Nissan GT-R LM Nismo: Japonská zbraň s motorem vpředu pro Le Mans oficiálně
Rudý speciál nejvyšší kategorie LMP1 byl představen za mořem během 44. ročníku finále Super Bowl. Proč, to je jasné, za prvé je vrchol sezóny amerického fotbalu v USA sportovním a v televizi hojně sledovaným svátkem, za druhé je japonský výrobce sponzorem celé akce a za třetí se auto v Americe celé stavělo a testovalo. GT-.R LM Nismo vypadá přesně tak, jak nasvědčovaly skici a špionážní snímky. Dlouhá příď ukrývá třílitrový vidlicový šestiválec VRX 30A Nismo se dvěma turby a systém KERS (oficiálně se používá zkratka ERS). Nissan šel naprosto proti proudu, protože střela má také přední pohon!
Zážehový přímovstřikový agregát disponuje válci sevřenými v úhlu 60 stupňů a je spojen se čtyřkotoučovou spojkou z uhlíkových kompozitů a jen pětistupňovou sekvenční převodovkou, řadí se páčkami. Auto je vybaveno také hydraulickým samosvorným diferenciálem. Veškerá elektronika včetně řídicí jednotky pochází od Cosworthu. Modul ERS se nachází u nohou jezdce. Tlumiče nesou značku Penske a mají čtyři polohy nastavení, na zadní nápravě najdeme příčný zkrutný stabilizátor. Šest, respektive čtyřpístkové brzdy i plynový pedál postrádají klasickou mechanickou vazbu.
Pneumatiky dodává francouzský Michelin. Přední mají rozměr 31/71, ty zadní jsou mnohem užší (20/71). Je to samozřejmě kvůli přednímu pohonu, většina hmotnosti auta spočívá na hnané nápravě. Obuty jsou na šestnáctipalcových hořčíkových kolech BBS s centrální maticí šířky 13, respektive 9 palců. GT-R LM Nismo je 880 kg lehké. Palivová nádrž má objem 68 l a o benzin se starají elektrická čerpadla. Karoserie byla vyrobena z uhlíkových vláken, čelní sklo pro změnu z polykarbonátu, s mohutným zadním křídlem se dá hýbat. Speciál měří na délku 4645 mm, je přesně 1900 mm široký a jen 1030 mm vysoký.
Nissan uzavřel kromě Michelinu smlouvy také s dalšími dvěma velkými partnery: švýcarskou hodinářskou firmou TAG Heuer a Motulem coby dodavatelem maziv. Testovací program bude pokračovat, už nikoli v Arizoně, ale tento týden na Circuit of the Anericas v texaském Austinu. Prototyp LMP1 se poprvé představí v ostrém nasazení při prvním závodě WEC (World Endurance Championship) v Silverstone 12. dubna. Tým vede Ben Bowlby coby šéf i technický ředitel. Poté následují závody ve Spa, červnové Le Mans, Nürburgring, jede se také v Japonsku, USA, Číně a na Blízkém východě. V Le Mans byl Nissan absolutně nejlépe třetí a podobně jako čtyřikrát druhá Toyota pomýšlí na absolutní triumf. Jedinou japonskou značkou, které se to zatím podařilo, byla v roce 1991 Mazda.
Nissan také představil prvního pilota, který do jejich vozu usedne. Bude jím velezkušený bývalý pilot formule 1 a testovací jezdec Scuderie Ferrari, Španěl Marc Gené. Ten už dokázal slavný závod vyhrát, v roce 2009 s Peugeotem. Jezdci (plná sestava bude oznámena později) sedí v kokpitu na pravé straně, u sportovních prototypů nic neobvyklého, naopak. Kontrolu trakce i brzdný účinek si mohou nastavovat sami, volant s LCD displejem pochází z vlastního vývoje divize Nismo.
Japonská automobilka tak rozšiřuje počet továrních týmů v LMP1 na čtyři, postaví se konkurenci od Audi, Porsche a zmíněné Toyoty. Projekt ZEOD RC je mrtvý, byť jí poskytl cenné zkušenosti. Do Le Mans se v plném továrním nasazení vrací po šestnácti letech.