Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejikoničtější japonské auto? Podle Britů Nissan Skyline

Michal Fokt
Diskuze (17)
Komunita "imporťáků" v Británii rozhodla, že největší ikonou japonského automobilového průmyslu je, možná poněkud překvapivě, Nissan Skyline.

Nemůže být pochyb o tom, že Japonsko, ač nemá v této oblasti příliš dlouhou tradici, dalo světu spoustu kultovních modelů. Namátkou třeba Toyota 2000GT, představující naprostou klasiku, Mazdy s rotačními motory a Hondy s uječenými VTEC, postrachy rallyeových tratí od Subaru a Mitsubishi, ale třeba i jeden z nejřidičštějších roadsterů vůbec nebo první japonský exotický supersport. Určitě byste dali dohromady úctyhodný seznam. To bylo ale to snazší.

Členové britské komunity Jap-fest, což je největší tamní setkání příznivců japonských aut a současně jedna z největších imporťáckých akcí na světě, měli za úkol si v online hlasování vybrat nejikoničtější japonský vůz. Tipujete to na NSX, WRX, SVX, CRX, MX-5, EVO nebo RX-7? Či snad S2000, 2000GT, 3000GT, popřípadě GT-R? A nebo Celicu, Supru? Nic takového, Britové vyzdvihli na piedestal... Nissan Skyline.

V našich zeměpisných šířkách auto téměř neznámé, nebýt Rychle a zběsile a videokanálu youtube, možná úplně neznámé. Sedany a kupé, vyráběné desítky let takřka výhradně pro domácí trh, jejichž verze GT-R jsou bezprostředními předchůdci současné Godzilly, se ve velkém dostávají do Británie díky šedým dovozům aut s pravostranným řízením. A co si budeme namlouvat, popularita Paula Walkera a jeho plechového parťáka z Rychle a zběsile určitě také udělala svoje.

Jap-fest bohužel nezveřejnil bližší informace o počtu hlasujících ani o tom, s jak velkým náskokem zvítězil, uvedl pouze, že za ním se umístila (také ne zase každému úplně známá) Toyota Supra a naopak všemi oblíbené Subaru Impreza WRX. Holt komunita imporťáků v UK žije v trochu jiném světě, než ty v ostatních částech planety.

Jak by vypadala vaše elitní japonská... třeba trojka?

Michal Fokt
Diskuze (17)
Avatar - xjara
11. 4. 2016 10:18
nevim co redaktora tak zaskocilo
Neprijde mi na tom naprosto nic divneho.
Sti nebo evo jsou super auta, ale kdyz se rekne japonsko (ohledne aut) tak prvni tri jsou pro me prave skyline, supra a s2000
Avatar - Enthusiastic.driver
11. 4. 2016 10:09
Re: Prekvapive len pre neznalych
I když jsou obojí skvělá auta, zas to nepřehánějme. Výkonově samozřejmě stíhalo kde co. To, že výkon Supry nebo godzilly šel zvedat o desítky až stovky koní, aniž bys musel otočit první stránku katalogu HKS, je druhá věc.

Nicméně, Godzilla je hrubě řečeno lidovější verzí toho, co Porsche 959 pár let před R32 přineslo těm nejbohatším. Ano, byl to velmi pokrokový a efektivní stroj, nicméně průkopník dle mého názoru ne. Na Supře nic "předbíhajícího dobu" není - kultovní se stala hlavně díky zmíněné schopnosti ždímat a snášet neuvěřitelné výkony.
Avatar - Ozzman
11. 4. 2016 08:01
Re: No já myslím
Souhlasím s MX5, to je opravdu ikonické auto, definuje vlastně celou kategorii lehkých roadsterů. Land Cruiser může být, ale myslim, že v této kategorii je to buď Jeep, nebo nějaký Range, pravděpodobně Defender.
11. 4. 2016 00:14
Re: jsem konsternovan
Pokud by se ikonicnost merila podle vyskytu ve zdejsich diskuzich, aniz by vuz souvisel s clankem, octavia, potazmo skodovky, by zcela jiste vyhraly, to je fakt.
Avatar - speedfred
10. 4. 2016 21:58
Re: jsem konsternovan
tak ja mám rád baworáky,ale X6 sa mi nepáči. Ako to jazdí to je už vec druhá. A čo potom taký M-B GLE číslo sa volá tá obluda