4.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Na jednu nádrž ujeli 1249 kilometrů. S Fordem Mustang!

 

Během rekordní jízdy americký pony car od Fordu dosáhl průměrné spotřeby 4,87 l/100 km.

Nebývá zvykem, aby na ekologickou jízdu jezdci vyrazili s americkým pony carem. Norové Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink se však netradičního úkolu nezalekli a snažili se dosáhnout nízké spotřeby s Fordem Mustang. Při snaze dojet co nejdál na jih od severního polárního kruhu ujeli na jednu nádrž 1.249,3 kilometru!

Tato vzdálenost znamená, že norská posádka při jízdě dosáhla průměrné spotřeby 4,87 litru na 100 kilometrů. To je na poměry sportovního auta opravdu úctyhodné číslo, protože normovaná kombinovaná spotřeba daného kousku činí rovných osm litrů na 100 kilometrů.

A jaký motor pracoval pod kapotou jejich mustangu? Jestliže doufáte, že tak nízké spotřeby dosáhli s osmiválcem, zklameme vás. V útrobách byl totiž přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost o výkonu 233 kW.

Vedle nejúspornějšího motoru v nabídce mustangu norské posádce při jízdě pomáhala také relativně velká palivová nádrž auta o objemu 59 litrů a hlavně pečlivě naplánovaná jízda. Jezdci se střídali jen na místech z kopce dolů, dopředu chystali i odbočování. A co víc, před startem jezdci plánovali jet průměrnou rychlostí asi 60 km/h. To všechno znamenalo, že mustangu došlo palivo až u města Kragero, asi 200 km jižně od Osla.

„Mustang se ukázal být ještě úspornější, než jsme doufali,“ říká Borchgrevink k rekordní jízdě. Podle jeho slov jízda probíhala hladce, až na jeden střet s policií. „Jediný dramatický okamžik nastal asi hodinu po startu, když nás zastavila policie! Ukázalo se, že ji zavolali znepokojení občané, když viděli jet červený sportovní vůz neobvykle nízkou rychlostí. Policisté měli podezření na jízdu pod vlivem a vyrazili nás zkontrolovat,“ vypráví Nor, který má s podobnými jízdami bohaté zkušenosti.

Wilthil a Borchgrevink už na ekologické jízdy vyrazili již v minulosti. V roce 2012 urazili s dieselovým Fordem Mondeo Econetic 2.534 km s průměrnou spotřebou 3,2 l/100 km a vytvořili tak aktuální evropské prvenství. O rok později s benzinovým Fordem Focus 1.0 EcoBoost ujeli 1 619 km, když dosáhli průměru 3,3 l/100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka

Socialisté míní, že 22 milionů korun by měl zaplatit šéf…

Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu

V největším finančním centru Evropy zaměstnává Goldman…

Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví

Prezident Miloš Zeman nepůjde na pohřeb jedné z…

Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi

Natáčení dalších nových dílů Krtečka v 3D podobě se může…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Ford Mustang II (1973-1978): Proč ho nikdo nemá rád? Ford Mustang II (1973-1978): Proč ho nikdo nemá rád?

Mustang druhé generace se vyráběl nejkratší dobu ze všech…

Ford Mustang GT350: Proč má dírky v koncovkách výfuku? To nevymyslíte! Ford Mustang GT350: Proč má dírky v koncovkách výfuku? To nevymyslíte!

Otvory v koncovkách výfuku zpravidla mají upravovat zvuk,…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do nemocnice!

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do…

Měl to být další skvělý večer během jejího koncertního turné. Jenže se změnil v drama. Zpěvačka Věra Špinarová…

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

 

iSport.cz

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…