Nissan GT-R LM Nismo se vrátí do FIA WEC
Nissan GT-R LM Nismo se představil začátkem letošního února a nejen svět motoristického sportu tento prototyp pro třídu LMP1 překvapil svou koncepcí s motorem vpředu a pohonem předních kol.
Zhruba o měsíc později Nissan oznámil, že vynechá oficiální testy série FIA WEC pořádané koncem března na francouzském okruhu Paul Ricard a ani své speciály pro LMP1 nenasadí do dvojice šestihodinových závodů, pořádaných 12. dubna na britském Silverstone a 2. května v belgickém Spa-Francorchamps.
Nissan, resp. vedení továrního týmu se tehdy totiž rozhodlo soustředit na testování nových a s ohledem na konkurenci i poměrně nekonvenčních vozů před jejich nasazením do 24 hodin Le Mans, pořádaných letos 13. a 14. června.
Start v Le Mans se ovšem naprosto nevydařil a cílem po čtyřiadvaceti hodinách projel jediný z trojice GT-R LM Nismo se startovním číslem 22. Tento vůz byl ovšem úplně poslední a navíc byl dodatečně diskvalifikován, protože strávil v boxech více, než třetinu závodu.
Po rozboru neúspěchu v Le Mans se Nissan rozhodl začátkem srpna z třídy LMP1 odejít. Nyní necelé dva měsíce od tohoto rozhodnutí japonská automobilka oznamuje, že se její tovární tým do nejvyšší kategorie série FIA WEC vrátí v příštím roce.
Nissan GT-R LM Nismo si i pro příští sezónu ponechá pro speciály LMP1 netradiční koncepci s pohonem předních kol a nebude tedy nahrazen zcela novým prototypem. Podle oficiálních zpráv byla v konstrukci vozu provedena řada změn a i díky zcela nově vyvinutým pneumatikám od společnosti Michelin je nyní i bez KERS podstatně rychlejší a zároveň nebyly zaznamenány žádné významné problémy se spolehlivostí.
Vedle úprav samotného vozu došlo i ke změnám v továrním týmu. Novým šéfem je Michael Carcamo, který byl povolán z Nissan Mexico, zatímco dosavadní vedoucí Ben Bowlby se bude nadále věnovat především dalšímu vývoji a ladění vozu.