Nissan má problémy s CVT převodovkami
Japonci mají převodovky s plynulým převodem rádi. Na domácím trhu se jedná už léta víceméně o samozřejmost a v poslední době se je snaží ve stále větší míře nabízet i zákazníkům v Evropě a USA, do jisté míry jako alternativu zejména dvouspojkových převodovek.
Z automobilek Nipponu je pak v této oblasti nejaktivnější Nissan, jemuž ale tento progresivní přístup přinesl velké problémy v Americe. Jeho nová generace převodovky XTronic CVT, vyráběná a dodávaná firmou JATCO, vlastněnou ze 75 % právě Nissanem, je teď pod palbou drtivé kritiky.
A to hned ze dvou důvodů. V první řadě se množí reklamace, týkající se poruchovosti, což je zcela jistě nepříjemné a stávat by se to nemělo, tím spíše u japonské značky, nicméně se to dá pochopit. Další problémy XTronicu jsou však takové „americké“. Zákazníkům se údajně nelíbí „bezestupňový“ projev CVT!
Není zcela zřejmé, zda se nové převodovky Nissanu chovají nějak výrazně jinak, než ostatní CVT, charakteristické tím, že drží při akceleraci konstantní vyšší otáčky, ale patrně nikoli a zákazníci jsou tedy pouze nepříjemně překvapeni tím, že neřadí konvenčním způsobem. Otázkou je, proč takové auto koupili vůbec koupili a proč neabsolvovali zkušební jízdy.
Na situaci už reagovalo nejvyšší vedení automobilky, Carlose Ghosna nevyjímaje. Podle slov top managementu došlo k podcenění „osvěty“ týkající se CVT a zákazníkům nebyl dostatečně vysvětlen rozdíl mezi CVT a měničovými automaty, popřípadě dvouspojkami a tím pádem i nedostatečně prezentovány výhody CVT, které tato technika zákazníkům přináší.