Avia Ashok Leyland Motors loni prohloubila ztrátu na 250,7 mil.Kč

Avia Ashok Leyland Motors loni prohloubila ztrátu na 250,7 mil.Kč

 

Letňanský výrobce nákladních aut Avia Ashok Leyland Motors (AALM) měl loni podle nekonsolidovaných výsledků ztrátu 250,67 milionu korun při tržbách 668 milionů korun.

V roce 2006 firma vykázala prodělek 21,47 milionu korun a tržby 86 milionů korun. ČTK dnes informaci získala z výroční zprávy společnosti, která na podzim 2006 koupila od firmy Avia dlouhodobě ztrátovou divizi vyrábějící nákladní automobily. AALM patří do indické průmyslové skupiny Ashok Leyland.

"V minulém období se nepodařilo zcela naplnit cíle, které jsme si předsevzali, zejména pak prodej nedosáhl plánovaných 1400 vozů. Nicméně je nutné zdůraznit, že prodej vozů značky Avia stoupl z roku na rok o 46 procent a činil v minulém roce 711 prodaných vozů," stojí ve výroční zprávě AALM. Firma loni prodala 70 procent aut ve střední a východní Evropě a 30 procent v EU. Společnosti AALM se v loňském roce podařilo vrátit značku Avia na některé její tradiční trhy, jako je Slovensko, a zahájila také prodej nákladních automobilů například ve Španělsku či na Ukrajině, kam do té doby nevyvážela.

Výkonný ředitel AALM Marcus Pauels dnes novinářům řekl, že od letošního ledna do srpna firma na evropských trzích prodala 376 nákladních automobilů Avia, přičemž odbyt v zemích EU negativně ovlivnil "zásadní pokles" dodávek do Anglie. Nižší export do Anglie Pauels přičetl výpadku dodávek baterií u jednoho z tamních odběratelů, který přestavuje vozy Avia na elektroautomobily. AALM kvůli tomu snížila plán výroby, který letos původně počítal s 1500 nákladními vozy. Exportní aktivity firmy AALM podle něj komplikuje také silná koruna.

Naopak na tuzemském trhu prodej nákladních automobilů Avia za osm měsíců letošního roku vzrostl meziročně o 88 procent na 240 vozidel. Export na Slovensko se letos zvýšil o 65 procenta na 51 nákladních automobilů Avia. AALM se letos začala prosazovat také na nových trzích. Například na Ukrajinu od ledna do srpna prodala 31 nákladních automobilů, což je polovina z plánovaného množství. Do Rumunska expedovala 19 z 43 objednaných vozidel a připravuje vstup na ruský trh.

Podle generálního ředitele společnosti Ashok Leyland R. Sešasajího by Avia mohla v budoucnu uspět také například v jižní Africe a především na Blízkém východě, kde má indický koncern silné postavení. "Dobře se tam prodávají například autobusy. Do těchto zemí bychom v dohledné době rádi dostali také nákladní vozy a to je šance pro Avie. Mám na mysli Spojené arabské emiráty a Saudskou Arábii. Ještě tam sice nemáme žádné konkrétní zakázky, pomalu si ale budujeme prodejní místa," řekl České televizi Sešasají.

Předloňský nákup letňanské Avie byl podle Sešasajího pro indický koncern důležitý kvůli vstupu na náročné trhy EU. "Přes Prahu zkoušíme proniknout také do Ruska, Turecka či Iránu. Přesně tohle bylo naším hlavní cílem. Najít pro Avii nové trhy," podotkl.

Společnost AALM dnes navštívil indický ministr průmyslu a obchodu Kamal Nath, který je od středy v ČR na pracovní návštěvě. V letňanském podniku indický ministr slavnostně otevřel nový produktový showroom, který má automobilce pomoci rozvíjet její obchodní aktivity.

AALM je stoprocentním vlastníkem firmy Avia Trucks, která sídlí ve Velké Británii, kde zajišťuje obchodní aktivity. Konsolidovaná ztráta skupiny AALM loni činila 238,6 milionu korun.

Zatímco AALM loni zvýšila ztrátu, tak hospodaření akciové společnosti Avia v loňském roce poprvé od roku 1998 vykázalo čistý zisk 69,5 milionu korun. V roce 2006 měla Avia ztrátu 965 milionů korun. Vedení společnosti Avia uvedlo, že za loňský zisk firma vděčí odprodeji ztrátové výroby nákladních automobilů indické skupině Ashok Leyland a výnosům z prodeje lisovny. Avia nyní podniká především v oblasti nemovitostí a energetiky. Avia například pronajímá svůj areál v Letňanech a v jeho blízkosti připravuje stavbu více než 200 bytů.

Doplněno 12.9.2008, 10:00:
Letňanský výrobce nákladních aut Avia Ashok Leyland Motors (AALM) chce do dvou let zahájit výrobu těžkotonážních vozidel s nosností do 50 tun. Píšou to dnešní Hospodářské noviny (HN). Za současným poklesem prodeje vozidel Avia stojí podle ředitele letňanské automobilky Marcuse Pauelse útlum západoevropských ekonomik.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 

Štítky Avia Autobusy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…