Nissan Almera Tino 2.0 CVT - Hladce i obrace (06/2002)

Nissan Almera Tino 2.0 CVT - Hladce i obrace (06/2002)

 
 

Automat u kompaktního MPV? Vzhledem k městskému charakteru tohoto typu aut vcelku logická úvaha. Nabídka výrobců je kupodivu v tomto případě překvapivě chudá.

Jednou z vyjímek je Nissan Almera Tino, který je ve své nejdražší verzi dodáván se zážehovým dvoulitrem v kombinaci s bezstupňovou převodovkou CVT.

Klady i zápory Tina, jako bezesporu zajímavého příspěvku japonského výrobce do bitvy o populární část trhu, jsme již představili před více než půl rokem v turbodieselové verzi (test Nissan Almera Tino 2,2 Di najdete zde). Zaměříme se tedy nyní pouze na motor, převodové ústrojí a jejich vliv na jízdu.

Začněme pohledem do ceníku. Námi testovaná kombinace stojí na vrcholu cenové nabídky a je o 26 tisíc korun dražší než stejně vybavený turbodiesel s manuálním ústrojím. I když u CVT převodovky lze ještě mluvit o úspornosti, motivy ke koupi této verze budou logicky spíše komfortní než ekonomické.

Funkci bezestupňové převodovky jsme podrobně popsali v testu Nissanu Primera (test Nissan Primera 2,0 CVT M6 najdete zde), budeme se tedy soustředit pouze na specifika její aplikace v Tinu. Uvnitř vozu projevuje pouze přítomností voliče režimů na místě řadicí páky. Na rozdíl od Primery je Tino osazeno jednodušší verzí převodovky CVT bez možnosti manuální volby pevně nastavených stupňů.

Pokud nemáte nároky na akceleraci, ovládnou vás při jízdě Tinem CVT dva pocity: jízda bez rázů a až neskutečně tichý chod od volnoběhu až do středního pásma otáček. V případě potřeby razantnějšího zrychlení se situace rozdvojuje: Buď šlápnete na plyn až na podlahu a budete jen sledovat plynulé rozjíždění, přičemž se budete v duchu trápit osudem přítlačných disků, které napínají ocelový pás u převodovky. Druhou možností je stisknout tlačítko vypínače volnoběžky - v tom případě motor po sešlápnutí plynu zavyje, vyletí do vysokých otáček a auto se o trochu rychleji rozjede. Budeme-li zlomyslní, je rozdíl hlavně v hluku, kterým budou vysoké otáčky oblažovat kolemjdoucí.

Ale buďme objektivní: Rozdíl ve zrychlení JE znát a od automatické převodovky bez možnosti sekvenčního řazení nemůže majitel očekávat žádné sportovní výkony. Naopak ten, který tuto verzi zvolí právě kvůli zálibě v plynulosti a bezpečnosti (obě ruce mohou být stále na volantu) bude spokojen více než čeká. K již zmiňované tichosti a plynulosti se totiž dá přičíst i úsporný provoz, což je na automatickou převodovku neobvyklé. V městském provozu spotřeboval stokilowattový motor jen 9,8 l/100 km, což považujeme za velmi dobrou hodnotu.

Vypínač volnoběžky se dá vcelku efektivně využit i při potřebě brždění motorem, chce to ale cvik a hlavně nezapomenout vrátit tlačítko do původní polohy, jinak vzrůstá spotřeba paliva.

Budeme-li pokládat na misky vah výhody a nevýhody tohoto netypického převodového ústrojí v populárním kompaktním MPV, je výsledek vcelku jasný. Komu vyhovuje klidná jízda městem bez nutnosti neustálého řazení a pracného mačkání spojky zvolí CVT, komu nevyhovuje pomalejší akcelerace, má možnost zvolit zážehový model 1,8 nebo turbodiesel s manuální převodovkou.

Vzhledem ke zmíněným výhodám považujeme Tino v testované konfiguraci za ideální auto do městského provozu. Malé ovládací síly na volantu a výborný rozhled navíc ocení nejen ženy. A razantně se dá z křižovatky odjet stejně jen k nejbližšímu dalšímu semaforu. Klidní mají zelenou.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 685 000 Kč Cena v testované výbavě: 697 000 Kč

Základní výbava:ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD, přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, zadní kotoučové brzdy, posilovač řízení, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, klimatizace, pylový filtr, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří, výškově nastavitelný volant potažený kůží, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tři dělená, sklopná a samostatně vyjímatelná zadní sedadla, posuvné krajní zadní sedadla, 15 palcová kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, el. ovládavá vnější zpětná zrcátka, nárazníky a boční prahové spoilery v barvě vozu, radio s CD přehrávačem, ovládání radia na volantu, 6x repro

Výbava testovaného vozu:základní +metalický lak: (+12.000,-)

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

 

Štítky Nissan Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 7.2 / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 460
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 460
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4264
b) šířka (mm): 1758
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2535
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,83
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Nissan Almera Tino zlevnil Nissan Almera Tino zlevnil

Bohatá bezpečnostní i komfortní výbava je nyní zdarma...

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…