Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Druhá generace Nissanu Leaf je tu. Dojede mnohem dále a vypadá podstatně lépe

David Bureš
Diskuze (42)
Vedle nových baterií pro delší dojezd nabízí druhá generace Leafu také množství jízdních asistentů usnadňujících řízení.

Nabídka elektromobilů se postupně rozšiřuje a Nissan jakožto jeden z největších propagátorů elektrického pohonu na světě chce být o krok před konkurencí. Představuje tak už druhou generaci svého elektromobilu Leaf, nejprodávanějšího auta s elektrickým pohonem na světě. Dvojkový Leaf se přitom proti předchůdci v lecčems liší, v Evropě se vůz začne prodávat v lednu 2018.

Tou nejdůležitější novinkou je použití nových baterií, díky nimž Leaf dojede podstatně dále než předchozí generace. Lithium-iontové baterie s kapacitou 40 kWh poskytují normovaný dojezd 378 kilometrů, což je oproti dosavadnímu Leafu s 30kWh akumulátorem o 128 kilometrů více. Na konci roku 2018 navíc budou k dispozici ještě lepší baterie, které dojezd Leafu dále zvýší.

Video se připravuje ...

O samotný pohon se stará elektromotor o výkonu 110 kW a točivém momentu 320 N.m, což je o 38 %, respektive 26 % více než u minulé generace. Dobíjení akumulátoru pak z 6kW nabíječky trvá osm hodin, zatímco v rychlonabíječce je lze za 40 minut nabít na 80 % jejich kapacity.

Nissan Leaf – srovnání s předchůdcem
ModelNissan Leaf IINissan Leaf I (30 kWh)Nissan Leaf I (24 kWh)
Největší výkon [kW]1108080
Točivý moment [N.m]320254254
Kapacita baterií [kWh]403024
Normovaný dojezd [km]378250199
Max. rychlost [km/h]144150150
Pohotovostní h. [kg]153515351511

Druhou podstatou změnou je vzhled. Zatímco první generace dávala svými futuristickými, ale poněkud neforemnými tvary na první pohled najevo svůj atypický pohon, novinka vypadá vlastně jako konvenční hatchback. Inspirací byl koncept IDS z roku 2015, auto se hodně podobá malému hatchbacku Micra, a to jak řešením přídě, tak některými detaily uvnitř.

Specialitou je ale třeba přístrojový štít kombinující analogový tachometr s digitálním informačním TFT displejem o úhlopříčce sedmi palců nebo volič převodovky zachovaný z minulého Leafu. Nissan rovněž zdůrazňuje takzvaný e-pedál, díky němuž je Leaf možné ovládat jen pomocí pedálu plynu. Systém je ale vlastně známý už z jiných elektrovozů, pedál funguje tak, že jakmile z něj sundáte nohu, auto začne prudce zpomalovat.

Rozdílem proti jiným vozům je ale fakt, že zde se o zpomalování vedle rekuperace brzdné energie starají také samotné brzdy. Automobilka tak tvrdí, že v Leafu takřka nebudete potřebovat brzdový pedál, protože s e-pedálem si vystačíte v 90 % případů, výjimkou jsou tak jen krizové situace.

Rozměrově ale Leaf zůstal zástupcem kompaktní třídy. Lehce se prodloužil na 4.480 mm, rozšířil na 1.790 mm a mírně snížil na 1.535 mm, rozvor pak má nadále hodnotu 2.700 mm. Pohotovostní hmotnost pětimístného auta mimochodem činí 1.535 kg.

Nissan Leaf – srovnání rozměrů s předchozí generací
ModelLeaf II (2017-)Leaf I (2010-2017)
Délka (mm)44804445
Šířka (mm)17901770
Výška (mm)15351550
Rozvor (mm)27002700
Objem zavazadelníku (l)435370

Leaf navíc detailněji myslí na bezpečnost své posádky. Novinkou je systém ProPilot kombinující funkce adaptivního tempomatu s funkcí stop & go a asistenta pro udržování v jízdním pruhu. ProPilot Park pak zvládne auto samo zaparkovat.

David Bureš
Diskuze (42)
8. 9. 2017 11:19
Re: No konečně...
Ne ze jine umisteni elektroniky zjednodusi konstrukci, ale fakt, ze je vse elektronicke umoznuje umistit komponenty vsude mozne, ne jen tam, kde je maji klasicke predokolky.
Ze ty dve bedynky plne kremiku nejak prispeji k ochrane posadky se mi moc nehce verit a objem prace je porad stejny - jedno, jestli ty dve bedynky namontujes na motor a pak to jako celek namontujes do karoserie, nebo namontujes kazdou bedynku nekam zvlast...
8. 9. 2017 11:14
Re: No konečně...
Mas recht, je dulezity nahradit ten "hatchbag"
8. 9. 2017 02:05
Pokrokový i zastaralý.
elektromotorová jednotka tvarově kopírující spalovací motor - to jako z důvodu, že se čeká konec elektromobilů a udělali to tak, že se tam nacpe i normální motor a místo baterek nádrž? Promarněná šance - mohli dát do auta 2 menší motory, dopředu a dozadu, čímž by vznikla parádní 4x4. Proč nezakryli z boku zadní kola jako měl třeba Citroen CX? Aerodynamice to pomůže celkem dost a u elektromobilu by to zákazníci zkousli asi v pohodě.
Proč neudělali už kompletně elektronickou přístrojovku? Nechávat v elektromobilu analogový budík je nesmysl. Praktičtější design s lépe přístupným a větším kufrem bych si taky uměl představit - hodt auto trochu do stylu MPV by určitě prospělo.
7. 9. 2017 12:14
Re: za mna radsej hybridne auto
Niro som skusal viackrat aj vsetky hybridne Toyoty vratane Prius+ a vsade aj s detskou sedackou, by som ruky lamal konstrukterom za dostupnost ISOFIXov, vela aut som vyskusal ale nespominam si kde to bolo bezproblemove, koncernove vozy som so sedackou neskusal
7. 9. 2017 12:10
Re: za mna radsej hybridne auto
pol roka sa uz vozim na Outlanderi PHEV, na dialnici som este nebol, maximalka za mestom v pohode 175 dosiahnuta, tankovane max 5x po 20 EUR a prejazdenych 5000km, nie je problem ist aj 130 na EV aj tadat nebrzedny prives 750kg, ale na dlhsie vzdialenosti radsej na Mazde CX-5 2,2D 150k, tam je maximalka aj 200, s privesom tiez nie je problem prejst aj cele Slovensko a pohodlie sedenia vpredu lepsie a vzadu aj pre troch co v Outladerovi je problem aj kvoli uchytenie ISOFIX, lebo ostava vela miesta medzi dvermi a detskou sedackou a potom je uz stredne sedadlo vzadu nepouzitelne, vyhoda je standardne dodavany ISOFIX vpredu na mieste spolujazdca