Nissan GT-R LM Nismo: Japonská zbraň s motorem vpředu pro Le Mans oficiálně

 

Nissan oficiálně odhalil nový sportovní prototyp pro světový vytrvalostní šampionát prototypů včetně 24 hodin Le Mans.

Rudý speciál nejvyšší kategorie LMP1 byl představen za mořem během 44. ročníku finále Super Bowl. Proč, to je jasné, za prvé je vrchol sezóny amerického fotbalu v USA sportovním a v televizi hojně sledovaným svátkem, za druhé je japonský výrobce sponzorem celé akce a za třetí se auto v Americe celé stavělo a testovalo. GT-.R LM Nismo vypadá přesně tak, jak nasvědčovaly skici a špionážní snímky. Dlouhá příď ukrývá třílitrový vidlicový šestiválec VRX 30A Nismo se dvěma turby a systém KERS (oficiálně se používá zkratka ERS). Nissan šel naprosto proti proudu, protože střela má také přední pohon!

Zážehový přímovstřikový agregát disponuje válci sevřenými v úhlu 60 stupňů a je spojen se čtyřkotoučovou spojkou z uhlíkových kompozitů a jen pětistupňovou sekvenční převodovkou, řadí se páčkami. Auto je vybaveno také hydraulickým samosvorným diferenciálem. Veškerá elektronika včetně řídicí jednotky pochází od Cosworthu. Modul ERS se nachází u nohou jezdce. Tlumiče nesou značku Penske a mají čtyři polohy nastavení, na zadní nápravě najdeme příčný zkrutný stabilizátor. Šest, respektive čtyřpístkové brzdy i plynový pedál postrádají klasickou mechanickou vazbu.

Pneumatiky dodává francouzský Michelin. Přední mají rozměr 31/71, ty zadní jsou mnohem užší (20/71). Je to samozřejmě kvůli přednímu pohonu, většina hmotnosti auta spočívá na hnané nápravě. Obuty jsou na šestnáctipalcových hořčíkových kolech BBS s centrální maticí šířky 13, respektive 9 palců. GT-R LM Nismo je 880 kg lehké. Palivová nádrž má objem 68 l a o benzin se starají elektrická čerpadla. Karoserie byla vyrobena z uhlíkových vláken, čelní sklo pro změnu z polykarbonátu, s mohutným zadním křídlem se dá hýbat. Speciál měří na délku 4645 mm, je přesně 1900 mm široký a jen 1030 mm vysoký.

Nissan uzavřel kromě Michelinu smlouvy také s dalšími dvěma velkými partnery: švýcarskou hodinářskou firmou TAG Heuer a Motulem coby dodavatelem maziv. Testovací program bude pokračovat, už nikoli v Arizoně, ale tento týden na Circuit of the Anericas v texaském Austinu. Prototyp LMP1 se poprvé představí v ostrém nasazení při prvním závodě WEC (World Endurance Championship) v Silverstone 12. dubna. Tým vede Ben Bowlby coby šéf i technický ředitel. Poté následují závody ve Spa, červnové Le Mans, Nürburgring, jede se také v Japonsku, USA, Číně a na Blízkém východě. V Le Mans byl Nissan absolutně nejlépe třetí a podobně jako čtyřikrát druhá Toyota pomýšlí na absolutní triumf. Jedinou japonskou značkou, které se to zatím podařilo, byla v roce 1991 Mazda.

Nissan také představil prvního pilota, který do jejich vozu usedne. Bude jím velezkušený bývalý pilot formule 1 a testovací jezdec Scuderie Ferrari, Španěl Marc Gené. Ten už dokázal slavný závod vyhrát, v roce 2009 s Peugeotem. Jezdci (plná sestava bude oznámena později) sedí v kokpitu na pravé straně, u sportovních prototypů nic neobvyklého, naopak. Kontrolu trakce i brzdný účinek si mohou nastavovat sami, volant s LCD displejem pochází z vlastního vývoje divize Nismo.

Japonská automobilka tak rozšiřuje počet továrních týmů v LMP1 na čtyři, postaví se konkurenci od Audi, Porsche a zmíněné Toyoty. Projekt ZEOD RC je mrtvý, byť jí poskytl cenné zkušenosti. Do Le Mans se v plném továrním nasazení vrací po šestnácti letech.

Psali jsme: Nissan GT-R LM Nismo pro Le Mans 2015: Bude mít motor vpředu?

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Nissan Europe
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Nissan GT-R 2017: Jízdní dojmy ze Spa-Francorchamps Nissan GT-R 2017: Jízdní dojmy ze Spa-Francorchamps

Na zmoklém obávaném oldschoolovém belgickém okruhu s…

Nissan GT-R Nismo 2017: Ani ostrá verze nezůstala bez úprav Nissan GT-R Nismo 2017: Ani ostrá verze nezůstala bez úprav

Japonská Godzilla se nedávno dočkala další cizelace. Ta…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…