reklama


Nissan Almera Tino 2.0 CVT - Hladce i obrace (06/2002)

Nissan Almera Tino 2.0 CVT - Hladce i obrace (06/2002)

 
 

Automat u kompaktního MPV? Vzhledem k městskému charakteru tohoto typu aut vcelku logická úvaha. Nabídka výrobců je kupodivu v tomto případě překvapivě chudá.

Jednou z vyjímek je Nissan Almera Tino, který je ve své nejdražší verzi dodáván se zážehovým dvoulitrem v kombinaci s bezstupňovou převodovkou CVT.

Klady i zápory Tina, jako bezesporu zajímavého příspěvku japonského výrobce do bitvy o populární část trhu, jsme již představili před více než půl rokem v turbodieselové verzi (test Nissan Almera Tino 2,2 Di najdete zde). Zaměříme se tedy nyní pouze na motor, převodové ústrojí a jejich vliv na jízdu.

Začněme pohledem do ceníku. Námi testovaná kombinace stojí na vrcholu cenové nabídky a je o 26 tisíc korun dražší než stejně vybavený turbodiesel s manuálním ústrojím. I když u CVT převodovky lze ještě mluvit o úspornosti, motivy ke koupi této verze budou logicky spíše komfortní než ekonomické.

Funkci bezestupňové převodovky jsme podrobně popsali v testu Nissanu Primera (test Nissan Primera 2,0 CVT M6 najdete zde), budeme se tedy soustředit pouze na specifika její aplikace v Tinu. Uvnitř vozu projevuje pouze přítomností voliče režimů na místě řadicí páky. Na rozdíl od Primery je Tino osazeno jednodušší verzí převodovky CVT bez možnosti manuální volby pevně nastavených stupňů.

Pokud nemáte nároky na akceleraci, ovládnou vás při jízdě Tinem CVT dva pocity: jízda bez rázů a až neskutečně tichý chod od volnoběhu až do středního pásma otáček. V případě potřeby razantnějšího zrychlení se situace rozdvojuje: Buď šlápnete na plyn až na podlahu a budete jen sledovat plynulé rozjíždění, přičemž se budete v duchu trápit osudem přítlačných disků, které napínají ocelový pás u převodovky. Druhou možností je stisknout tlačítko vypínače volnoběžky - v tom případě motor po sešlápnutí plynu zavyje, vyletí do vysokých otáček a auto se o trochu rychleji rozjede. Budeme-li zlomyslní, je rozdíl hlavně v hluku, kterým budou vysoké otáčky oblažovat kolemjdoucí.

Ale buďme objektivní: Rozdíl ve zrychlení JE znát a od automatické převodovky bez možnosti sekvenčního řazení nemůže majitel očekávat žádné sportovní výkony. Naopak ten, který tuto verzi zvolí právě kvůli zálibě v plynulosti a bezpečnosti (obě ruce mohou být stále na volantu) bude spokojen více než čeká. K již zmiňované tichosti a plynulosti se totiž dá přičíst i úsporný provoz, což je na automatickou převodovku neobvyklé. V městském provozu spotřeboval stokilowattový motor jen 9,8 l/100 km, což považujeme za velmi dobrou hodnotu.

Vypínač volnoběžky se dá vcelku efektivně využit i při potřebě brždění motorem, chce to ale cvik a hlavně nezapomenout vrátit tlačítko do původní polohy, jinak vzrůstá spotřeba paliva.

Budeme-li pokládat na misky vah výhody a nevýhody tohoto netypického převodového ústrojí v populárním kompaktním MPV, je výsledek vcelku jasný. Komu vyhovuje klidná jízda městem bez nutnosti neustálého řazení a pracného mačkání spojky zvolí CVT, komu nevyhovuje pomalejší akcelerace, má možnost zvolit zážehový model 1,8 nebo turbodiesel s manuální převodovkou.

