Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německá rallye po 1. dnu: Tänak na mokrém asfaltu první

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 18. 8. 2017
125
Zobrazit náhledy (125)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Estonec Ott Tänak vede po prvním dnu německou rallye, desátý podnik mistrovství světa. Francouz Sebastien Ogier a Belgičan Thierry Neuville se celý den přetahovali o třetí místo. Zatím je na tom lépe o 2,4 sekundy Neuville.

Skvěle si zatím počíná Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport. Aktuálně je na desátém místě v absolutním pořadí a vede kategorii WRC2. Soutěž začal impozantně, protože vyhrál úvodní superspeciální rychlostní zkoušku a dokonce vedl německou rallye.

Stal se druhým Čechem, který to dokázal. Naposledy se to povedlo Martinu Prokopovi, který vyhrál úvodní rychlostní zkoušku na Rallye Sardinie 2015. Pouze trojice českých jezdců dokázala vyhrát erzetu v podniku MS. Kopecký zvládl čtyři, stejně tak Kresta a Prokop byli nejrychlejší třikrát.

Seb si hlídal Thierryho

Úvodní den soutěže se jel tradičně po úzkých silničkách, které se táhly vinicemi nad tokem řeky Mosely. Nesouvisle zmáčené asfaltové cesty představovaly pro jezdce neustálou licitaci s volbami pneumatik. „Nejednou šlo auto do smyku. Důležité ovšem bylo, že jsme měli stejné pneumatiky jako Thierry,“ narážel Ogier na to, jak si hlídal svého největšího soka v boji o titul mistra světa.

Oba přenechali boj o první místo jiným a dávali si pozor, co řeší ten druhý. „Jeli jsme na maximum. Kola často „hrabala“, auto blokovalo na brzdách a několikrát jsme málem vyletěli. Se Sebem jsme špatně zvolili gumy, chyběla nám trakce,“ popisoval Neuville své dojmy.

Nakonec byl v pátek lepší Neuville, který využil chyby Ogiera na poslední zkoušce. „Udělal jsem hodiny a nechal tam 20 sekund. Je to škoda, ale nedá se nic dělat. Bylo mi jasné, že se budu dneska trápit, nenašel jsem ideální nastavení auta. Ale zítra je nový den,“ popsal situaci Francouz.

Neuville i Ogier jsou téměř půl minuty zpět za Tänakem, který se na konci prvního dne rallye dostal na první místo před Andrease Mikkelsena, který jede v barvách Citroënu druhý podnik se speciálem C3 WRC.

V sobotu bude Tänak začínat na prvním místě s převahou 5,7 sekundy. „Potřeboval jsem si zvyknout na pneumatiky, které jsem předtím nikdy nejel. V jedné vracečce jsem zatáhl za ruční brzdu a šel jsem rovnou do vinice. Autu se naštěstí nic nestalo,“ komentoval Tänak první den.

Kdo z fabrikantů nedojel?

Cíl páteční etapy neviděli dva tovární jezdci. Začal to Dani Sordó, který skončil po šesti stovkách metrů čtvrté rychlostní zkoušky. „Probrzdil jsem zatáčku a vyletěl mimo trať. Auto projelo křovím, stromky a zastavilo se čtyřicet metrů pod úrovní tratě. Naštěstí jsme nešli přes střechu a auto zůstalo nepoškozené,“ popsal situaci Sordó.

Druhým nešťastníkem se stal v pátek nejmladší člen sestavy tovární Toyoty Esapekka Lappi. Vítěz předchozího podniku jel se speciálem WRC poprvé na asfaltu a dokonce se držel na šestém místě. Na předposlední zkoušce dne však zastavil s Yarisem WRC s poškozeným zavěšením kola.

Coline, vidíš to?

Nešťastníkem sezony je zcela bez diskuzí Kris Meeke, kterého vychovával legendární soutěžák Colin McRae. Aktuálně tovární jezdec stáje Citroën letos sice vyhrál v Mexiku, ale jinak je jeho bodová bilance 2017 dost chudá. Byl osmý ve Finsku a ze Švédska přivezl dva body do hodnocení značek.

V Polsku nenastoupil a tolik chtěl v Německu něco dokázat. Jenomže v první městské erzětě urazil v pravotočivé vracečce pravé přední kolo. „Inkasoval“ penalizaci deset minut a dostal se tak ze hry o špičkové umístění. „Je to těžší, než jsem si vůbec dokázal tady v Německu představit. Všude spousta vody, vytahaného bláta, už se bojím pořádně zabrzdit. Navíc jsem v sedmé zkoušce musel objíždět Lappiho, který zůstal viset v příkopu,“ popsal těžké chvíle Meeke.

Průběžné pořadí (po 8 z 21 RZ): 1. Tänak, Järveoja (Est./Ford Fiesta WRC´17) 1:07:23,0; 2. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Citroën C3 WRC) +5,7; 3. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) +28,2; 4. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC´17) +30,6; 5. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta WRC´17) +52,1; 6. Hänninen, Lindström (Fin./Toyta Yaris WRC) +1:14,7; 7. Breen, Martin (Irl./Citroën C3 WRC) +1:24,5; 8. Latvala, Antilla (Fin./Toyota Yaris WRC) +1:54,7; 9. Paddon, Marshall (N. Zél./Hyundai i20 Coupe WRC) +2:29,5; 10. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) +3:36,2.

Zbývající program Německé rallye

Sobota – 9.11 RZ9 (2,87 km); 9.31 RZ10 (41,97 km); 11.10 RZ11 (14,78 km); 12.08 RZ12 (14,78 km); 15.16 RZ13 (2,87 km), 15.29 RZ14 (2,87 km); 15.49 RZ15 (41,97 km); 17.28 RZ16 (14,78 km); 18.26 RZ17 (12,28 km).

Neděle – 7.25 RZ18 (13,02 km); 8.46 RZ19 (12,95 km); 10.28 RZ20 (13,02 km); 12.18 RZ21 (12,95 km).

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku