Na Rallye Monte Carlo historiků odstartuje i Škoda 110L Rallye s českou posádkou
V lednu 2016 uplyne 45 let od prvního startu Škody 110L na Rallye Monte Carlo. Legendární závodní vůz se na slavnou trať opět vrátí i s českou posádkou, a čeká na něj nelehký úkol – dojet až do cíle a ukázat nadšeným divákům rodinný automobil sedmdesátých let.
Na Rallye Monte Carlo Historique 2016 vyrazí se Škodou 110L Rallye tým Czechs4Monte. V soutěži nejde pouze o rychlost, ale také o dobovou původnost. Vůz je proto vyveden přesně v takových barvách, v jakých startoval například na domácí Barum Rallye 1974. Interiér i exteriér dokonale odkazuje na svou dobu a veškeré doplňky byly vybírány s velkou pečlivostí. Vzhledem k tomu, že měl tým k dispozici omezený počet dobových fotografií, jde o úctyhodný výkon.
Závodní speciál bude pilotovat Ivan Pistulka (52), povoláním prodejce vozů Peugeot. Automobilových soutěží se účastní od svých dvaceti let, od roku 1993 startuje na závodech historiků se Škodou Octavia TS 1200, a v letech 2004 až 2007 nechyběl na Mistrovství ČR ve sprintrally s vozem Škoda Fabia RS (v roce 2005 vítěz třídy D9). Role navigátora se ujal František Vahala, dlouholetý motoristický novinář. Auto.cz se stane mediálním partnerem tohoto týmu.
„Za místo startu jsme vybrali Barcelonu. Z Prahy do Barcelony odveze čtrnáctičlenný tým dva automobily Škoda 110L, jeden soutěžní a jeden reklamní, na přepravnících. U místního dealera Škoda odprezentujeme naše „stodesítky" a další den bude následovat oficiální start do soutěže. Z Barcelony do Monaka čeká všechny posádky 1100 kilometrů nonstop. V případě zachování letošního konceptu bude faktické centrum soutěže v okolí Valencie. Do cíle nám bude zbývat dalších zhruba 1200 km měřených testů. V duchu tradice bude soutěž končit „nocí dlouhých ohňů“ a slavnostním vyhlášením s povinnými smokingy,“ komentoval Ivan Pistulka průběh události.
O pohon závodního speciálu se stará vzadu umístěný zážehový čtyřválec OHV o výkonu zhruba 80 koní, který spolupracuje s manuální čtyřstupňovou převodovkou. Mezi hlavní technické prvky patří pětikanálová hlava, dvojitý karburátor Solex a speciální výfukové potrubí s příčně vedeným koncovým tlumičem. Vůz dále dostal zesílené nápravy, sportovní tlumiče a pružiny, vnitřní ochranný rám, sportovní sedadla a šestibodové bezpečnostní pásy.