Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové baterie pro elektrododávku. Kolik ujede vylepšený Nissan e-NV200?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Nissan si pro svůj lehký užitkový elektromobil připravil zásadní novinku v podobě nové baterie. Ta má zajistit prodloužení dojezdu na jedno nabití oproti dosavadnímu provedení o více než 100 km.

Nissan NV200, který se pyšní titulem Mezinárodní dodávka roku 2010, se představil v roce 2009 a o tři roky později posloužil za základ pro koncept elektromobilů, z nějž se v roce 2014 stal sériový model e-NV200.

Nissan e-NV200 byl ve svém dosavadním provedení nabízen s lithium-iontovými akumulátory o kapacitě 24 kWh, s nimiž měl na základě režimu dle evropského jízdního cyklu (NEDC) automobilkou uváděný dojezd 170 km na jedno nabití.

Nyní se v rámci akce Nissan Futures 3.0 v Oslo v Norsku představil model e-NV200 s novými lithium-iontovými akumulátory o kapacitě 40 kWh. Podle materiálů automobilky mají tyto akumulátory stát za možností ujet na jedno nabití 280 km podle NEDC.

Nissan v souvislosti s novými akumulátory vedle jejich kapacity a výrazného prodloužení dojezdu na jedno nabití vyzdvihuje i skutečnost, že se jejich rozměry nijak neliší od doposud nabízeného provedení s kapacitou 24 kWh a díky tomu zůstává kapacita nákladového prostoru, resp. interiéru i užitné zatížení beze změny.

Přední kola modelu e-NV200 s novými akumulátory pak i nadále roztáčí elektromotor o výkonu 80 kW a točivém momentu 254 N.m. Maximální rychlost je podle materiálů automobilky 123 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,0 s.

Nissan e-NV200 bude i nadále k dispozici v provedeních Van, Combi a Evalia s interiéry pro dva až sedm cestujících. Objednávky na vozy se 40kWh akumulátory mají prodejci začít přijímat do konce letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Avatar - white label
5. 10. 2017 01:07
Re: diesel je stále nejekologičtější...
Tak bez fofrklacku si Ada logicky nekoupí nic, elektromobil nevyjímaje... ;-)
5. 10. 2017 01:00
Re: diesel je stále nejekologičtější...
Ty jeho parametry (100 kW/ 400 Nm) však vypadají, jako by si specifikoval konvenční diesel. Alespoň mně to tak přijde. Ale možná si to uvědomuje a opravdu by to takhle chtěl. Možná by k elektromotoru chtěl převodovku. Kdo ví.
Avatar - 1975ak
4. 10. 2017 20:55
Re: diesel je stále nejekologičtější...
Problém elektromotoru nejsou otáčky,, to je spíše výhoda,,, že se může točit "donekonečna". Problémem je váha baterií a jejich životnost. V zimním období je rychle snižující kapacita.
Avatar - 1975ak
4. 10. 2017 20:53
Re: diesel je stále nejekologičtější...
Přečti si problémy v Norsku, kde zvýšili počet elektroaut a už neví co s tím, protože je nemají kde nabíjet, začíná tam chybět infrastruktura, posléze zjistí, že nemají ani dost výkonu aby to uživili z elektráren. Následně začnou problémy s bateriemi, protože ty mají svoji životnost.
4. 10. 2017 14:35
Re: diesel je stále nejekologičtější...
Uvědomuješ si, že typický elektromobil má dopředu jediný převod?