Modernizovaná Mazda 6: V Česku od 569.900 Kč

 

Český importér uvedl poměrně v tichosti na domácí trh modernizovanou Mazdu 6 pro modelový rok 2015. V nabídce jsou dva zážehové motory, dvě převodovky, diesel, sedan, kombi a nově i čtyřkolka.

Modernizovaná Mazda 6 měla premiéru teprve nedávno, na listopadovém autosalonu v Los Angeles. Na moderním designu se toho moc nezměnilo, byla pouze přepracována nyní výraznější maska chladiče a přední nárazník, který se nechal inspirovat konceptem Takeri, předobrazem třetí generace této řady. Šest lamel se nyní blýská, jejich orámování je ve spodní části silnější a zasahuje do světel, nikoli nad ně jako dosud. Změnil se tvar mlhovek a i ony dostaly chromované ozdoby. Střední část palubní desky je kompletně přepracovaná včetně výdechů ventilace a ovladačů. Ve vyšších výbavách dostanete vystouplý sedmipalcový displej, dříve byla obrazovka menší a integrovaná. V prosinci navíc oslavila automobilka tři miliony vyrobených kusů, ovšem všech tří generací dohromady.

Modernizovaná Mazda 6 se nabízí na českém trhu se třemi motory řady Skyactiv: zážehovými čtyřválci objemu 2,0 a 2,5 l a turbodieselem 2,2 l. Ovšem dvoulitrové benzinové jednotky mají dvě výkonové verze: 107 a 121 kW. Totéž platí o vznětovém agregátu se 110, respektive 129 kW. Dvouapůllitr spalující běžnější pohonnou látku pak dává 141 kW. Výbavových stupňů je k dispozici celkem pět, jak už to tak obzvláště u japonských automobilek bývá, nelze je však koupit se všemi motory, ani oběma karoseriemi.

Základem nabídky je sedan 2.0 Skyactiv-G se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou ve výbavě Emotion za 569.900 korun (o 5 tisíc dražší než dosud). Jako kombi, ani s automatem si jej nepořídíte. Kromě šestice vzduchových vaků, základních elektronických asistentů, hill-holderu i samočinného vypínání a startování i-Stop má manuální klimatizaci, všechna elektrická okna i vnější zpětná zrcátka (ta navíc vyhřívaná), rádio s CD a MP3 a jezdí na sedmnáctipalcových litých kolech. Vyšší stupeň Challenge přidává onen v úvodu zmíněný sedmipalcový displej s hands-free a připojením Bluetooth, multifunkční volante v kůži, tempomat a automatické brzdění. Klimatizace je už samočinná, stejně jako zapínání světel a stěračů. A nesmíme zapomenout na mlhovky. Příplatek je devadesátitisícový a je zároveň nejlevnější možností, jak se dostat k naftě, ale za ni vydáte dalších 50 tisíc korun navíc. Přikoupit lze také navigaci za 12,5 tisíce.

Výbava Attraction začíná těsně pod hranicí 700 tisíc, už má kompletní osvětlení diodami, vyhřívané přední sedačky, digitální rádio, parkovací čidla vpředu i vzadu a sledování mrtvého úhlu. Automatickou převodovku se šesticí rychlostí zde koupíte ale jen s motorem 2.0/121 kW, nebo s dieselem 2,2/110 kW, tam je příplatek padesátitisícový. Revolution přidává ještě litá kola s průměrem 19 palců, jedenáctireproduktorové audio Bose, alarm, zadní kameru, bezklíčkový vstup a další armádu elektroniky (prevenci zadní kolize, asistent pro udržení v jízdním pruhu, sledování únavy), ale také zcela nový head-up displej a samočinné přepínání dálkových světel. Naftový motor v této výbavě je ovšem k mání pouze coby kombi...

Špičkový stupeň Revolution Top má již interiér kompletně v kůži s elektrickým ovládáním předních sedaček a vyhříváním i těch zadních a adaptivní tempomat. Jen v něm se prodává dvouapůllitrový benzinový motor s automatem a výkonnější turbodiesel se 129 kW. Základní ceny se ovšem blíží hranici 840 tisíc korun. O něco levnější je kombi s pohonem všech kol, to stojí 804.900 Kč (2.2 Skyactiv-D/110 kW), avšak v nižší výbavě Attraction. Za Revolution Top je nutné zaplatit bez stovky 943 tisíc, zase výhradně se silnějším dieselem.

Mazda 6 2015 – zážehové motory – technické údaje a ceny (sedan)
Motor2.0 Skyactiv-G2.0 Skyactiv-G2.5 Skyactiv-G2.2 Skyactiv-D2.2 Skyactiv-D
Zdvihový objem [cm3]19981998248821912191
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]107/6000121/6000141/5700110/4500129/4500
Točivý moment [N.m/min-1]210/4000210/4000256/3250380/2000420/2000
Převodovka/pohon6M/přední6M (6A)/přední6A/přední6M (6A)/přední6M (6A)/přední
Max. rychlost [km/h]208213 (209)223211 (204)223 (216)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,59,1 (10,1)7,89,0 (9,8)7,9 (8,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,9 (6,0)6,33,9 (4,8)4,5 (4,8)
Pohotovostní hmotnost [kg]13001300 (1330)13601420 (1430)1420 (1430)
Cena Emotion [Kč]569 900----
Cena Challenge [Kč]659 900--709 900-
Cena Attraction [Kč]699 900765 900-749 900-
Cena Revolution [Kč]-737 900-780 900837 900
Cena Revolution Top [Kč]--838 900-887 900

JAKE.AUTO.CZ: Mazda 6 třetí generace (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
Zdroj: Mazda.cz
 

Přidat názorDiskuse: Modernizovaná Mazda 6: V Česku od 569.900 Kč







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Mazda má další kabriolet. Postavila ho na základech šestky! Mazda má další kabriolet. Postavila ho na základech šestky!

Kabriolet na bázi Mazdy 6 slouží jako reprezentativní…

Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její  G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob? Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob?

Šestka od Mazdy dostala v rámci nového modelového roku…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…