Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Studie: Nejtoxičtější interiér má Mitsubishi ASX

Aleš Dragoun
Diskuze (87)
Moderní automobily jsou plné plastických hmot a ty poskytují posádkám naprosto jedinečný koktejl chemických látek.

Zapáchajícími plasty jsou proslulé čínské vozy, ty ale protentokrát nechme být. Studie amerického Centra pro ekologii z Detroitu, kterou zveřejnil portál HealthyStuff.org, se týká pouze automobilů prodávaných v USA. Vývojový šéf centra Jeff Gearhart řekl: Chemické látky se pohybují ve velmi malém prostoru. Protože jejich používání není nijak regulováno, spotřebitelé nemají šanci se dozvědět o nebezpečí, kterému čelí. Naše testy jsou určeny k ověření a určení míry těchto rizik a jejich výsledky se snažíme povzbudit výrobce k používání bezpečnějších alternativ.

V posledním, kterého se zúčastnilo více než 200 nových modelů, dopadlo nejhůře Mitsubishi Outlander Sport. My evropskou specifikaci menšího crossoveru se třemi diamanty ve znaku známe jako ASX, nejhorší výsledek se pochopitelně týká pouze americké verze. Zkoušejí se vždy výpary z volantu, přístrojové desky, čalounění loketních opěrek a sedadel. Právě ta v nejmenším SUV od Mitsubishi obsahovala značné množství olova (400 mg/kg) a spolu se středovou konzolou také zpomalovače hoření na bázi antimonu a bromu. V koženém čalounění byl pak nalezen chrom. Totožnou konečnou známku (3,17) dostal i Chrysler 200 SC.

Naopak, podíl toxických látek v interiérech již celou poslední dekádu neustále snižuje Honda. Nový Civic (opět se jedná o americkou specifikaci) sice zákazníky zatím příliš nezaujal, ale jeho plasty jsou nejméně sycené plynem. Nevypouštějí tedy emise těkavých organických sloučenin (tzv. VOC - Volatile Organic Compound). VOC jsou spojeny s vážnými zdravotními problémy včetně vrozených vad a možné rakoviny. Honda nepoužívá zpomalovače hoření na bázi bromu, ani interiérové textilie a čalounění obsahující PVC. Podařilo se jí také eliminovat většinu těžkých kovů.

Jednotliví výrobci podíl dosud velmi oblíbených polyvinylchloridů (PVC) snižují. 17 % nových modelů na americkém trhu se může pochlubit interiéry, kde byste jej při podrobnější analýze hledali marně. 60 % nových aut v USA pak nepoužívá rovněž zmíněné látky zpomalující hoření.

Velmi agilní jsou v tomto směru americký Ford, který zredukoval podíl škodlivých chemikálií uvnitř svých vozidel oproti roku 2010 o třicet procent. Ještě úspěšnější byl Volkswagen (-42 %) a i přes nejhorší umístění svého modelu také Mitsubishi (-38 %). Tyto výsledky jsou opravdu velmi důležité, protože průměrný Američan stráví v autě 1,5 h denně.

Automobily s nejméně toxickými interiéry v USA
PořadíModelZnámka
1.Honda CIVIC0,46
2.Toyota PRIUS0,55
3.Honda CR-Z0,63
4.Nissan CUBE0,65
5.Acura RDX0,74
6.Acura ZDX0,74
7.Audi S50,74
8.Smart COUPE0,74
9.Toyota VENZA0,77
10.Smart PASSION0,79
Automobily s nejtoxičtějšími interiéry v USA
PořadíModelZnámka
1.Mitsubishi OUTLANDER SPORT3,17
2.Chrysler 2003,17
3.Kia SOUL3,11
4.Nissan Versa3,08
5.Mazda CX-73,08
5.Hyundai ACCENT2,98
5.Chevrolet AVEO2,89
5.Kia SPORTAGE2,87
9.Volkswagen EOS2,85
10.Mini COOPER S CLUBMAN2,84

Aleš Dragoun
Diskuze (87)
Avatar - ZiP2150
18. 4. 2012 11:14
Re: GTI olizuje plasty
Joj Mariachi, Mariachi. Nie je Honda ako Honda. Hadzat vsetky generacie/modely do jedneho vreca je ubohe... trosku ;-) S tym diferencialom a pneumatikami priamo od Hondy... to ti tiez moc nevyslo. A mimochodom, tiez mam Hondu a som strasne zvedavy ci by si tvoj 3dv HB, predokolka, manual 5 kvalt, asi 170 koni na nu trufol ci uz na rovinke, nedaj-boze v zakrutach...
:-)
Avatar - King
23. 2. 2012 09:17
Re: GTI olizuje plasty
To je docela dobře možný. :-)

Já jen že jsi spustil pod "Zlaty Hondicky", tedy nikde nic o plečkách od konkurence, což často bývá katalyzátor. Ba dokonce nezaznělo ani Civic, tak mám spíš pocit, žes svou denní porci Hondy nepobral v zápalu boje v jiných vláknech spíš ty. ;-) Tak doufám, že nechceš zpochybňovat současnou Hondu jako celek.

