Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel Ampera
Opel Ampera
Opel Ampera
Opel Ampera
71 Fotogalerie

Nástupce Opelu Ampera přijde, ale bude to elektromobil

Aleš Dragoun
Opel Ampera nakonec dostane nástupce, dokonce z koncernové líhně General Motors. V jeho útrobách už však nenajdeme konvenční zážehovou pohonnou jednotku.

Opel Ampera se prodává opravdu katastrofálně, za prvních pět měsíců letošního roku si jej koupilo jen 332 Evropanů, u pak nás od ledna do června 2014 dva lidé. Proto příští rok skončí a coby dvojče druhé generace Chevroletu Volt už na evropské trhy nepřijde. Ale rüsselsheimská automobilka elektřinou poháněná vozidla úplně nezarazí, to by šla proti duchu doby. Nástupce tedy nedostane zážehový čtyřválec, jako je tomu v případě současného modelu, bude jej pohánět pouze elektromotor. Zdá se nám to trochu jako cesta z deště nikoli pod okap, ale do průtrže mračen... Nebo ne?

Každopádně se nejedná o spekulace. Informace zveřejnil na svém twitterovém účtu samotný šéf automobilky Karl-Thomas Neumann. Postupně napsal: „Vidíme elektrickou mobilitu jako důležitou součást budoucnosti a budeme i nadále snižovat celkové náklady a poskytovat cenovou dostupnost. Po případném konci současné generace Ampery představíme jejího nástupce v segmentu elektromobilů. Naše příští elektrické vozidlo se stane součástí masivní produktové ofenzivy - se sedmadvaceti novými modely v časovém období 2014-2018.“

Další v tuto chvíli dostupné informace jsou ale už bez záruky. Zřejmě se tedy jedná o značkovou variantu globálního výrobku General Motors. Proč ne, přece by si Opel nehrál na vlastním písečku a neutrácel zbytečně moc za drahý vývoj, když na tom není finančně nejlépe? Změnit mírně design a přelepit logo je přece tak jednoduché a badge-engineering už se v praxi osvědčil. Někdy. Ne, skutečně se nejedná o novou generaci Chevroletu Volt, ten zůstane v hybridní formě a motor s vnitřním spalováním zde bude opět sloužit jen jako „range extender“. Ani v současnosti nefunguje samostatně.

Nejzajímavějším údajem je akční rádius novinky. Dostane totiž baterie jihokorejské firmy LG Chem, které jí zaručí dojezd přes 320 km. Sympatická je i odhadovaná cena čistě elektrického vozu kolem 30 tisíc dolarů, tedy 612 tisíc korun podle současného kurzu. Nebudeme ji srovnávat s původní částkou v naší nutnou na pořízení Ampery (1,15 milionu korun), ani s tou aktuální, která leží těsně pod hranicí milionu. Spíše nahlédněme do amerického ceníku Voltu, jenž se prodává nejníže od 34.185 dolarů (697.200 korun), ale až po slevě na daních. A ta může tvořit i 7,5 tisíce dolarů, tedy necelých 153 tisíc korun.

Zmíněných 320 km na jedno nabití je velmi slušný jízdní dosah překonávající normované hodnoty současných vozů této kategorie zhruba dvojnásobně. Ale co reálný provoz? Na případné zkoušky si bohužel ještě počkáme, elektromobil s bleskem ve znaku má před sebou totiž ještě minimálně dva roky vývoje.