Mugen Shinden Go: Elektrický závodní superbike pro TT 2016

 

Japonský Mugen se pokusí dobýt třetí vítězství v řadě v motocyklové Tourist Trophy. Jeho doménou je elektrická kategorie Zero.

Mugen známe jako ladiče Hondy a dodavatele motorů pro formuli 1. Už pět let ale vyvíjí elektrickou závodní motorku. Dnes na vrcholné úrovni jezdí pištící superbiky jen veleslavnou Tourist Trophy, kde před sedmi lety začínaly, původní série TTXGP byla po nepovedeném svazku s mezinárodní motocyklovou federací FIM pro sezónu 2014 zrušena.

Rekordmanem přetěžkého Snaefell Mountain Course (česky se mu prostě říká Horský okruh) na ostrově Man je Angličan John McGuinness. Ten trať o délce 60,72 km zajel loni poprvé v historii pod devatenáct minut, konkrétně v čase 18:58,743. Závod elektrických motorek má jen jedno kolo kvůli nedostatečné výdrži baterií, jezdí se tedy s pevným startem. Druhý skončil Novozélanďan Bruce Anstey, fanouškům přírodních okruhů a Tourist Trophy obzvláště není třeba oba piloty nijak podrobně představovat. Anstey vyhrál TT v různých třídách desetkrát, McGuinness dokonce třiadvacetkrát a je (zatím) druhý v historických tabulkách...

Oba závodí v TT Zero právě za Shinden San / Team Mugen a posledním dvěma ročníkům dominovali. Mugen tak vytlačil dosud dominantní americký MotoCzysz. Letošní Shinden Go (v překladu elektrický bůh číslo 5) se představil na motocyklové výstavě v Tokiu, předvedl jej sám šéf Mugenu, respektive společnosti M-Tec Tomoyuki Hashimoto.

Jednostopý stroj má karbonový rám (třeba v MotoGP se až na nedávné experimenty Ducati monokoky nepoužívají) a v něm uložený olejem chlazený třífázový elektromotor s výkonem 120 kW (163 k). Jedná se o zcela novou konstrukci, oproti loňské posílila o 10 kW, ale točivý moment se překvapivě snížil o desítku newtonmetrů na 210.

Shinden Go dostal pro letošní rok také jinou zadní kyvnou vidlici a odpružení, M-Tec si zavěšení vyvíjí sám. Pohonná jednotka se přesunula blíže k nim. Lithium-iontové články v laminátových pouzdrech pracují při napětí 370 V, proto motorka váží ne zrovna muších 250 kg. Jezdí na sedmnáctipalcových kolech, přední pneumatika má rozměr 120/70, zadní je mnohem širší (200/55). Gumy dodává Dunlop. Mašina vypadá na fotkách kompaktně a štíhle, napovídají to i vnější rozměry (délka, šířka a výška) 2125 mm x 680 mm x 1130 mm.

Team Mugen vedou Satoshi Katsumata a Akihiro Miyata. Závod kategorie TT Zero se v rámci motocyklového svátku na ostrově v Irském moři jede 3. června 2016. Pokud se něco nestane, John a Létající Kiwi tuhle třídu znovu opanují. Už potřetí za sebou. Nebo letos vyhraje někdo jiný? Ansteymu bude mimochodem v srpnu už 47 let, McGuinness oslaví 44. narozeniny v dubnu. Žádní zelenáči to opravdu nejsou, Angličan dokonce kdysi jel i čtyři klasické Grand Prix mistrovství světa a ve třech z nich bodoval!

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Zdroj: Mugen Wikipedia, Autoblog
 






Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Jiří Kajínek je na svobodě. Jeho doživotní trest ukončila prezidentská milost a v úterý ve 13:40 opustil…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…