Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Německu tlačí na rychlejší přechod na elektromobily. Zdvojnásobí dotace

redakce AUTO.CZ
Diskuze (158)
Němečtí sociální demokraté (SPD) chtějí urychlit boj proti znečišťování ovzduší a naftovým emisím, podporují tedy rychlejší přestup na auta s elektrickým pohonem.

Za tím účelem strana navrhuje zvýšit nákupní prémii na elektromobily na 8000 eur (203.000 Kč) a do roku 2020 rozšířit počet nabíjecích stanic pro elektromobily o dalších nejméně 100.000. Agentuře DPA to řekl místopředseda poslanecké frakce SPD Sören Bartol.

Politik uvedl, že se strana chce vyhnout zákazům naftových vozů. Spolu s křesťanskými demokraty (CDU) v koaliční smlouvě dohodla zvýšení nákupní prémie pro elektrické vozy taxi lehká užitková vozidla, konkrétní částka v ní ale zmíněna není.

Částka 8000 eur, kterou navrhuje SPD, by se tak zvýšila ze 4000 eur (101.000) schválených v roce 2016 na elektromobily s baterií a 3000 eur (76.000) na hybridní vozy. Na částku se půl na půl skládají centrální vláda a jednotliví výrobci. Poptávka je ale zatím slabší.

Strany se také dohodly, že se do roku 2020 zasadí o rozšíření nabíjecích stanic pro elektromobily o dalších nejméně 100.000. V loňském roce se počet nabíjecích stanic podle údajů spolkového svazu energetiky a vodohospodářství (BDEW) téměř zdvojnásobil na 10.700.

Poslanec za Zelené Oliver Krischer navrhuje ještě razantnější opatření. Požaduje zdanění vozů a pohonných hmot, které vylučují emise oxidu uhličitého.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (158)
15. 2. 2018 07:19
Re: Dotace
Nastesti muzu kupovat nove, snad to tak bude i nadale.
15. 2. 2018 07:18
Re: Dotace
To nikdo z nás úplně přesně neví. Kolik to auto má najeto, jaký je motor, v jakém je stavu, co to žere, jak se bude používat (diesel do města vs. malinká benzinová atmosféra na dálnici)... I to olítané auto potřebuje nové tlumiče, kapaliny, spojku atp. Může a nemusí mít vykuchaný DPF. Měl jsem ojetiny, má nové, vyplatí se mi to i finančně. Ale dnávrh autora byl přispívat chudším na nová auta, já říkám že ne.
15. 2. 2018 07:10
Re: Dotace
To je klišé. Každé auto bez servisu půjde do kopru. S turbama a spol. tomu ještě pomáhá hloupost a lenost lidí. Nějaké zahřívání motoru, dochlazení turba nebo jen výměna oleje po roce a/nebo 10-15 tis. je většině lidí cizí, prostě dokud nesvítí kontrolka, nestarají se. A souvisí to i s tím, co jsem psal. Stačí se podívat kolem sebe, kolik městských aut je s dieselem.
14. 2. 2018 22:42
Re: elektrická energia ???
Je normální, že baterii netvoří jen jeden článek. Jinak by to ani nebyla baterie. A ne, na počtu článků skutečně nezáleží. Ať jich je deset, nebo tisíc, budou se nabíjet stejně dlouho. Protože se nabíjí najednou. Proto je nabíjecí proud funkcí kapacity. Podle zapojení pak buď zvyšuješ napětí, nebo kapacitu. A (nabíjecí) výkon je napětí * proud.

To sis ještě nevšiml, že se prakticky všechno nabíjí zhruba stejně dlouho? Ať je to telefon, notebook nebo elektromobil? Za předpokladu, že máš dostatečně výkonnou nabíječku. Nebo ti snad přijde, že se elektromobily nabíjí tisíckrát déle než notebooky?

Kdyby to fungovalo, jak si představuješ, tak by elektromobily jen těžko jezdily. Výkon té baterie by byl směšný, elektromotor by hladověl a neměl skoro na co jet. Prakticky by nefungovala rekuperace. Celé to stojí na tom, že články pracují dohromady, jako jeden "muž". Vybíjí se najednou, nabíjí se najednou. Tak jsou schopny utáhnout velkou zátěž a naopak pojmout velké množství energie v krátkém čase.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2018 19:15
Re: elektrická energia ???
jo, ale je jich tam 500 najednou, takže to dobirít netrvá těch 10 minut vid. 10 Minut trvá tak dobití jedné, hehe