Nissan Juke-R: První oficiální fotografie
Přítomní novináři představení modelu Juke-R nečekali, závěr tiskové konference spojené s modelem Qashqai měl však patřit speciálnímu hostovi. Jak se ukázalo, onen host byl opravdu velmi speciální.
Projekt známý pod pracovním názvem SupeR Juke je dílem inženýrů britského NTC-E (Nissan Technology Centre for Europe), kteří se ovšem spojili s firmou Ray Mallock Limited. Ta není v oboru žádným nováčkem, připravovala už vozy různých značek zejména pro závodní účely. Ale konkrétně s Primerami dominoval její tým britskému šampionátu cestovních vozů na konci dvacátého století.
Extravagantní Juke dostal orgány sportovního modelu GT-R. A to včetně pohonu všech kol. Jak známo, GT-R má jeden kardan od motoru směrem dozadu k šestistupňové převodovce a druhý zpět. Vidlicový šestiválec objemu 3,8 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly by měl dávat kolem 390 kW (530 k) a díky němu auto zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 4 s. Oficiální údaje zatím nebyly zveřejněny. Optimální kontakt s vozovkou zprostředkují dvacetipalcová kola.
Juke-R se může pochlubit rozšířenými blatníky, upravenými nárazníky s otvory pro chlazení a zadním difuzorem, přídavným křídlem na zadních dveřích ozděleným na dvě části. Interiér si zachovává základní tvary, ale dostal pochopitelně přístroje z GT-R včetně sedmipalcového displeje. Středová konzola inspirovaná motocyklovými nádržemi zůstala stejná. Dvojice závodních sedadel s pětibodovými pásy a ochranná klec dle řádů FIA je ovšem nutností, protože tohle auto pojede určitě hodně rychle. Velmi rychle.
Nissan vyrobil zatím pouze dva exempláře Juke-R, jeden s pravostranným a jeden s levostranným řízením. Testovaní začne v listopadu. Obě auta prý získají silniční homologaci, není vyloučené ani představení vozu v České Republice. Automobilka s nimi totiž hodlá sondovat zájem o ostrý sériový Juke.