Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Toyota GT86 má české ceny. Nejdražší se šplhá k milionu

Jan Mička
Diskuze (49)
Geniální kupé od Toyoty dorazilo na český trh v modernizované podobě. Ceny rostly jenom minimálně a přibyla druhá výbava.

Buďme upřímní: Toyota GT86 je geniální sportovní auto, stejně jako jeho dvojče Subaru BRZ. Oba vozy byly navrženy čistě pro požitek z jízdy daný hravostí a naprosto dokonalou ovladatelností, a nepotřebují k tomu ani kdo ví jak výkonný motor. V nabídce je jenom jeden – atmosférický čtyřválcový boxer o výkonu 147 kW, který lze párovat s manuální i automatickou převodovkou. Na českém trhu už pořídíte modernizované provedení Hachi-roku, přičemž ceny rostly pouze minimálně.

Zatímco před modernizací byla Toyota GT86 nabízena pouze s výbavou Executive za nejméně 814.900 Kč (příplatek za automat činil 40.000 Kč), nyní jsou v nabídce výbavy dvě. Nejlevnější provedení se jmenuje Sport a začíná na 819.900 Kč (příplatek za automat zůstal zachován), přičemž ve výbavě nechybí sedm airbagů, rádio s dotykovou obrazovkou, manuální klimatizace, diodové přední světlomety nebo litá 16“ kola. Je to puristický sporťák, více toho tedy z mého pohledu snad ani nepotřebujete. Maximálně navigaci (17.000 Kč), povinnou výbavu (1150 Kč) metalízu (15.000 Kč), nebo rovnou perleť (22.000 Kč). To jest z příplatkových prvků vlastně vše.

Výbava Executive z nabídky nezmizela, jenom nově představuje tu luxusnější a dražší alternativu. Za nejméně 919.900 Kč dostanete litá 17“ kola, čalounění sedadel kombinující kůži a Alcantaru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, větší brzdové kotouče vpředu, tempomat nebo bezklíčové odemykání a startování.

Subaru BRZ zůstává na našem trhu stále v provedení pro modelový rok 2016. Jediná výbava Sport začíná na částce 799.000 Kč, ve standardu už ale máte automatickou, klimatizaci, sedmnáctipalcová kola, silnější brzdy nebo bezklíčové startování.

Toyota GT-86 facelift - technická data a české ceny
Motor2.0 D-4S Boxer
Zdvihový objem [cm3]1998
Válce/ventily4/4
Převodovka6M (6A)*
Největší výkon [kW/min-1]147/7000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]205/6400-66000
Max. rychlost [km/h]226(210)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,6(8,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]7,8(7,1)
Cena Sport [Kč]819.900
Cena Executive [Kč]919.900
*příplatek za automat činí 40.000 Kč

Jan Mička
Diskuze (49)
Avatar - Emel
7. 12. 2016 14:55
Re: Výkon motoru
Za jaký prachy?
Avatar - iudex
7. 12. 2016 09:09
Re: Predokolky radšej nechajme amatérom ...
Asi máš pravdu. Zrejme preto vídavam na okruhoch v kačírku vždy len zadokolky. To sú tí profíci, pravoverní hľadači limitov. >:-[]
Avatar - iudex
7. 12. 2016 09:07
Re: Výkon motoru
Odporúčam prečítať si blog mariachiho na hlavnej. Podotýkam, že skúsený a dosť dobrý šofér, vrtulkár.
6. 12. 2016 23:40
Re: Výkon motoru
Při najíždění na dálnici se bude za málo dát označit i těch 300 koní a do zatáčky většinou na plnej plyn nejezdí ani formule takže je jedno jaký to má výkon. Ale raději bych si za ty prachy koupil BMW 230i se 185kw, protože když už chci auto, které se má tvářit sportovně tak vypadá dost blbě, když ho pak při akceleraci předjede každý druhý kombík >:D
6. 12. 2016 23:04
Predokolky radšej nechajme amatérom ...
lebo na zadokolkách bez elektronických asistentov by skončili v prvej zákrute. ;-)