Vzhledem ke zmíněným výhodám považujeme Tino v testované konfiguraci za ideální auto do městského provozu. Malé ovládací síly na volantu a výborný rozhled navíc ocení nejen ženy. A razantně se dá z křižovatky odjet stejně jen k nejbližšímu dalšímu semaforu. Klidní mají zelenou.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 685 000 Kč Cena v testované výbavě: 697 000 Kč

Základní výbava:ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD, přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, zadní kotoučové brzdy, posilovač řízení, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, klimatizace, pylový filtr, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří, výškově nastavitelný volant potažený kůží, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tři dělená, sklopná a samostatně vyjímatelná zadní sedadla, posuvné krajní zadní sedadla, 15 palcová kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, el. ovládavá vnější zpětná zrcátka, nárazníky a boční prahové spoilery v barvě vozu, radio s CD přehrávačem, ovládání radia na volantu, 6x repro

Výbava testovaného vozu:základní +metalický lak: (+12.000,-)

Jak na konci roku nenarazit kvůli daním. Dovolenou si z nich neodečtete, nábytek ano Jak na konci roku nenarazit kvůli daním. Dovolenou si z nich neodečtete, nábytek ano

Daňová optimalizace zaměstnává a trápí koncem roku mnoho…

Warner Music utržil nejvíce za osm let, ze ztráty jej vymanily příjmy ze streamingu Warner Music utržil nejvíce za osm let, ze ztráty jej vymanily příjmy ze streamingu

Třetí největší nahrávací společnosti Warner Music Group…

Ludvík obhájil vedení pražské ČSSD, na předsedu podpořila Sobotku Ludvík obhájil vedení pražské ČSSD, na předsedu podpořila Sobotku

Ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík obhájil post…

Američtí senátoři vyzvali Trumpa, aby zachoval tlak na Moskvu Američtí senátoři vyzvali Trumpa, aby zachoval tlak na Moskvu

Skupina 27 republikánských i demokratických senátorů…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 7.2 / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 460
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 460
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4264
b) šířka (mm): 1758
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2535
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,83
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Nissan Almera Tino zlevnil Nissan Almera Tino zlevnil

Bohatá bezpečnostní i komfortní výbava je nyní zdarma...

 



 
Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Dnes 18:56

Použití zimních pneumatik je v naší zemi určeno vyhláškou už čtvrtým rokem. Že zimní pneumatiky zlepšují přilnavost při nízkých teplotách, ví asi každý řidič, víte ale, proč tomu tak je?




Blesk.cz

Silné zemětřesení na Šalamounových ostrovech: Havajany vyděsila možná tsunami

Silné zemětřesení na Šalamounových ostrovech:…

Šalamounovy ostrovy v Tichomoří dnes zasáhlo zemětřesení o síle 7,7 stupně. Informovala o tom americká…

Proč bouráme? Nejčastěji kvůli „pokecu“, jídlu i mobilu

Proč bouráme? Nejčastěji kvůli „pokecu“, jídlu i mobilu

Mezi lety 2006–2015 zemřelo kvůli nedostatečné pozornosti při řízení celkově 890 lidí, což je více než deset…

 

iSport.cz

Hrubec po výhře: Co se dělo v Třinci? Nestojí za to se k tomu vyjadřovat

Hrubec po výhře: Co se dělo v Třinci? Nestojí za to…

Přesně tohle Třinec potřeboval. K uklidnění třaskavé situace uvnitř týmu, která vedla k odchodu populárního…

Plzeň - Austria 3:2. Viktoria se loučí s Evropou skvělým obratem v oslabení

Plzeň - Austria 3:2. Viktoria se loučí s Evropou…

Fotbalisté Plzně zakončili základní skupinu Evropské ligy vítězstvím 3:2 nad Austrií, přestože to s ní…

 

Reflex.cz

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Myslíte si, že porno ženy nebaví? Chyba. Díky švédské režisérce si erotické filmy mohou pořádně užít i…

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

 
 
reklama