Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

I ty, Lambo? Nástupce Huracánu má dorazit jako plug-in hybrid

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
Lamborghini nahradí model Huracán supersportem s radikálním hybridním pohonným systémem, využívajícím baterie příští generace s velmi nízkou hmotností.

Automobilka Lamborghini, která zuřivě bránila své atmosférické desetiválce a dvanáctiválce, již dříve potvrdila, že se nakonec nevyhne přeplňování a ani elektrifikaci svých budoucích modelů.

Prvním sériovým Lamborghini s přeplňovaným motorem se má stát netrpělivě očekávané SUV Urus, které bude zároveň i prvním sériovým vozem s býkem ve znaku, vybaveným hybridním pohonným systémem.

Dalším Lamborghini s hybridním pohonným systémem se má podle informací, které získal britský magazín Autocar stát nástupce modelu Huracán, který má být uveden v roce 2022.

Zajímavé je, že podle aktuálních zpráv se ještě před ním máme dočkat představení nástupce modelu Aventador, u nějž má být zachován atmosférický vidlicový dvanáctiválec, i když ani v jeho případě není vyloučeno možné rozšíření nabídky o hybridní verzi.

Menší supersport značky Lamborghini má být údajně uveden rovnou jako hybrid a to s radikálně řešeným pohonným systémem, umožňujícím i špičkové jízdní výkony v čistě elektrickém režimu. Ty mají zajistit baterie příští generace, které mají vynikat velmi nízkou hmotností a vysokou kapacitou.

Lamborghini při vývoji svého prvního sériového plug-in hybridního supersportu využije zkušenosti, které získá s hybridním provedením SUV Urus a spekuluje se, že do jisté míry svou technikou i designem naváže na koncept Asterion z roku 2014, když právě jeho jízdní výkony v čistě elektrickém režimu má výrazně překonávat.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
Avatar - wakantanka
3. 11. 2017 18:23
Re: Tak
Pisal si prv o kardane samotnom, nie o celom AWD tak nemel nieco o kredibilite. Dnesne karbonove kardany vazia dokopy nic. To tie baterky ak maju mat nejaku rozumnu kapacitu vzdy budu vazit viac. Zadne poloosy s diferakom vazia povedzme tolko co tie dva elektromotory pri kolesach. Takze tazsi ten hybrid bude, otazne je len o kolko. :-)
Avatar - .StenLi.
3. 11. 2017 10:27
Re: Tak
Vies, rozdiel je prave v tom ci si nieco myslis alebo to vies. Ak sem vitazoslavne hadzes svoje pocity a dojmy ako fakty tak je jedno ci napises 5x alebo 50x tvoja kredibilita je fuc.. rozumnejsie je zistit si fakty a zistis ze rozdiel medzi AWD Huracanom a RWD Huracanom bez kardanu a diferencialu je 155kg.. Porsche 918 ma iba 6,8kWh bateriu, vahu neuvadzaju ale pri prepocte z vah a kapacity Tesla 85 baterii vychadza vaha baterie na cca 40kg, namiesto tvojich 775kg.. Solid State baterie to stlacia este nizsie, AWD sportiaky s kardanom nebudu mat kvoli nadbytocnej vahe a nedostatocnemu torque vectoringu v zakrutach sancu proti AWD hybridom a pri drag race taktiez nie kvoli chybajucim Nm, takze postupne vymiznu, nehovoriac o komplikovanych exotickych rieseniach a la GT-R a Ferrari FF..
3. 11. 2017 01:37
Re: Proč?
Vypadá to, že normu jsi našel relevantní. Nicméně se tam těžko dozvíš, jak se automobilky dohodly a seskupily. To je administrativní záležitost, ne legislativní. Dočteš se tam však o té možnosti. Například:

(23) Aby se výrobcům umožnila pružnost při plnění jejich cílů podle tohoto nařízení, mohou se dohodnout na vytvoření sdružení na otevřeném, transparentním a nediskriminačním základě. Platnost dohody o vytvoření sdružení by neměla přesáhnout pět let, ale může být obnovena. Pokud výrobci vytvoří sdružení, mělo by se mít za to, že splnili své cíle podle tohoto nařízení, pokud průměrné emise sdružení jako celku nepřesahují emisní cíle sdružení.

Ne, skutečně jsem to nečetl. Otevřel jsem si anglickou verzi a našel jsem si první výskyt "pool". :-)

Jestli tě to zajímá, můžeš si zkusit dát do vyhledávače něco jako EU car CO2 emissions report. Nadepsaná bude 2015, vydaná 2016. Měli tam i starší, snad od roku 2012 (včetně a každý rok). Předpokládám, že za rok 2016 vyjde v prosinci.
3. 11. 2017 01:24
Re: Proč?
ok. A dík.

Po pár minutách jsem to vzdal, přiznávám. :-) Pro mě je život už strašně krátký.
3. 11. 2017 01:12
Re: Proč?
Pokud vím, dříve měl VW jednu skupinu pro všechny (své značky). Později z ní vyčlenil Lambo a Bentley, ty byly jednotlivě a jednotlivě i splnily předepsané cíle (díky úlevám pro malý počet aut). Předpokládám, že tenhle krok udělali právě proto, aby využili těch úlev (i když zbytek skupiny to nepotřebuje, rezervy má dostatečné). Poslední zpráva byla z dat za rok 2015 (vyšla loni), za rok 2016 jsem žádnou ještě neviděl. V roce 2015 bylo tedy Lambo samostatně, cíl mělo asi 325. To, že je třeba teď samostatně, nic nemění na pointě - seskupovat se můžou. Určitě by ho vzali zpět pod křídla, kdyby si mysleli, že nesplní. Stejně jako tam mají Bugatti. Ono ani Porsche nezvládá plnit cíl a to na nějakou úlevu nedosáhne. Nebýt tedy ostatních automobilek, muselo by platit (v roce 2015 to bylo snad něco jako 3k za auto a měli přes 60 tisíc kusů, tedy řekněme 200 milionů euro).

Přesně to tedy nevím, protože se to může měnit a přehledy uveřejňují zpětně. Je možné, že se někde dá aktuální rozdělení najít, ale nikdy jsem neměl tu potřebu ho hledat. Vím však jistě, že se seskupovat můžou. Bylo to tak od začátku (v angličtině tomu říkají pooling, vytváří tedy pool).

Průměry a následně pokuty se počítají z aut registrovaných v EU (a zřejmě i EFTA/ EEA).

V tom bys to nenašel. :-)