Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R: Rychlostní souboj modelů 2009, 2011 a 2012

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Může se nějaké auto stát legendou už za svého života? Pár takových případů bychom v nedávné historii určitě našli. Ale moderní vůz? Nissan GT-R k tomu má rázně nakročeno.

Japonská automobilka pro GT-R zvolila při vývoji kód R35. To aby bylo jasno, na co vlastně navazuje. Jistě, na legendární kupé Skyline GT-R R32, R33 a R34. Tyhle stroje mají i v Evropě status kultu, ač je řídil málokdo z nás. Ale znáte to, když ho milujete...

Současné GT-R je na tom už teď podobně, to ale neznamená, že by v ostrovním císařství daleko na východě usínali na vavřínech. Ba naopak, svůj drahokam vybrušují každý modelový rok. Ale neubývá ho jako diamantu, jen vždy ztratí nějaké to kilo hmotnosti a naopak přibudou koníky v dvakrát přeplňovaném vidlicovém šestiválci 3,8 l. Lepší recept neexistuje. Změnami procházejí postupně i další komponenty: elektronika, aerodynamika a a podvozek. A pokaždé se pilně testuje - třeba i na Nordschleife.

Japonci se ale rozhodli k něčemu jinému. Postavili tři GT-R na rovinku okruhu (respektive vnějšího oválu) v Motegi a piloti si to rozdali ve sprintu na 400 m. Nejrychlejší byl pochopitelně model 2012 s časem 10,889 s. Ten nabídne 405 kW (550 k), zatímco loňská verze měla o dvacet koní méně (390 kW). Jaký je to rozdíl oproti modelovému roku 2009, kdy se pod kapotou nacházelo stádo čítající pouhých 485 k (357 kW). Původní 2008 jich měl ještě o pět méně, tedy 353 kW. Závod na tři kola ovšem ukázal, že auta zase nejsou tak odlišná, jak by se papírově mohlo zdát. A nemyslete si, že za volanty seděli nějací zelenáči, takový Naoki Hattori se před dvěma desetiletími mihl i ve formuli 1.

GT-R není samozřejmě žádný louda. Ač mu mnozí dokážou vytknout až příliš složitou konstrukci (pohon všech kol pomocí dvou kloubových hřídelů trpí značnými ztrátami), na úplně obyčejné dálnici umí až 321 km/h.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
27. 12. 2011 18:39
Re: 2 Možnosti
jo a chvali si jak ma to auto dunivejsi zvuk >:D takovejch taky par znam....
27. 12. 2011 18:39
Re: 2 Možnosti
to mi uteklo >:D :-!
Avatar - Starfighter
27. 12. 2011 16:53
Re: 2 Možnosti
Píše se "vocpoda" >:D
26. 12. 2011 16:17
Re: 2 Možnosti
Ano, nova nie je a asi aj moze fungovat - Audi&Peugeot LeMans, ale tieto maju filtre, pretoze ako dokaze zadymit ta Toyota, tak to je sila.
Wikipedia pise, ze to Audi moze dat az 522kw, podla kvality paliva, ale ze sa nemoze nastavit na takyto max, lebo by to zanieslo DPF.
A o tom to je. Prve co amatersky jazdec urobi, je ze vykucha filter a vytuni to na max.
26. 12. 2011 13:16
Re: 2 Možnosti
Je to OT ale myslenka dieselu ve sportovnich autech neni tak nova

[odkaz]

tady je soucasnejsi

[odkaz]