Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Ampera příští rok skončí, prodává se velmi špatně

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
Kariéra Opelu Ampera se chýlí ke konci. Zatímco Chevrolet Volt dostane v závěru roku 2015 nástupce, v případě sourozence s bleskem ve znaku tomu tak určitě nebude.

Ampera spolu s tvarově mírně odlišným Voltem získala za své technické inovace a futuristický vzhled prestižní titul Evropského vozu roku 2012. Nesmíme zapomínat ani na britskou verzi s logem staroslavného Vauxhallu. Komerční úspěchy originálního vozu s elektromotorem o výkonu 111 kW a zážehovým čtyřválcem 1,4 l/63 kW coby „range extenderem“ (prodlouží ujetou vzdálenost) jsou však mizivé. A to i přes masivní zlevnění, i v České republice spadla během minulého roku základní cena z původních 1,15 milionu korun na „baťovských“ 999.900 Kč. Pochopitelně je i tak stále příliš drahý ve srovnání s konvenční konkurencí v nižší střední třídě. Nehledě k tomu, že turbodiesely umí být daleko úspornější a jejich spotřeba není příliš závislá na stylu jízdy a přírodních podmínkách.

Německá automobilka prodala za celý letopočet 2013 jen 3.184 Amper (-40 %) a letos do konce května pouhých 332 kusů! Takže se odbyt modelu propadl o dalších 67 %! Uvedl to server Automotive News Europe. U nás byly do provozu přihlášeny od ledna 2013 do letošního června jen čtyři vozy. Ani marketingové oddělení Opelu neudělá nic s takovým obchodním propadákem. Přitom v úvodním roce 2012 dosáhl zdaleka největších 5,2 tisíce kusů.

Třeba u našich západních sousedů se pro čtyřkolového „ ekologa s bleskem“ rozhodlo mezi lednem a květnem 2014 dle KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) pouhých 46 klientů. Pro srovnání: Ferrari F12berlinetta si koupilo 83 Němců. F12 je výrazně dražší a na tamních silnicích jich přitom uvidíte možná více než elektrických opelů... Dramatickou situaci a následný konec vlastně předpověděl vysoký muž General Motors Steve Girsky už na jaře 2013 v Ženevě, kde mluvil o vlažném přijetí a následné frustraci: „Vlády v Evropě řekly: My chceme elektromobily, my chceme elektromobily! S jedním jsme přišli. A kde jsou najednou všichni?“

Ampera tedy po uvedení nové generace Voltu ve druhé polovině příštího roku skončí, a to dle dvou nejmenovaných osob, které znají budoucí plány společnosti. S logem Opelu (a určitě i Vauxhallu) se už prodávat nebude, odbyt maximálně ve stovkách exemplářů je zbytečným luxusem, který se pochopitelně automobilce nevrátí ani náhodou. Andrew Marshall z GM tuto zprávu ale zatím odmítl oficiálně komentovat. Ještě připomeňme, že současný Volt existuje také s volantem na opačné straně, v Austrálii se nabízí s emblémem Holdenu.

Druhá generace dostane novou ještě aerodynamičtější karoserii s prý ladnějším designem, platformu a levnější variantu s jinými bateriemi než lithium-iontovými. Čistě na elektřinu by měl ujet od 60 do 96 km. Ani ten aktuální není za oceánem žádným trhákem, letošní prodeje v USA se pohybují od 1.500 do necelých 1.800 kusů měsíčně. Ale pořád je to mnohem více než v případě Opelu... Volt byl mimochodem vyhlášen i severoamerickým Vozem roku 2011, má tak tituly z obou stran Atlantiku.

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
24. 7. 2014 11:10
Re: auto roka
hele chlapi, já tomu rozumím zvás nejvíc dělám totiž v branži a mám kontakty. Co nevíte a počebujete vědět?

OPEL AMPÉRA ?? - no heleďtě, auto no, má 4ři kola ;-) K tomu trocha baterek, malý elektrodojezd aby se neřeklo, pekelnou cenu a je to AMERIČAN GENERAL MOTORS v NĚMECKU tzn. ten na druhý straně barikády a němčouři jak známo jsou ULTRANACIONALISTI (tam se blbě chytá i tesla [odkaz] ) tak co byste chtěli od tohodle hybrida?? ;-) nic moc prodeje !! to bylo elektroznalcům přeci jasný už před xlety za vývoje Volta za velkou louží ;-)
23. 7. 2014 15:15
škoda,
takový hezký auto. boční silueta je prostě pecka, ten minimální zadní převis .. [odkaz]
ideální rozměry rodinný káry.. s klasickou koncepcí by to býval byl pěkný nástupce vectry..
23. 7. 2014 14:07
Re: auto roka
nieje nahodou opel jedna z najstarsich nemeckych auto znaciek ?
Avatar - peter222
23. 7. 2014 12:44
Re: auto roka
Samotné auto je dosť príťažlivé ,možno by stačilo len vymeniť pohonnú jednotku a peniaze investované do vývoja by sa vrátili.
Avatar - twistedTSD
23. 7. 2014 10:42
Re: auto roka
Co se týče Ampery, tam souhlas. Zvolení autem roku byl omyl, který znehodnotil celou anketu. Přišlo paradoxně zrovna v době, kdy začala měsíční odstávka její (+ Voltu) výroby a jak je vidět, titul stejně na prodejích nic nezměnil. Stejně jako nic nezměnily americké dotace a velkohubá prohlášení. Jednoduše řečeno, Volt/Ampera je přímo definicí výrazu "splasknutá bublina".