reklama


Nissan Evalia - rodinný sporťák

Nissan Evalia - rodinný sporťák

 
 

Ženevský autosalon byl i letos místem představení řady sériových novinek i stylistických a koncepčních studií. Jedna ze zajímavých studií byla k vidění na stánku japonského Nissanu a to pod názvem Evalia. Koncept Evalia je studií speciálně zaměřenou pro rodiny s malými dětmi, kteří potřebují maximálně usnadnit cestování a přitom nechtějí přijít o zážitky z jízdy. Tento úkol dostalo studio Nissan design Europe s hlavním designérem Christopherem Reitzem.

Výsledkem snahy designérů je automobil zapadající někam mezi MPV a klasické hatchbacky. Mnozí dokonce Evalii označují jako designérský předobraz nového modelu Nissanu v C segmentu. Koncept Evalia je se svou výškou 1,51 metru vyšší než konvenční hatchbacky, čímž připomíná menší MPV, ale díky delšímu rozvoru 2,7 metru a celkové délce 4,3 metru vypadá mnohem nižší. Zajímavý design vozu navíc vytváří dojem spíše jakéhosi velkého kupé. Velkou měrou se na tom podílí svažující se křivka střechy a také skla, které jakoby bez přerušení obepínaly celou boční i zadní část. Svažující se okénko v C sloupku a na něj navazující sklo zadních hluboce do střechy zakrojených dveří ještě více ozvláštňuje tento styl a přitom zachovává praktičnost dobrého přístupu do zavazadelníku. Výraznému exteriéru dominují i rozsáhlé podběhy, velká devatenáctipalcová kola Michelin s PAX systémem a zdůrazněný dlouhý rozvor. V čelní části se tvůrci nechali inspirovat světlomety z modelu 350 Z a rozměrnými lemy kapoty z Primery.

Nyní se však podívejme na to čím chtěli tvůrci konceptu Evalia zaujmout především. Zaměření vozu pro usnadnění cestování s malými dětmi a to bez omezení sportovního designu a potěšení z jízdy. Usnadnění je zřejmé již při nastupování, případně nakládání malých dětí do vozu. Dostatek prostoru totiž zajišťují elektricky ovládané od sebe se otevírající boční dveře. Každé z těchto dveří má vlastní elektromotor a otevírání pomocí speciálních rotačních závěsů. Přístupnost vylepšuje i absence B sloupku, čehož bylo docíleno zesílením prahů dveří, linie střešního oblouku, A sloupku a silné centrální struktury. Celkovým výsledkem je mnohem lepší přístup, který ocení zejména rodiče při nakládání malých dětí do dětských sedaček. Pro tento případ vybavili konstruktéři Evalii i speciální dětskou sedačkou s možností vyjmutí a uložení na podvozek kočárku. Rodiče malých dětí také jistě ocení vyhřívaný držák na láhve pro kojence umístěný vzadu ve středové konzoli a také schránku, která funguje jako lednice nebo mikrovlnná trouba, která je umístěna v hluboké palubní desce.

Nejen děti také jistě ocení dvě protáhlá skla ve střeše zajišťující příjemný prosvětlený interiér mezi nimiž se nachází „centrum zábavy“. Na výklopné obrazovce lze sledovat filmy z DVD, či hrát hry. U vzadu umístěných ovladačů nechybí ani sluchátka pro zajištění klidu cestujících vepředu.

Koncept Evalia samozřejmě kromě dětí nezapomněl ani na dospělé. I v interiéru tak nalezneme mnoho zajímavých designových prvků, moderní technologie a celkově by tento automobil měl poskytnout i sportovnější potěšení z jízdy. S designových prvků jmenujme alespoň přístrojovou desku tvořenou třemi kruhovými chromovanými ciferníky a zajímavé materiály včetně hliníku, kouřového plexiskla a kůže. Zajímavé je i umístění lékárničky a skříňky s pojistkami v rozích přístrojové desky. Jako velmi originální lze označit i vyložení nákladového prostoru 99 prosvětlenými koulemi, které se povysunou z podlahy při otevření pátých dveří. Náklad pak lze po nich snadno posouvat a manipulovat s ním. Po zavření zavazadelníku se koule opět zasunou a usadí tak předměty na podlahu se speciálním protiskluzovým povrchem. Tento systém se nachází i na zádi druhé řady sedadel pro případ jejich sklopení. Všechna čtyři sportovní sedadla mají také uchycení opěrek hlavy, které umožňuje lepší viditelnost vzad. U konceptu Evalia ovšem nezůstalo jen u sportovních sedadel.

Evalia se může pochlubit i nižším sportovním zavěšením a výkonnými brzdami. Zajímavostí brzd je použití nové technologie v zadních brzdových světlech s postupným rozsvěcováním LED diod v závislosti na intenzitě brzdění.

Sportovnější svezení by měla zajistit i silná pohonná jednotka: 2,5 litrový zážehový čtyřválec známý z X-Trailu ve spojení se samočinnou převodovkou CVT. Volič samočinné převodovky by jste však na středové konzoli hledali marně. Nachází se totiž pod volantem a místo na středové konzoli zaujímá moderní technologie s názvem N-Form. Přes tento systém se ovládají elektronické systémy od navigační mapy až po zadní parkovací infračervenou kameru. Všechny údaje jsou pak zobrazovány na plnobarevném displeji ve středu palubní desky.



Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama