Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Mazda 6: V Česku od 569.900 Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (168)
Český importér uvedl poměrně v tichosti na domácí trh modernizovanou Mazdu 6 pro modelový rok 2015. V nabídce jsou dva zážehové motory, dvě převodovky, diesel, sedan, kombi a nově i čtyřkolka.

Modernizovaná Mazda 6 měla premiéru teprve nedávno, na listopadovém autosalonu v Los

Angeles. Na moderním designu se toho moc nezměnilo, byla pouze přepracována nyní výraznější maska chladiče a přední nárazník, který se nechal inspirovat konceptem Takeri, předobrazem třetí generace této řady. Šest lamel se nyní blýská, jejich orámování je ve spodní části silnější a zasahuje do světel, nikoli nad ně jako dosud. Změnil se tvar mlhovek a i ony dostaly chromované ozdoby. Střední část palubní desky je kompletně přepracovaná včetně výdechů ventilace a ovladačů. Ve vyšších výbavách dostanete vystouplý sedmipalcový displej, dříve byla obrazovka menší a integrovaná. V prosinci navíc oslavila automobilka tři miliony vyrobených kusů, ovšem všech tří generací dohromady.

Modernizovaná Mazda 6 se nabízí na českém trhu se třemi motory řady Skyactiv: zážehovými čtyřválci objemu 2,0 a 2,5 l a turbodieselem 2,2 l. Ovšem dvoulitrové benzinové jednotky mají dvě výkonové verze: 107 a 121 kW. Totéž platí o vznětovém agregátu se 110, respektive 129 kW. Dvouapůllitr spalující běžnější pohonnou látku pak dává 141 kW. Výbavových stupňů je k dispozici celkem pět, jak už to tak obzvláště u japonských automobilek bývá, nelze je však koupit se všemi motory, ani oběma karoseriemi.

Základem nabídky je sedan 2.0 Skyactiv-G se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou ve výbavě Emotion za 569.900 korun (o 5 tisíc dražší než dosud). Jako kombi, ani s automatem si jej nepořídíte. Kromě šestice vzduchových vaků, základních elektronických asistentů, hill-holderu i samočinného vypínání a startování i-Stop má manuální klimatizaci, všechna elektrická okna i vnější zpětná zrcátka (ta navíc vyhřívaná), rádio s CD a MP3 a jezdí na sedmnáctipalcových litých kolech. Vyšší stupeň Challenge přidává onen v úvodu zmíněný sedmipalcový displej s hands-free a připojením Bluetooth, multifunkční volante v kůži, tempomat a automatické brzdění. Klimatizace je už samočinná, stejně jako zapínání světel a stěračů. A nesmíme zapomenout na mlhovky. Příplatek je devadesátitisícový a je zároveň nejlevnější možností, jak se dostat k naftě, ale za ni vydáte dalších 50 tisíc korun navíc. Přikoupit lze také navigaci za 12,5 tisíce.

Výbava Attraction začíná těsně pod hranicí 700 tisíc, už má kompletní osvětlení diodami, vyhřívané přední sedačky, digitální rádio, parkovací čidla vpředu i vzadu a sledování mrtvého úhlu. Automatickou převodovku se šesticí rychlostí zde koupíte ale jen s motorem 2.0/121 kW, nebo s dieselem 2,2/110 kW, tam je příplatek padesátitisícový. Revolution přidává ještě litá kola s průměrem 19 palců, jedenáctireproduktorové audio Bose, alarm, zadní kameru, bezklíčkový vstup a další armádu elektroniky (prevenci zadní kolize, asistent pro udržení v jízdním pruhu, sledování únavy), ale také zcela nový head-up displej a samočinné přepínání dálkových světel. Naftový motor v této výbavě je ovšem k mání pouze coby kombi...

Špičkový stupeň Revolution Top má již interiér kompletně v kůži s elektrickým ovládáním předních sedaček a vyhříváním i těch zadních a adaptivní tempomat. Jen v něm se prodává dvouapůllitrový benzinový motor s automatem a výkonnější turbodiesel se 129 kW. Základní ceny se ovšem blíží hranici 840 tisíc korun. O něco levnější je kombi s pohonem všech kol, to stojí 804.900 Kč (2.2 Skyactiv-D/110 kW), avšak v nižší výbavě Attraction. Za Revolution Top je nutné zaplatit bez stovky 943 tisíc, zase výhradně se silnějším dieselem.

Mazda 6 2015 – zážehové motory – technické údaje a ceny (sedan)
Motor2.0 Skyactiv-G2.0 Skyactiv-G2.5 Skyactiv-G2.2 Skyactiv-D2.2 Skyactiv-D
Zdvihový objem [cm3]19981998248821912191
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]107/6000121/6000141/5700110/4500129/4500
Točivý moment [N.m/min-1]210/4000210/4000256/3250380/2000420/2000
Převodovka/pohon6M/přední6M (6A)/přední6A/přední6M (6A)/přední6M (6A)/přední
Max. rychlost [km/h]208213 (209)223211 (204)223 (216)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,59,1 (10,1)7,89,0 (9,8)7,9 (8,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,9 (6,0)6,33,9 (4,8)4,5 (4,8)
Pohotovostní hmotnost [kg]13001300 (1330)13601420 (1430)1420 (1430)
Cena Emotion [Kč]569 900----
Cena Challenge [Kč]659 900--709 900-
Cena Attraction [Kč]699 900765 900-749 900-
Cena Revolution [Kč]-737 900-780 900837 900
Cena Revolution Top [Kč]--838 900-887 900

Aleš Dragoun
Diskuze (168)
19. 4. 2015 15:16
Mazda..
popravde povedané vďaka novému interiéru už fakt nemám nejakú vážnu vec ktorú by som M6 vyčítal...verzie pred FL ma oslovila ako po stránke dizajnu tak aj jazdných vlastností ale čo mi trochu vadilo bolo to zapracovanie displeja v interiéri...jazdil som už verziu po FL a ten interiér je omnoho lepší...takže za toto pre M6 :yes:

taktiež mi v tomto výbere padol pohľad na Merc C..vôbec nevytýkam spracovanie ani materilály pretože to je proste perfektné, čo mi ale na tom aute vážne vadí je tá obrazovka ktorá tam vyzerá ako nejaký nalepený tablet a to sa mne vážne nepáči...osobne si myslím že keby ju zapracovali dovnútra vyzeralo by to krajšie.. :-)
14. 1. 2015 11:57
Re: El. parkovací brzda už i Mazdy 6? Fuj tajbl!

Já bych spíš řekl, že pro mnoho pitomečků je absence / přítomnost ruční ruční brzdy jen další holí na imaginárního psa.
13. 1. 2015 21:50
Re: El. parkovací brzda už i Mazdy 6? Fuj tajbl!
Jeden dôvod je tiež ten, že pri klasickej ručke si vymeníš zadné kotúče a platne v pohode sám doma so šrobovákom, pri elektrike to nehrozí a treba k tomu originál diagnostiku.
Avatar - Emel
13. 1. 2015 18:34
Re: Moja voľba
To je toho... namaluju do těch důlků golfové míčky a řeknu že to je zvláštní edice.
13. 1. 2015 14:21
Re: El. parkovací brzda už i Mazdy 6? Fuj tajbl!
Bohužel jsi pořád nic nepochopil. Už jsem to tady v jednom příspěvku vysvětloval - pro řadu řidičů je fakt, že mají ve svém autě klasickou ručku nejen racionální plus, ale i vysoce uspokojující záležitost z emocionálního hlediska. Pokud nejsi schopen něco takového pochopit, je mi tě líto :-)