Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejkurióznější svolávací akce roku 2015

Michal Fokt
Diskuze (3)
Recall pro pouhá dvě auta nebo odstranění užitečného prvku výbavy - takové jsou letošní americké bezpečnostní kuriozity.

Letos byl v Americe doslova rok svolávacích akcí. Postarala se o to zejména Takata, kvůli jejím vadným pyrotechnickým patronám musí do servisu desítky milionů aut, Toyota svolává stovky tisíc hybridů, více než milion volkswagenů potrápila zadní náprava a stovky tisíc Kií mělo problémy s řízením. Do toho stovky milionů dolarů na pokutách, NHTSA se prostě letos nenudila. Každopádně recally jsou spíš noční můrou, ale občas se objeví v té záplavě jobovek i nějaká ta specialitka, která zlepší náladu. Pojďme se na ně podívat.

Humornou protiváhou milionům svolávaných aut je určitě recall pro Porsche Cayenne kvůli rozštelované geometrii zavěšení, protože se týkala pouhých dvou exemplářů vozu - a to ještě jednoho modelu s naftovým a jednoho s benzinovým motorem. Ještě více se do toho "ponořil" Rolls-Royce, jenž v listopadu oslovil jediného amerického majitele sedanu Ghost kvůli podezření, týkajícího se možného problému s americkou legislativou v případě bočního nárazu.

Hned dvě prapodivné svolávačky se týkají elektricky ovládaných střešních oken. V té první je "namočené" Audi, trošku paradoxně za funkci, kterou většina smrtelníků bere jako luxusní prvek výbavy - pokud vypnete u Audi Q3 motor v okamžiku, kdy dochází k zavírání střešního okna, auto si dovolí pokračovat v operaci,což může být podle americké legislativy nebezpečné. Na úředního šimla doplatil i Cadillac. Podle NHTSA totiž je u sedanu ATS až příliš snadné zavřít střešní okno a k jeho aktivaci může dojít neúmyslně. A americké značce se povedlo vyhovět požadavkům úředníků až na druhý pokus...

'Vzhledem k ceně to asi nepřekvapí, ale supersportovní auta většinou ve svolávačkách nefigurují a pokud ano, tak většinou proto, že samovolně hoří. V tomto ohledu je opravdovým hypersportovním smolařem Porsche 918 Spyder, které muselo do servisů už třikrát a ani v jednom případě nešlo o žádnou maličkost - dvakrát se objevily problémy se zavěšením a jednou hrozilo poškození chlazení. Tak snad to bylo do třetice všeho dobrého...

Někdy může způsobit i ojedinělý případ akci, týkající se celé produkce. Naštěstí nešlo o nic gigantického, řeč je o Tesle Model S, vzniklé dosud zhruba ve stotisícové sérii. V Evropě jedna ze zákaznic v Evropě oznámila, že se jí pás odpojil, když se otočila, aby mohla hovořit na spolucestujícího na zadním sedadle. Zkontrolovány byly všechny vyrobené exempláře luxusního sedanu, ale podezření na výrobní vadu se nepotvrdilo, u žádného dalšího vozu se závada neopakovala.

Michal Fokt
Diskuze (3)
24. 12. 2015 13:55
Re: PRAVDA ZAPOMĚLO SE NA SVOLÁVAČKU všech SVOLÁVAČEK : VW D
jj
VW DÍZLGLEJT [odkaz] neboli (Š)MADE IN GERMANY [odkaz]
jj
DÍZLPRASATA ZŮSTANOU NAVŽDY DÍZLPRASATY [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - Hammunasakra
24. 12. 2015 13:54
Re: das auto
V pohodě - viz místní fans který omlouvaj a prominou doslova všechno ;-)
24. 12. 2015 11:09
das auto
vw se z těch sracek snad nikdy už nevyhrabe!!