Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R LM Nismo se vrátí do FIA WEC

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Nissan oficiálně potvrdil návrat GT-R LM Nismo do nejvyšší třídy vytrvalostních závodů na rok 2016.

Nissan GT-R LM Nismo se představil začátkem letošního února a nejen svět motoristického sportu tento prototyp pro třídu LMP1 překvapil svou koncepcí s motorem vpředu a pohonem předních kol.

Zhruba o měsíc později Nissan oznámil, že vynechá oficiální testy série FIA WEC pořádané koncem března na francouzském okruhu Paul Ricard a ani své speciály pro LMP1 nenasadí do dvojice šestihodinových závodů, pořádaných 12. dubna na britském Silverstone a 2. května v belgickém Spa-Francorchamps.

Nissan, resp. vedení továrního týmu se tehdy totiž rozhodlo soustředit na testování nových a s ohledem na konkurenci i poměrně nekonvenčních vozů před jejich nasazením do 24 hodin Le Mans, pořádaných letos 13. a 14. června.

Start v Le Mans se ovšem naprosto nevydařil a cílem po čtyřiadvaceti hodinách projel jediný z trojice GT-R LM Nismo se startovním číslem 22. Tento vůz byl ovšem úplně poslední a navíc byl dodatečně diskvalifikován, protože strávil v boxech více, než třetinu závodu.

Po rozboru neúspěchu v Le Mans se Nissan rozhodl začátkem srpna z třídy LMP1 odejít. Nyní necelé dva měsíce od tohoto rozhodnutí japonská automobilka oznamuje, že se její tovární tým do nejvyšší kategorie série FIA WEC vrátí v příštím roce.

Nissan GT-R LM Nismo si i pro příští sezónu ponechá pro speciály LMP1 netradiční koncepci s pohonem předních kol a nebude tedy nahrazen zcela novým prototypem. Podle oficiálních zpráv byla v konstrukci vozu provedena řada změn a i díky zcela nově vyvinutým pneumatikám od společnosti Michelin je nyní i bez KERS podstatně rychlejší a zároveň nebyly zaznamenány žádné významné problémy se spolehlivostí.

Vedle úprav samotného vozu došlo i ke změnám v továrním týmu. Novým šéfem je Michael Carcamo, který byl povolán z Nissan Mexico, zatímco dosavadní vedoucí Ben Bowlby se bude nadále věnovat především dalšímu vývoji a ladění vozu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
2. 10. 2015 16:17
Re: No...
Já si myslím, že cokoliv si o tomhle přečtete v češtině, bude zcestné a zavádějící, protože naši "novináři", resp. Google Traslator, nezvládají.
Čtyřkolka? Tahle kategorie by se vůbec v souvislosti s LMP1 neměla používat. Permanentní náhon prostě je na přední nápravě, je to předokolka a ostatní jsou zadokolky. Změny se děly v tom, kterou nápravu Nissanu bude příležitostně roztáčet elektromotor. Na letošním Le Mans jim nefungoval rekuperační systém, takže nezávisle na tom, kterou nápravu měl pohánět, jim prostě na rovinkách chyběly stovky koní výkonu. S těmi ~500 koňmi benzínového motoru se mohli rovnat jen s LMP2, a na jedno kolo to tak taky bylo. Nic překvapivého.
Avatar - Variotek
2. 10. 2015 14:27
No...
To su teda zvědavý jak to bude konkurenceschopné. Nakonec to tedy bude jen předokolka? Pokud vím mělo jít původně o čtyřkolku, ovšem kvůli problémům a nedostatku času bylo pro 24H Le Mans použito jen předního náhonu, s tím že po vyřešení problémů pujde o plnohodnotnou čtyřkolku...