Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v pololetí 2018: Propadák Fiatu, top ten uzavírá Škodovka

David Bureš
Diskuze (139)
Volkswagen už letos na evropských trzích prodal bezmála milion automobilů. Top ten značek pak uzavírá Škoda.

Polovina roku 2018, a tak je čas na její rekapitulaci. Pro automobilky na evropském trhu to bylo vcelku pozitivní období, počet evropských registrací meziročně vzrostl o 2,8 % na celkových 8.695.785 aut. Vyplývá to ze statistik Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA).

ACEA eviduje prodeje v 27 státech Evropské unie (bez nedůležité Malty) a trojice států EFTA (bez Lichtenštejnska). Nejvíce výsledky samozřejmě ovlivňují největší trhy. Evropskou jedničkou zůstává Německo s 1,78 miliony registrovanými vozy za první pololetí, následují Velká Británie (1,4 milionu aut). Francie pak s 1,18 miliony registrovanými vozy předstihla Itálii (1,12 milionu aut). Až na stát z Apeninského poloostrova (-1,4 %) prodeje v těchto státech meziročně vzrostly.

Na českém trhu bylo za prvních šest měsíců roku registrováno 143.784 automobilů, což je o nepatrné půlprocento méně než před rokem. Česká republika tudíž patří mezi těch pár zemí, v nichž registrace meziročně poklesly. Z hlediska velikosti zůstáváme za sousedním Rakouskem (192.861 registrovaných vozů) a před Portugalskem (134.506).

Ani z hlediska prodejů se na nejvyšším postu nic nemění, Volkswagen s 993.548 registrovanými vozy jasně vede. Meziročně si navíc pomohl o 8,9 %, což naznačuje, že emisní aféra je mezi zákazníky zapomenuta. Druhou příčku si upevnil Renault s 631.208 registrovanými vozy, třetí Ford si totiž meziročně pohoršil o 3,9 %.

Letos klesá také celkově pátý Opel/Vauxhall (-6,2 %), největší propad z nejlepší desítky značek však zaznamenal Fiat, 423.899 registrovaných vozů je o devět procent méně než ve stejném období loňského roku. Přesto zatím zůstává devátý před Škodou. Ta s meziročním nárůstem o 8,4 % na 401.565 registrovaných aut uzavírá top ten.

Hodně se letos daří Dacii, 287.464 registrovaných vozů je o 16 % více než loni, což jí vyneslo na čtrnáctou příčku. Významně roste také Seat, v meziročním srovnání o 19 %. Slabší období naopak zažívá Nissan, jehož počet registrací za první pololetí meziročně klesl o 9,6 %.

Evropský trh v prvním pololetí 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 1-6/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen993.548+8,911,4
2.Renault631.208+0,57,3
3.Ford550.672-3,96,3
4.Peugeot543.535+8,76,3
5.Opel/Vauxhall495.312-6,25,7
6.Mercedes-Benz456.593-2,05,3
7.Audi433.134-1,85,0
8.BMW429.585-1,24,9
9.Fiat423.899-9,04,9
10.Škoda401.565+8,44,6
11.Toyota391.370+5,64,5
12.Citroën334.587+3,53,8
13.Hyundai291.052+7,53,3
14.Dacia287.464+16,03,3
15.Nissan286.319-9,63,3
16.Kia264.010+5,03,0
17.Seat253.200+19,02,9
-CELKEM8.695.785+2,8-

Co se pak týče červnových statistik, prodeje byly jako obvykle silné. Výsledných 1.618.985 registrovaných aut je toho důkazem, je to letos druhý nejlepší výsledek za jediný měsíc. Více aut bylo letos registrováno jen v březnu, a to 1.937.984. Meziročně evropské registrace navíc v červnu vzrostly o 5,1 %.

Vysoký počet registrovaných automobilů je patrný na evropské jedničce, 193.292 registrovaných aut Volkswagenu je o 16,3 % více než loni v červnu. Stotisícovou hranici překonal rovněž druhý Renault, 137.950 vozů je však „jen“ o 1,7 % více než před rokem. Nejlepší trojku tentokrát uzavírá Peugeot s 99.476 registrovanými auty (+6,9 %). Čtvrtý Opel/Vauxhall i pátý Ford si meziročně pohoršily, první o 4,2 %, druhý o 8,3 %.

Škoda tentokrát poskočila na devátou příčku, kterou jí vynesl meziroční nárůst o 8,5 % na 74.873 registrovaných aut. Fiat si naopak v červnu pohoršil o 9,5 % na 74.847 aut, tento souboj byl tak hodně těsný.

Evropský trh v červnu 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 6/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen193.292+16,311,9
2.Renault137.950+1,78,5
3.Peugeot99.476+6,96,1
4.Opel/Vauxhall91.012-4,25,6
5.Ford88.474-8,35,5
6.BMW87.418+9,95,4
7.Mercedes-Benz79.541-7,34,9
8.Audi79.123+5,64,9
9.Škoda74.873+8,54,6
10.Fiat74.847-9,54,6
11.Toyota70.645+13,14,4
12.Citroën62.923+7,13,9
13.Dacia57.547+11,53,6
14.Hyundai52.380+5,53,2
15.Seat47.923+18,53,0
16.Nissan47.213-12,92,9
17.Kia46.662+6,82,9
-CELKEM1.618.985+5,1-

David Bureš
Diskuze (139)
Avatar - Barrichello
30. 7. 2018 09:47
Re: Dojná kráva
Tak jinak - když nemam na rozvoj a investice, nemůžu nic kupovat.

Stačí?

28. 7. 2018 13:03
Re: Gratulace
No, zatím tam PSA u některých svých modelů přesnulo alespoň čelní airbag spolujezdce, takže by to byl docela logický vývoj! >:D
28. 7. 2018 12:24
Re: EuroFiat
Já jsem se svým Puntem Evo 1.4 z roku 2010 taky nadmíru spokojený. Dovezl jsem ho z D za velmi slušné peníze a to auto je neskutečně příjemný parťák do města a na kratší jízdy kolem něj. Těžko se to popisuje, to se prostě musí zažít při každodenním používání. Už jen příchod k tomuto autu spojený s pokocháním se jeho geniálním designem mě vždy zvedne náladu a dalším požitkem je fantasticky povedený posaz za vysoko umístěným volantem. Při svých 187 cm neznám jiné malé auto, do kterého by se mi tak pohodlně nastupovalo a vystupovalo! ;-) :yes:
28. 7. 2018 12:17
Re: EuroFiat
Proč? No protože výroba Punta v srpnu bohužel končí. Tak proto. :-!
28. 7. 2018 12:16
Re: EuroFiat
No jedno je bohužel jisté - designově to tak povedené auto, jako poslední generace Punta, rozhodně nebude. Toto Giugiarovo geniální dílo v B segmentu už asi nikdy nikdo nepřekoná.... :-O