Nejikoničtější japonské auto? Podle Britů Nissan Skyline
Nemůže být pochyb o tom, že Japonsko, ač nemá v této oblasti příliš dlouhou tradici, dalo světu spoustu kultovních modelů. Namátkou třeba Toyota 2000GT, představující naprostou klasiku, Mazdy s rotačními motory a Hondy s uječenými VTEC, postrachy rallyeových tratí od Subaru a Mitsubishi, ale třeba i jeden z nejřidičštějších roadsterů vůbec nebo první japonský exotický supersport. Určitě byste dali dohromady úctyhodný seznam. To bylo ale to snazší.
Členové britské komunity Jap-fest, což je největší tamní setkání příznivců japonských aut a současně jedna z největších imporťáckých akcí na světě, měli za úkol si v online hlasování vybrat nejikoničtější japonský vůz. Tipujete to na NSX, WRX, SVX, CRX, MX-5, EVO nebo RX-7? Či snad S2000, 2000GT, 3000GT, popřípadě GT-R? A nebo Celicu, Supru? Nic takového, Britové vyzdvihli na piedestal... Nissan Skyline.
V našich zeměpisných šířkách auto téměř neznámé, nebýt Rychle a zběsile a videokanálu youtube, možná úplně neznámé. Sedany a kupé, vyráběné desítky let takřka výhradně pro domácí trh, jejichž verze GT-R jsou bezprostředními předchůdci současné Godzilly, se ve velkém dostávají do Británie díky šedým dovozům aut s pravostranným řízením. A co si budeme namlouvat, popularita Paula Walkera a jeho plechového parťáka z Rychle a zběsile určitě také udělala svoje.
Jap-fest bohužel nezveřejnil bližší informace o počtu hlasujících ani o tom, s jak velkým náskokem zvítězil, uvedl pouze, že za ním se umístila (také ne zase každému úplně známá) Toyota Supra a naopak všemi oblíbené Subaru Impreza WRX. Holt komunita imporťáků v UK žije v trochu jiném světě, než ty v ostatních částech planety.
Jak by vypadala vaše elitní japonská... třeba trojka?