Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bez reklam a bariér. Projeďte se po monackém okruhu F1, jak jej už nikdy neuvidíte

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 7. 6. 2017 • 10:25
5
Dobové záběry na Juana Manuela Fangia jsou zářným důkazem toho, jak moc se bezpečnost Formule 1 za celou její historii zlepšila.

video

Krásné Ferrari sviští ulicemi Monaka jen pár metrů od zaparkovaných automobilů. Po bezpečnostních bariérách a reklamních billboardech není široko daleko ani památka. I taková byla Formule 1, jak dokazují záběry z italského dokumentu Fangio: Una vita a 300 all'ora.

Na projížďku po historickém okruhu v Monaku vás vezme Juan Manuel Fangio, jenž v 50. letech v šampionátu F1 působil a vybojoval pět mistrovských titulů. Dodnes je v tomto ohledu druhým nejúspěšnějším závodníkem (po Michaelu Schumacherovi), ale už letos by jej mohl dorovnat Sebastian Vettel.

Podívejte se na záběry z doby, kdy monopost neměl žádná přítlačná křídla, volant nestál miliony korun a jedinou zpětnou vazbou pro jezdce uvnitř byly vibrace od podvozku vozu. Akci z kokpitu doplňuje ještě několik zpomalených záběrů, při kterých nadšením zaplesá srdce nejednoho fanouška rychlých kol.

Témata
28. 6. 2017 09:48
Re: Tak ony
Ty vole >:D Teprve nyní na to video koukám a nevěřím tomu, že si někdo svéprávný může myslet, že na výjezdu ze zatáčky jsou podél silnice zaparkované vozy koloritem dobové F1 >:D 8-s
Avatar - white label
8. 6. 2017 11:31
Re: Tak ony
Bohužel jen další pisálek, který zapadá do aktuální úrovně zdejších článků...
Avatar - Dinar
8. 6. 2017 08:49
Re: Tak ony
Kdybyste se v tom raději nepatlal, udělal byste lépe. Psal jste o šedesátých letech, které nám mělo video s Fangiem ukazovat, mluvil jste o těch letech jako o době, kdy se v Monacu jezdilo bez reklam a bariér. Všechny tyto informace jsou špatně, jak jsem psal ve své reakci, Fangio nejezdil v 60. letech, monopost na videu je z poloviny padesátých let a Fangio v něm jen v dokumentu z let šedesátých demonstruje, jak se před deseti lety (z pohledu doby vzniku dokumentu) s formulí 1 v Monacu jezdilo. Ulice ve videu jsou bez bariér a reklam a se zaparkovanými auty, protože jízda se uskutečnila mimo dobu konání velké ceny. Zcela bez bariér se v Monacu, jako kdekoliv jinde, „v počátcích“, jak teď píšete, jezdilo zcela jistě, ale počátky GP jsou ve třicátých letech a Vy jste psal o šedesátých, a to je prostě nonsens, vygooglit si fotky VC z šedesátých let jistě není problém, balíky slámy, pneu, kde to jde, svodidla, jistě ne v míře dnešní, podobně reklamy, trať je reklamními nápisy oblepena…
8. 6. 2017 08:23
Re: Tak ony
Dobrý den,

Fangio ve Formuli 1 působil mezi roky 1951-1958, máte pravdu, chybu jsem již opravil. Díky za upozornění!

Nicméně v Monaku se v počátcích skutečně závodilo bez ochranných bariér i bez reklam, jak je patrné z mnoha dobových záběrů...
Avatar - Dinar
7. 6. 2017 16:57
Tak ony
tyhle dokumentární záběry sice vznikly v 60. letech, podle modelů aut v ulicích Monaka, ale jinak je článek klasickou povrchní "novinařinou" acz. Jednak Fangio už v 60. letech nezávodil, je to f1 persona let 50., jednak jede ve ferrari D50, se kterým vyhrál nejen Monako, ale i titul v roce 56, jak sám také v dokumentu říká. A to, že jsou v ulicích podél "trati" stojící auta a je bez reklam, není protože "doba", ale protože ty ulice v daném momentu nejsou závodní tratí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud