Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německá rallye po 2. dnu: Tänak vede, Neuville je ze hry

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)
Estonec Ott Tänak (Ford) vede po druhém dnu německou rallye, desátý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Obhájce titulu Sebastien Ogier (Ford) je aktuálně třetí a má šanci převzít znovu pozici lídra šampionátu. Na začátku soboty totiž vypadl ze hry jeho největší soupeř Belgičan Thierry Neuville (Hyundai), který ulomil levé zadní kolo.

V sobotu se jela německá rallye v legendárním vojenském prostoru Baumholder na vysilujících a rychlých betonových cestách určených pro tanky. Jsou lemované samostatně stojícími velkými kameny, zvanými „Hinkelstein“, které čekají na sebemenší zaváhání pilotů. Po pátečních deštích se splnila předpověď na příjemnější slunečné počasí a jezdci předváděli svůj kumšt na suchém povrchu.

Kopeckého přibrzdil defekt

Smolařem dne byl bezesporu Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport. Ve čtvrtek vyhrál úvodní rychlostní zkoušku a jako první jezdec kategorie WRC2 v historii vedl absolutní pořadí podniku mistrovství světa. Během sobotních rychlostních zkoušek se pohyboval na devátém místě a kontroloval hodnocení třídy WRC2. V patnácté erzetě, která se jela ve zmíněném vojenském prostoru Baumholder, však přišel jím nezaviněný problém. „Brzdil jsem ve stopě a guma se asi „cvakla“. V další zatáčce už byla prázdná. Museli jsme ji vyměnit hned. Nešlo dojet na defektu,“ popsal Kopecký problém. Odehrál se na speciálce Panzerplatte, která je dlouhá téměř 42 kilometrů a je jedním z nejdelších testů v letošním šampionátu.

Na nejrychlejšího v erzetě ztratil Kopecký v kritické situaci téměř tři minuty a na nejbližšího soupeře v hodnocení WRC2 Francouze Camilliho (Ford) 1:34 minuty. „Co je na dnešku pozitivní? Dělám méně chyb než defektů. To, co se stalo, byla neuvěřitelná smůla. Neudělal jsem jedinou jezdeckou chybu,“ komentoval situaci Kopecký.

V klasifikaci WRC2 je aktuálně druhý o jedenáct sekund před týmovým kolegou Pontusem Tidemandem ze Švédska. Pokud jeho severský parťák dokončí soutěž na této příčce, stane se v neděli v Německu mistrem světa kategorie WRC2.

Neuville to vyřešil sám

Průběh německé rallye měl dosud dvě roviny. Jednou byl souboj o vítězství v 567. podniku v dějinách automobilových soutěžích, který mezi sebou vedli Estonec Ott Tänak (Ford) a Nor Andreas Mikkelsen (Citroën). Ve druhé se odehrávala přetahovaná o vedení v šampionátu mezi Ogierem a a Neuvillem, kteří během první etapy řešili sekundové „problémy“ o třetí a čtvrté místo.

Situace se nečekaně rozuzlila na začátku druhého dne soutěže. Neuville jí sice dokončil, ale levé zadní kolo jeho vozu se na konci deváté rychlostní zkoušky pohybovalo v nepřirozeném úhlu. „Stalo se to v pomalém levém odbočení. Nerozumím tomu. Cítil jsem lehký náraz zadní nápravy, asi jsem o něco ťukl. Vypadá to nepřirozeně. Opravdu nerozumím tomu, proč nám vznikl takový problém,“ komentoval situaci Neuville, který vypadal hodně zmateně a neuvědomoval si závažnost problému.

V neděli se může do soutěže vrátit s časovou ztrátou, která ho však vylučuje z boje o bodované umístění. Může se však pokusit získat body v závěrečné Power Stage, kde dostává prvních pět jezdců od pěti do jednoho bodu. „Nic není ztracené, boj o titul nevzdáme. Budeme se snažit dál,“ dodal Neuville.

Průběžné pořadí (po 17 z 21 RZ): 1. Tänak, Järveoja (Est./Ford Fiesta WRC´17) 2:31:32,2; 2. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Citroën C3 WRC) +21,4; 3. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC´17) +29,6; 4. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta WRC´17) +1:48,3; 5. Hänninen, Lindström (Fin./Toyta Yaris WRC) +1:52,5; 6. Breen, Martin (Irl./Citroën C3 WRC) +2:06,7; 7. Latvala, Antilla (Fin./Toyota Yaris WRC) +4:04,9; 8. Paddon, Marshall (N. Zél./Hyundai i20 Coupe WRC) +4:31,3; 9. Camilli, Veillas (Fr./Ford Fiesta R5) +8:41,9; 10. Kremer, Winkelhofer (Něm./Ford Fiesta WRC´17) +8:54,5; 11. Kopecký Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) +9:54,1 (2. v kategorii WRC2).

Zbývající program Německé rallye

Neděle – 7.25 RZ18 (13,02 km); 8.46 RZ19 (12,95 km); 10.28 RZ20 (13,02 km); 12.18 RZ21 (12,95 km).

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)