Nissan Almera Tino 2.0 CVT - Hladce i obrace (06/2002)

Nissan Almera Tino 2.0 CVT - Hladce i obrace (06/2002)

 
 

Automat u kompaktního MPV? Vzhledem k městskému charakteru tohoto typu aut vcelku logická úvaha. Nabídka výrobců je kupodivu v tomto případě překvapivě chudá.

Jednou z vyjímek je Nissan Almera Tino, který je ve své nejdražší verzi dodáván se zážehovým dvoulitrem v kombinaci s bezstupňovou převodovkou CVT.

Klady i zápory Tina, jako bezesporu zajímavého příspěvku japonského výrobce do bitvy o populární část trhu, jsme již představili před více než půl rokem v turbodieselové verzi (test Nissan Almera Tino 2,2 Di najdete zde). Zaměříme se tedy nyní pouze na motor, převodové ústrojí a jejich vliv na jízdu.

Začněme pohledem do ceníku. Námi testovaná kombinace stojí na vrcholu cenové nabídky a je o 26 tisíc korun dražší než stejně vybavený turbodiesel s manuálním ústrojím. I když u CVT převodovky lze ještě mluvit o úspornosti, motivy ke koupi této verze budou logicky spíše komfortní než ekonomické.

Funkci bezestupňové převodovky jsme podrobně popsali v testu Nissanu Primera (test Nissan Primera 2,0 CVT M6 najdete zde), budeme se tedy soustředit pouze na specifika její aplikace v Tinu. Uvnitř vozu projevuje pouze přítomností voliče režimů na místě řadicí páky. Na rozdíl od Primery je Tino osazeno jednodušší verzí převodovky CVT bez možnosti manuální volby pevně nastavených stupňů.

Pokud nemáte nároky na akceleraci, ovládnou vás při jízdě Tinem CVT dva pocity: jízda bez rázů a až neskutečně tichý chod od volnoběhu až do středního pásma otáček. V případě potřeby razantnějšího zrychlení se situace rozdvojuje: Buď šlápnete na plyn až na podlahu a budete jen sledovat plynulé rozjíždění, přičemž se budete v duchu trápit osudem přítlačných disků, které napínají ocelový pás u převodovky. Druhou možností je stisknout tlačítko vypínače volnoběžky - v tom případě motor po sešlápnutí plynu zavyje, vyletí do vysokých otáček a auto se o trochu rychleji rozjede. Budeme-li zlomyslní, je rozdíl hlavně v hluku, kterým budou vysoké otáčky oblažovat kolemjdoucí.

Ale buďme objektivní: Rozdíl ve zrychlení JE znát a od automatické převodovky bez možnosti sekvenčního řazení nemůže majitel očekávat žádné sportovní výkony. Naopak ten, který tuto verzi zvolí právě kvůli zálibě v plynulosti a bezpečnosti (obě ruce mohou být stále na volantu) bude spokojen více než čeká. K již zmiňované tichosti a plynulosti se totiž dá přičíst i úsporný provoz, což je na automatickou převodovku neobvyklé. V městském provozu spotřeboval stokilowattový motor jen 9,8 l/100 km, což považujeme za velmi dobrou hodnotu.

Vypínač volnoběžky se dá vcelku efektivně využit i při potřebě brždění motorem, chce to ale cvik a hlavně nezapomenout vrátit tlačítko do původní polohy, jinak vzrůstá spotřeba paliva.

Budeme-li pokládat na misky vah výhody a nevýhody tohoto netypického převodového ústrojí v populárním kompaktním MPV, je výsledek vcelku jasný. Komu vyhovuje klidná jízda městem bez nutnosti neustálého řazení a pracného mačkání spojky zvolí CVT, komu nevyhovuje pomalejší akcelerace, má možnost zvolit zážehový model 1,8 nebo turbodiesel s manuální převodovkou.

Vzhledem ke zmíněným výhodám považujeme Tino v testované konfiguraci za ideální auto do městského provozu. Malé ovládací síly na volantu a výborný rozhled navíc ocení nejen ženy. A razantně se dá z křižovatky odjet stejně jen k nejbližšímu dalšímu semaforu. Klidní mají zelenou.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 685 000 Kč Cena v testované výbavě: 697 000 Kč

Základní výbava:ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD, přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, zadní kotoučové brzdy, posilovač řízení, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, klimatizace, pylový filtr, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří, výškově nastavitelný volant potažený kůží, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tři dělená, sklopná a samostatně vyjímatelná zadní sedadla, posuvné krajní zadní sedadla, 15 palcová kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, el. ovládavá vnější zpětná zrcátka, nárazníky a boční prahové spoilery v barvě vozu, radio s CD přehrávačem, ovládání radia na volantu, 6x repro

Výbava testovaného vozu:základní +metalický lak: (+12.000,-)

Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 7.2 / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 460
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 460
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4264
b) šířka (mm): 1758
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2535
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,83
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Nissan Almera Tino zlevnil Nissan Almera Tino zlevnil

Bohatá bezpečnostní i komfortní výbava je nyní zdarma...

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…