Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
60 Fotogalerie

Druhá generace Nissanu Leaf je tu. Dojede mnohem dále a vypadá podstatně lépe

Vedle nových baterií pro delší dojezd nabízí druhá generace Leafu také množství jízdních asistentů usnadňujících řízení.

Nabídka elektromobilů se postupně rozšiřuje a Nissan jakožto jeden z největších propagátorů elektrického pohonu na světě chce být o krok před konkurencí. Představuje tak už druhou generaci svého elektromobilu Leaf, nejprodávanějšího auta s elektrickým pohonem na světě. Dvojkový Leaf se přitom proti předchůdci v lecčems liší, v Evropě se vůz začne prodávat v lednu 2018.

Tou nejdůležitější novinkou je použití nových baterií, díky nimž Leaf dojede podstatně dále než předchozí generace. Lithium-iontové baterie s kapacitou 40 kWh poskytují normovaný dojezd 378 kilometrů, což je oproti dosavadnímu Leafu s 30kWh akumulátorem o 128 kilometrů více. Na konci roku 2018 navíc budou k dispozici ještě lepší baterie, které dojezd Leafu dále zvýší.

Video placeholder
Druhá generace Nissanu Leaf je tu. Dojede mnohem dále a vypadá podstatně lépe • Zdroj: Nissan

O samotný pohon se stará elektromotor o výkonu 110 kW a točivém momentu 320 N.m, což je o 38 %, respektive 26 % více než u minulé generace. Dobíjení akumulátoru pak z 6kW nabíječky trvá osm hodin, zatímco v rychlonabíječce je lze za 40 minut nabít na 80 % jejich kapacity.

Nissan Leaf – srovnání s předchůdcem
ModelNissan Leaf IINissan Leaf I (30 kWh)Nissan Leaf I (24 kWh)
Největší výkon [kW]1108080
Točivý moment [N.m]320254254
Kapacita baterií [kWh]403024
Normovaný dojezd [km]378250199
Max. rychlost [km/h]144150150
Pohotovostní h. [kg]153515351511

Druhou podstatou změnou je vzhled. Zatímco první generace dávala svými futuristickými, ale poněkud neforemnými tvary na první pohled najevo svůj atypický pohon, novinka vypadá vlastně jako konvenční hatchback. Inspirací byl koncept IDS z roku 2015, auto se hodně podobá malému hatchbacku Micra, a to jak řešením přídě, tak některými detaily uvnitř.

Specialitou je ale třeba přístrojový štít kombinující analogový tachometr s digitálním informačním TFT displejem o úhlopříčce sedmi palců nebo volič převodovky zachovaný z minulého Leafu. Nissan rovněž zdůrazňuje takzvaný e-pedál, díky němuž je Leaf možné ovládat jen pomocí pedálu plynu. Systém je ale vlastně známý už z jiných elektrovozů, pedál funguje tak, že jakmile z něj sundáte nohu, auto začne prudce zpomalovat.

Rozdílem proti jiným vozům je ale fakt, že zde se o zpomalování vedle rekuperace brzdné energie starají také samotné brzdy. Automobilka tak tvrdí, že v Leafu takřka nebudete potřebovat brzdový pedál, protože s e-pedálem si vystačíte v 90 % případů, výjimkou jsou tak jen krizové situace.

Rozměrově ale Leaf zůstal zástupcem kompaktní třídy. Lehce se prodloužil na 4.480 mm, rozšířil na 1.790 mm a mírně snížil na 1.535 mm, rozvor pak má nadále hodnotu 2.700 mm. Pohotovostní hmotnost pětimístného auta mimochodem činí 1.535 kg.

Nissan Leaf – srovnání rozměrů s předchozí generací
ModelLeaf II (2017-)Leaf I (2010-2017)
Délka (mm)44804445
Šířka (mm)17901770
Výška (mm)15351550
Rozvor (mm)27002700
Objem zavazadelníku (l)435370

Leaf navíc detailněji myslí na bezpečnost své posádky. Novinkou je systém ProPilot kombinující funkce adaptivního tempomatu s funkcí stop & go a asistenta pro udržování v jízdním pruhu. ProPilot Park pak zvládne auto samo zaparkovat.