Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na kolik přijde ojetá formule? Těchto pět kousků je překvapivě levných

Stanislav Kolman
Diskuze (27)
Formule 1 je drahým sportem, kde stavba a provoz vozu stojí tým horentní sumy. Lze ale najít i pár monopostů, které v kontrastu s těmi moderními seženete za lidové ceny.

Konkrétně se bavíme o cenovém rozpětí, které startuje na půl druhém milionu korun. Za takovou sumu můžete vlastnit dobře vybavený pětilitrový Mustang, Porsche 718 Cayman či Mercedes-AMG SLC 43. A nebo si do garáže pořídíte ještě větší vzácnost – monopost po bývalém šampionovi F1.

Náš výběr pětice vozů završuje Jordan 198 za více než dva miliony korun. Cenu, která se rovná třeba Jaguaru F-Type 400, omlouvá fakt, že k monopostu dostanete také plně funkční simulátor. Kompletní výběr si můžete projít v řádcích níže…

BAR Honda (1.416.000 Kč)

Sezona 2001, ve které tento vůz působil, nepatřila ze strany týmu BAR k nejvydařenějším. Možná i proto je cenovka za monopost posazena tak nízko. Jacques Villeneuve, šampion z roku 1997, dokázal ve stejném autě vybojovat dvě třetí místa. Společně s kolegou Olivierem Panisem jej ale v průběhu ročníku trápilo mnoho technických problémů a následných odstoupení.

Důležité je zmínit, že vůz, stejně jako dva následující, není osazen pohonnou jednotkou. Původní zůstala převodovka, odpružení i palivová nádrž. Prodejce informuje, že osadit monopost novým motorem by nebyl problém, další majitel by tak mohl vyrazit rovnou na závodní okruhy.

Benetton B200 (1.800.000 Kč)

Vozy týmu Benetton sedlali v dobách největší slávy mnozí úspěšní závodníci. Namátkou můžeme vzpomenout Michaela Schumachera, Nelsona Piqueta, Gerharda Bergera nebo Jeana Alesiho. Tento konkrétní model působil ve Formuli 1 v roce 2000 a jezdili v něm Alexander Wurz i Giancarlo Fisichella. Největším úspěchem bylo páté místo ve Velké ceně Evropy a Itálie.

BAR Honda (1.815.000 Kč)

Nejúspěšnějším vozem v nabídce je jednoznačně tento monopost BAR Honda, který v roce 2004 pilotovali Jenson Button a Takuma Sato. Britský závodník měl skvělou sezonu a po zisku deseti stupňů vítězů skončil v šampionátu jezdců třetí hned za bezkonkurenčními piloty Ferrari. Výkony obou pilotů pak s přehledem stačily na to, aby si Honda zajistila druhé místo v pořadí týmů.

Formule Lola Evo Judd V8 (1.966.000 Kč)

Jediný monopost z našeho výčtu, který nepůsobil ve Formuli 1. Přesto je velmi vzácný. Pohonné ústrojí totiž připravila strojírenská firma Judd, která svého času stavěla motory pro Williams, Ligier, Brabham a Tyrell. Pod krytem motoru Formule Lola se ukrývá agregát o výkonu 540 koňských sil, což je v kombinaci s tělem vážícím jen 590 kilogramů divoká kombinace.

Jordan 198 se simulátorem (2.118.000 Kč)

Na přelomu tisíciletí jste monoposty stáje Jordan na startovním roštu nepřehlédly, vyznačovaly se totiž výraznou žlutou barvou. Následující kousek byl v roce 1998 vozem Ralfa Schumachera a Damona Hilla. Nemá původní pohonnou jednotku Mugen-Honda V10, ale motorem disponuje. Po přestavbě jej pohání agregát z motocyklu Honda Blackbird.

Cenovka tohoto vozu se jako jediná vyšplhala přes dva miliony korun. Musíme ale zmínit, že kromě samotného vozu dostanete také plně funkční simulátor, který se připevňuje k podvozku. Když jej spárujete s herní konzolí PlayStation a oficiální hrou F1 2011, můžete si závodění naplno užívat klidně i v obývacím pokoji.

Stanislav Kolman
Diskuze (27)
12. 6. 2017 09:19
odtud vítr fouká
[odkaz]

Co takhle uvést zdroj?
Avatar - flyboyeda
11. 6. 2017 13:39
Re: A k tématu
kdyby ryby v p r d e l i byly nemusely by být robníky, aneb na kdyby se nehraje, je to tak smiř se stím
11. 6. 2017 09:07
Re: PROČ KOLMAN A JEMU PODOBNÍ NE?
Řekl bych, že je to ještě horší, ten chlapec nemá ani páru o čem píše. Pořád ale tvrdím, že se nesmíme spokojit s takovou úrovní.

A nebral jsem to od tebe jako útok ;-)
Avatar - _Karel_
11. 6. 2017 08:49
Re: PROČ KOLMAN A JEMU PODOBNÍ NE?
Asi jsi mě špatně pochopil. Říkám jen, že oba články nijak nevybočují ze všeho ostatního, co tu vychází. :-)
11. 6. 2017 05:33
Re: A k tématu
Přesně pod tím typem článku, které pro svou plytkost je ničemný a přitahuje právě podobné odborníky jako je Eda. ;-\

Stačilo se tématu věnovat pár hodin a byl by to text s informacemi jako víno. Blesk ale potřebuje úderný titulek a bastl s ním naprosto ničemných canců poskládaných uchem, co o problému nemá ani ponětí.

S tímhle ať si trhnou. Je to tak zajímavé téma, že stojí za blog, ale když se tu hošíci plácají po ramenou, tak těch co je daná problematika zajímá, nebude zase až tolik ;-)