
kyklop ma pravdu, sprevodovanie nic ine ti nepomoze...

Nepoznas poucku, ze max krutiaci moment pri atmosfere je 10% z celkoveho objemu ? takze 1.0 bude mat v tom najlepsom pripade 100nm, ale na to dosiahne maloktory motor, tazke ma cca 85-95nm.... ´´Pod 100 Nm je to kouzlení´´ to bude VZDY pri litri...

Jazdieval som na Cliu grandtour 1.2 16v 55kw a motor znasal vsetky otacky bez protestu, ale tahat zacinal /klasika/ od 4000 a pekne siel az po obmezdovac... prevody boli lahke a dynamika solidna a zabavna kvoli vykonovej spicke a to ze na 5ke tocil 3500 ot pri 100kmh a nad 4000ot pri 120 vobec nevadilo, spotreba aj napriek tomu bola vynikajuca... co cakas, ze s litrovym zakladom budes chodit po dialnici pri 130 kmh s 2500 ot ? 3000 ? Tie auta su vsetky skontruovane na to, ze po dialnici to s litrom prejdes v 130 ale nebude to optimalne... tak do 120 sa chodi s takymito autami ako optimal rychlost a urcite to nijak zasadne nehuci od motora a spotreba bude pod 7...