Pokud to bylo mířeno na Civic, pak kopeš do mrtvoly, protože se jedná o už nevyráběný model, ale ano, u 8G byl jako celek podvozek opravdu podprůměr.

Technologie - ty považuješ turbo za něco zvláštního? Tak to promiň. Přímý vstřik a s ním související vrstvená směs tu opravdu zatím není. Asi to zní divně, ale stávající technika motorů (nemluvím o turbu) Hondě na konkurenci zatím v pohodě stačí, kombinace spotřeba/výkon je stále na špici, ba co víc, vesměs s rozvodem SOHC, tak nebyl důvod na to spěchat. Určitě víš, že nová generace motorů už byla představena. Pokud nevíš: [odkaz] .

Ano motorářská technika už je 20 let stejná, ale i po těch dvaceti letech - kdo má dnes proměnný zdvih ventilů? Spočítal bys je na prstech jedné ruky. Jako protiváha přímého vstřiku je tu Atkinsonův cyklus. Automatické přeodovky jsou u Hondy taktéž unikát. Nebo znáš jinou značku, která používá pětispojkovou převodovku? Zkus si v Accordu, jak je rychlá. Někdo má dvouspojkové převodovky (i mně jsou sympatické, tedy když fungují, což zatím zdaleka neplatí obecně), Honda má zase CVT. když zajdeme do důsledků, je to mnohem větší hi-tech, než TCT. Bez ohledu na módu.

A pak tu máme třeba packaging - bez ohledu na to, jestli se ti Civic líbí nebo ne - přes jeho sportovní, aerodynamické proporce nabízí jednu z největších kabin ve třídě. A co variabilita - má dnes někdo ekvivalent Magic Seats? To rozhodně chtělo víc invence, než namontovat na motor turbo. ;-) Převodovky - který kompakt s manuálem dneska lépe řadí? Kolik aut má lepší řízení?
23. 2. 2012 08:33
Re: GTI olizuje plasty
Jo cim ja jsem tahal :-)

No normalni 3dv HB, predokolka, manual 5 kvalt, asi 170 koni, bez turba, benzin a bez samosvoru.
Gumy Barum Polaris2. Nic zazracneho.

JInak mne se treba pri jizde do zasnezeneho kopce lepe jede s vypnutym ASR - kola se sice protaceji, ale jede to.
Avatar - Choochoo
22. 2. 2012 21:05
Re: GTI olizuje plasty
Ja rekl jen zlatej Civic, plecky padly az po tvem pochvalnem hodnoceni ;-)
Pokud se podivam na tve argumenty, jsou jen papirove a reklamni zvasty. V predu ma Mcphersna skoro kazdy, v zadu kde kdo torzku. Nekdo s ni ma i lepsi jizdni vlastnosti nez jiny s nezavislym. Porad se zde omyla Focus, ale jeho viceprvek neni zadne zaklinadlo. Od prvni generace to je cim dal horsi, coz se i nekde objevilo. Vzpominam na hodnoceni HotHatchu, ze 4 byl 4., takze posledni. Je to o nastaveni. Civic 9G by mel mit vyrazne lepsi komfort nez 8G a jeho jizdni vlastnosti se nejak nezhorsily
[odkaz]
[odkaz]
Ty tve technologie, jsou zase jen o nicem, nekde snizi vahu, nekde odpor, nekde treni a ve vysledku je to fungujici marketingovy plk, jak platforma od koncernu. Porovnej si tu novou 2,2 s ostatni konkurenci. Ta spotreba bez prikraslujicich kecu je spicka tridy. Ze ma nekdo turbo u benzinu hodnotim jako minus. Vypinani valcu uz ma Honda davno. Ta tva sypajici se prevodovka po 100tis ma oproti klasice minimum vyhod a prodeje take mizive. Dle meho nazoru skoda investic do vyvoje, ikdyz jsem uz nekde na francouzkym foru videl patentovy listy na dvojspojku prej pro Civica.

Trocha prevzateho reklamniho textu:
Nová Honda Civic 5D obdržela v testech Euro NCAP pět hvězdiček za celkovou úroveň bezpečnosti a ocenění Advanced NCAP Award za bezpečnostní inovace
Kromě toho organizace Euro NCAP oznámila, že ocenění Advanced NCAP, které již značka Honda obdržela za svůj systém pro zmírňování následků kolize CMBS, rozšiřuje i na nový Civic.
Takze za technologie jasne nadprumer.
V motorech byla vzdy spicka, ted je pravda ze polevila a setrila za vyvoj, i tak ji ale konkurence maximalne dohani.
Civic asi neni to co byval, ale urcite se blyzka na lepsi casy, to uz je videt na sportovnich aktivitach. Porad je ale v lecsems nadprumer.
Co ten tvuj zachrany odtahovy vuz a gumy?
22. 2. 2012 20:04
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
Globalni model neznamena z totoznejch komponent. Celej retez subdodavatelu muze byt uplne jiny. Mnohem presnejsi je uvadet model, vyrobni zavod a minimalne rok vyroby.