Nissan GT-R Nismo 2017: Ani ostrá verze nezůstala bez úprav

 

Japonská Godzilla se nedávno dočkala další cizelace. Ta pochopitelně s malou časovou prodlevou neminula ani nabroušené Nismo.

Nissan představil 27. května ostré GT-R Nismo pro nový modelový rok. Generace R35 spěje ke konci svého životního cyklu. Vybral si k tomu nejlepší místo, jaké mohl: okruh Nürburgring. Tam se o víkendu jede už poměrně proslulý čtyřiadvacetihodinový závod. Změny nejsou čistě vzhledové, pomáhají i aerodynamice. Pochopitelně jej firemní piloti testovali rovněž zde.

Důležité jsou ovšem hlavně změny technické. Vidlicový šestiválec biturbo DOHC 3,8 l má ovšem stále 600 koní (442 kW), které poskytuje při 6800 otáčkách. Točivý moment motoru s označením VR38DETT vrcholí hodnotou 652 N.m v rozmezí 3600-5600 min-1. Šestistupňová dvouspojková převodovka jej přenáší tradičně na všechna kola. Motor nese štítek s podpisem dělníka, který jej ručně sestavoval, podobnou vychytávku mají ale třeba i u AMG.

Specialisté však vyladili podvozek s nezměněným rozvorem 2779 mm: pera, tlumiče i stabilizátory, zvýšila se také tuhost karoserie. Nové Nismo tedy lépe sedí i zatáčí, což bylo ověřeno při slalomech. Nismo nepřišlo ani o nastavování šasi, systém DampTronic dodává Bilstein.

Přední nárazník dostal novou agresivnější příď s upraveným karbonovým lízátkem a velkými ploutvičkami na bocích, ze kterých zmizely žábry. Zlepšilo se chlazení, v oblasti diod je nárazník plasticky tvarovaný. Jinak zdánlivě zůstalo vše při starém: dva otvory v kapotě, žebra za předními blatníky i na bocích zadního nárazníku. A pochopitelně mohutné křídlo, které tu není jen tak pro parádu. Přítlak se kompletně zvětšil. V interiéru se objevila vylepšená palubní deska z „běžných“ modelů s novým volantem potaženým Alcantarou. Sedačky od Recara pokrývá pro změnu kůže, rudé středy jsou ze syntetického materiálu. Ubylo tlačítek, místo 27 jich najdeme pouze jedenáct, i Nismo má ve středu přístrojovky velký monitor, už osmipalcový. Dá se ovládat jak dotykem, proto byla zvětšena virtuální tlačítka, tak kolečkem na středové konzole.

4689 mm dlouhé, 1895 mm široké a 1369 mm vysoké GT-R Nismo se vyrábí na dvou místech, motory vznikají v Jokohamě, celá auta se pak kompletují v Točigi. Japonská bestie sice poskytuje v kokpitu docela dost luxusu, ale určitě bude stále vhodnější pro okruhové hrátky, než na běžné silnice.... Zde oněch 600 koní ani člověk pořádně nevyužije.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Zdroj: Nissan

Štítky Nissan Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Nissan GT-R 2017: Jízdní dojmy ze Spa-Francorchamps Nissan GT-R 2017: Jízdní dojmy ze Spa-Francorchamps

Na zmoklém obávaném oldschoolovém belgickém okruhu s…

Nissan GT-R 2017: V Česku je první objednávka Nissan GT-R 2017: V Česku je první objednávka

Omlazený Nissan GT-R se krátce objevil v Česku a už se na…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Jiří Kajínek je na svobodě. Jeho doživotní trest ukončila prezidentská milost a v úterý ve 13:40 opustil…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…