Modernizovaná Mazda 6: V Česku od 569.900 Kč
Modernizovaná Mazda 6 měla premiéru teprve nedávno, na listopadovém autosalonu v Los
Angeles. Na moderním designu se toho moc nezměnilo, byla pouze přepracována nyní výraznější maska chladiče a přední nárazník, který se nechal inspirovat konceptem Takeri, předobrazem třetí generace této řady. Šest lamel se nyní blýská, jejich orámování je ve spodní části silnější a zasahuje do světel, nikoli nad ně jako dosud. Změnil se tvar mlhovek a i ony dostaly chromované ozdoby. Střední část palubní desky je kompletně přepracovaná včetně výdechů ventilace a ovladačů. Ve vyšších výbavách dostanete vystouplý sedmipalcový displej, dříve byla obrazovka menší a integrovaná. V prosinci navíc oslavila automobilka tři miliony vyrobených kusů, ovšem všech tří generací dohromady.
Modernizovaná Mazda 6 se nabízí na českém trhu se třemi motory řady Skyactiv: zážehovými čtyřválci objemu 2,0 a 2,5 l a turbodieselem 2,2 l. Ovšem dvoulitrové benzinové jednotky mají dvě výkonové verze: 107 a 121 kW. Totéž platí o vznětovém agregátu se 110, respektive 129 kW. Dvouapůllitr spalující běžnější pohonnou látku pak dává 141 kW. Výbavových stupňů je k dispozici celkem pět, jak už to tak obzvláště u japonských automobilek bývá, nelze je však koupit se všemi motory, ani oběma karoseriemi.
Základem nabídky je sedan 2.0 Skyactiv-G se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou ve výbavě Emotion za 569.900 korun (o 5 tisíc dražší než dosud). Jako kombi, ani s automatem si jej nepořídíte. Kromě šestice vzduchových vaků, základních elektronických asistentů, hill-holderu i samočinného vypínání a startování i-Stop má manuální klimatizaci, všechna elektrická okna i vnější zpětná zrcátka (ta navíc vyhřívaná), rádio s CD a MP3 a jezdí na sedmnáctipalcových litých kolech. Vyšší stupeň Challenge přidává onen v úvodu zmíněný sedmipalcový displej s hands-free a připojením Bluetooth, multifunkční volante v kůži, tempomat a automatické brzdění. Klimatizace je už samočinná, stejně jako zapínání světel a stěračů. A nesmíme zapomenout na mlhovky. Příplatek je devadesátitisícový a je zároveň nejlevnější možností, jak se dostat k naftě, ale za ni vydáte dalších 50 tisíc korun navíc. Přikoupit lze také navigaci za 12,5 tisíce.
Výbava Attraction začíná těsně pod hranicí 700 tisíc, už má kompletní osvětlení diodami, vyhřívané přední sedačky, digitální rádio, parkovací čidla vpředu i vzadu a sledování mrtvého úhlu. Automatickou převodovku se šesticí rychlostí zde koupíte ale jen s motorem 2.0/121 kW, nebo s dieselem 2,2/110 kW, tam je příplatek padesátitisícový. Revolution přidává ještě litá kola s průměrem 19 palců, jedenáctireproduktorové audio Bose, alarm, zadní kameru, bezklíčkový vstup a další armádu elektroniky (prevenci zadní kolize, asistent pro udržení v jízdním pruhu, sledování únavy), ale také zcela nový head-up displej a samočinné přepínání dálkových světel. Naftový motor v této výbavě je ovšem k mání pouze coby kombi...
Špičkový stupeň Revolution Top má již interiér kompletně v kůži s elektrickým ovládáním předních sedaček a vyhříváním i těch zadních a adaptivní tempomat. Jen v něm se prodává dvouapůllitrový benzinový motor s automatem a výkonnější turbodiesel se 129 kW. Základní ceny se ovšem blíží hranici 840 tisíc korun. O něco levnější je kombi s pohonem všech kol, to stojí 804.900 Kč (2.2 Skyactiv-D/110 kW), avšak v nižší výbavě Attraction. Za Revolution Top je nutné zaplatit bez stovky 943 tisíc, zase výhradně se silnějším dieselem.
Mazda 6 2015 – zážehové motory – technické údaje a ceny (sedan) | |||||
Motor | 2.0 Skyactiv-G | 2.0 Skyactiv-G | 2.5 Skyactiv-G | 2.2 Skyactiv-D | 2.2 Skyactiv-D |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 | 2488 | 2191 | 2191 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 107/6000 | 121/6000 | 141/5700 | 110/4500 | 129/4500 |
Točivý moment [N.m/min-1] | 210/4000 | 210/4000 | 256/3250 | 380/2000 | 420/2000 |
Převodovka/pohon | 6M/přední | 6M (6A)/přední | 6A/přední | 6M (6A)/přední | 6M (6A)/přední |
Max. rychlost [km/h] | 208 | 213 (209) | 223 | 211 (204) | 223 (216) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 | 9,1 (10,1) | 7,8 | 9,0 (9,8) | 7,9 (8,4) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 5,9 (6,0) | 6,3 | 3,9 (4,8) | 4,5 (4,8) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1300 | 1300 (1330) | 1360 | 1420 (1430) | 1420 (1430) |
Cena Emotion [Kč] | 569 900 | - | - | - | - |
Cena Challenge [Kč] | 659 900 | - | - | 709 900 | - |
Cena Attraction [Kč] | 699 900 | 765 900 | - | 749 900 | - |
Cena Revolution [Kč] | - | 737 900 | - | 780 900 | 837 900 |
Cena Revolution Top [Kč] | - | - | 838 900 | - | 887 900 |