Nissan GT-R Nismo 2017: Ani ostrá verze nezůstala bez úprav
Nissan představil 27. května ostré GT-R Nismo pro nový modelový rok. Generace R35 spěje ke konci svého životního cyklu. Vybral si k tomu nejlepší místo, jaké mohl: okruh Nürburgring. Tam se o víkendu jede už poměrně proslulý čtyřiadvacetihodinový závod. Změny nejsou čistě vzhledové, pomáhají i aerodynamice. Pochopitelně jej firemní piloti testovali rovněž zde.
Důležité jsou ovšem hlavně změny technické. Vidlicový šestiválec biturbo DOHC 3,8 l má ovšem stále 600 koní (442 kW), které poskytuje při 6800 otáčkách. Točivý moment motoru s označením VR38DETT vrcholí hodnotou 652 N.m v rozmezí 3600-5600 min-1. Šestistupňová dvouspojková převodovka jej přenáší tradičně na všechna kola. Motor nese štítek s podpisem dělníka, který jej ručně sestavoval, podobnou vychytávku mají ale třeba i u AMG.
Specialisté však vyladili podvozek s nezměněným rozvorem 2779 mm: pera, tlumiče i stabilizátory, zvýšila se také tuhost karoserie. Nové Nismo tedy lépe sedí i zatáčí, což bylo ověřeno při slalomech. Nismo nepřišlo ani o nastavování šasi, systém DampTronic dodává Bilstein.
Přední nárazník dostal novou agresivnější příď s upraveným karbonovým lízátkem a velkými ploutvičkami na bocích, ze kterých zmizely žábry. Zlepšilo se chlazení, v oblasti diod je nárazník plasticky tvarovaný. Jinak zdánlivě zůstalo vše při starém: dva otvory v kapotě, žebra za předními blatníky i na bocích zadního nárazníku. A pochopitelně mohutné křídlo, které tu není jen tak pro parádu. Přítlak se kompletně zvětšil.
V interiéru se objevila vylepšená palubní deska z „běžných“ modelů s novým volantem potaženým Alcantarou. Sedačky od Recara pokrývá pro změnu kůže, rudé středy jsou ze syntetického materiálu. Ubylo tlačítek, místo 27 jich najdeme pouze jedenáct, i Nismo má ve středu přístrojovky velký monitor, už osmipalcový. Dá se ovládat jak dotykem, proto byla zvětšena virtuální tlačítka, tak kolečkem na středové konzole.
4689 mm dlouhé, 1895 mm široké a 1369 mm vysoké GT-R Nismo se vyrábí na dvou místech, motory vznikají v Jokohamě, celá auta se pak kompletují v Točigi. Japonská bestie sice poskytuje v kokpitu docela dost luxusu, ale určitě bude stále vhodnější pro okruhové hrátky, než na běžné silnice.... Zde oněch 600 koní ani člověk pořádně nevyužije.