Nissan Almera Tino 2.0 CVT - Hladce i obrace (06/2002)

Nissan Almera Tino 2.0 CVT - Hladce i obrace (06/2002)

 
 

Automat u kompaktního MPV? Vzhledem k městskému charakteru tohoto typu aut vcelku logická úvaha. Nabídka výrobců je kupodivu v tomto případě překvapivě chudá.

Jednou z vyjímek je Nissan Almera Tino, který je ve své nejdražší verzi dodáván se zážehovým dvoulitrem v kombinaci s bezstupňovou převodovkou CVT.

Klady i zápory Tina, jako bezesporu zajímavého příspěvku japonského výrobce do bitvy o populární část trhu, jsme již představili před více než půl rokem v turbodieselové verzi (test Nissan Almera Tino 2,2 Di najdete zde). Zaměříme se tedy nyní pouze na motor, převodové ústrojí a jejich vliv na jízdu.

Začněme pohledem do ceníku. Námi testovaná kombinace stojí na vrcholu cenové nabídky a je o 26 tisíc korun dražší než stejně vybavený turbodiesel s manuálním ústrojím. I když u CVT převodovky lze ještě mluvit o úspornosti, motivy ke koupi této verze budou logicky spíše komfortní než ekonomické.

Funkci bezestupňové převodovky jsme podrobně popsali v testu Nissanu Primera (test Nissan Primera 2,0 CVT M6 najdete zde), budeme se tedy soustředit pouze na specifika její aplikace v Tinu. Uvnitř vozu projevuje pouze přítomností voliče režimů na místě řadicí páky. Na rozdíl od Primery je Tino osazeno jednodušší verzí převodovky CVT bez možnosti manuální volby pevně nastavených stupňů.

Pokud nemáte nároky na akceleraci, ovládnou vás při jízdě Tinem CVT dva pocity: jízda bez rázů a až neskutečně tichý chod od volnoběhu až do středního pásma otáček. V případě potřeby razantnějšího zrychlení se situace rozdvojuje: Buď šlápnete na plyn až na podlahu a budete jen sledovat plynulé rozjíždění, přičemž se budete v duchu trápit osudem přítlačných disků, které napínají ocelový pás u převodovky. Druhou možností je stisknout tlačítko vypínače volnoběžky - v tom případě motor po sešlápnutí plynu zavyje, vyletí do vysokých otáček a auto se o trochu rychleji rozjede. Budeme-li zlomyslní, je rozdíl hlavně v hluku, kterým budou vysoké otáčky oblažovat kolemjdoucí.

Ale buďme objektivní: Rozdíl ve zrychlení JE znát a od automatické převodovky bez možnosti sekvenčního řazení nemůže majitel očekávat žádné sportovní výkony. Naopak ten, který tuto verzi zvolí právě kvůli zálibě v plynulosti a bezpečnosti (obě ruce mohou být stále na volantu) bude spokojen více než čeká. K již zmiňované tichosti a plynulosti se totiž dá přičíst i úsporný provoz, což je na automatickou převodovku neobvyklé. V městském provozu spotřeboval stokilowattový motor jen 9,8 l/100 km, což považujeme za velmi dobrou hodnotu.

Vypínač volnoběžky se dá vcelku efektivně využit i při potřebě brždění motorem, chce to ale cvik a hlavně nezapomenout vrátit tlačítko do původní polohy, jinak vzrůstá spotřeba paliva.

Budeme-li pokládat na misky vah výhody a nevýhody tohoto netypického převodového ústrojí v populárním kompaktním MPV, je výsledek vcelku jasný. Komu vyhovuje klidná jízda městem bez nutnosti neustálého řazení a pracného mačkání spojky zvolí CVT, komu nevyhovuje pomalejší akcelerace, má možnost zvolit zážehový model 1,8 nebo turbodiesel s manuální převodovkou.

Vzhledem ke zmíněným výhodám považujeme Tino v testované konfiguraci za ideální auto do městského provozu. Malé ovládací síly na volantu a výborný rozhled navíc ocení nejen ženy. A razantně se dá z křižovatky odjet stejně jen k nejbližšímu dalšímu semaforu. Klidní mají zelenou.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 685 000 Kč Cena v testované výbavě: 697 000 Kč

Základní výbava:ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD, přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, zadní kotoučové brzdy, posilovač řízení, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, klimatizace, pylový filtr, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří, výškově nastavitelný volant potažený kůží, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tři dělená, sklopná a samostatně vyjímatelná zadní sedadla, posuvné krajní zadní sedadla, 15 palcová kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, el. ovládavá vnější zpětná zrcátka, nárazníky a boční prahové spoilery v barvě vozu, radio s CD přehrávačem, ovládání radia na volantu, 6x repro

Výbava testovaného vozu:základní +metalický lak: (+12.000,-)

Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě

Ve stovce polských měst se večer konají demonstrace proti…

Kellnerova PPF koupí plzeňskou Škodu Transportation, zaplatit má přes deset miliard Kellnerova PPF koupí plzeňskou Škodu Transportation, zaplatit má přes deset miliard

Plzeňskou strojírenskou skupinu Škoda Transportation…

Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu

Rušná londýnská stanice metra Oxford Circus je…

 

Štítky Nissan Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 7.2 / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 460
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 460
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4264
b) šířka (mm): 1758
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2535
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,83
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Nissan Almera Tino zlevnil Nissan Almera Tino zlevnil

Bohatá bezpečnostní i komfortní výbava je nyní zdarma...

 



 
Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Dnes 18:50

Ježdění v zimě má svá specifika. Kromě přezutí vozidla na zimní pneumatiky bychom neměli zapomenout ani na některé další části automobilu.




Blesk.cz

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je. Recenze Super Lucky’s Tale

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je.…

Nintendo má Maria, Sony Ratcheta & Clanka, ale Microsoftu na Xboxu One pořád nějaká ta výrazná postava…

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa. Bylo správné?

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa.…

Na konec listopadu připadá výročí, které definitivně sečetlo dny společného státu Čechů a Slováků – 25.…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda pálil i v Jihlavě. Jsme rádi, že přišel kouč Pivarník, řekl

Brněnský Škoda pálil i v Jihlavě. Jsme rádi, že…

A zase on. Před týdnem hrdina bitvy s Teplicemi, které rozhodl gólem „last minute“. Dnes to byly znova jeho…

VIDEO: Liberec padl s Plzní 2:5! Kometa prohrála popáté v řadě, Sparta slaví

VIDEO: Liberec padl s Plzní 2:5! Kometa prohrála…

Páteční nekompletní 25. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Vedoucí Plzeň…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…