Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nissan Micra 2013: Jízdní dojmy a české ceny

Diskuze (11)
Po necelých třech letech přichází modernizace Nissanu Micra, která je víc než jen decentním faceliftem.

S designem čtvrté generace Micry udělali v Nissanu chybu a teď se ji snaží napravit. Sympaticky zakulacená karoserie předchozího modelu se proměnila v nevýrazně tvarovaný hatchback s bezpohlavní tváří. Automobilka si tento přehmat uvědomuje, přestože by se mohla utěšovat tím, že Micra je i tak po Qashqai a Juku třetím nejprodávanějším Nissanem v Evropě. Přichází ovšem s faceliftem, který má napravit dojem ze současného modelu ještě před tím, než za pár let dorazí Micra zcela nová, vyráběná ve Francii.

Změnilo se toho opravdu hodně. Maska chladiče se designové sladila s crossovery od Nissanu, k tomu Micra dostala vyšší (tedy chodce lépe chránící) kapotu motoru, nový přední nárazník, blatníky a světla. Jejich tvar už není nevýrazně kulatý, Micra vsadila na stylizovaný trojúhelník – podobně jako Toyota Aygo. Vzadu designéři upravili nárazník, koncové lampy a páté dveře. Dohromady je více či méně upraveno 50 % povrchových dílů karoserie.

V interiéru zaujme zcela nový středový panel, na přání s novou generací navigace, která má větší dotykovou obrazovku. Dále Micra dostala tmavší odstín materiálů na palubní desce a decentně modifikovaný přístrojový štít – toho z nového Notu se bohužel nedočkala. I nadále patří interiér v Nissanu Micra k těm jednodušším, těchto pár úprav ale výrazně zlepšilo výsledný dojem.

Technika se nezměnila. Micra sází výhradně na benzinové tříválce 1,2 l/59 kW a přeplňovaný 1,2 l DIG-S/72 kW. Oba nabízí výběr mezi pětistupňovou převodovkou a CVT, ve verzi s manuálním řazením zaujmou nečekaně nízkou kombinovanou spotřebou – 4,3 l, resp. dokonce 3,7 l/100 km. Výkonnější motor je proto nejúspornějším benzinovým modelem ve svém segmentu.

Ke krátkému seznámení s modernizovanou Microu nás Nissan pozval do Bratislavy, k testovacím jízdám v ulicích slovenské metropole automobilka nabídla přeplňovaný motor. Technicky i jízdně zajímavý tříválcový agregát ovšem v podmínkách českého trhu předem diskvalifikuje vysoká cena – od 319.990 Kč, resp. s klimatizací 349.990 Kč. Většina zájemců proto jistě zůstane u atmosférického provedení, které je v závislosti na výbavě levnější o 47 až 80 tisíc korun.

Oba motory jsme testovali již před faceliftem. Po stránce jízdní je jedinou změnou rozšíření nabídky o příplatková 16palcová kola. Díky této novince, která však zatím v českém ceníku chybí, se zlepšila ovladatelnost Micry. Komfort tlumení přitom snížením profilu pneumatik příliš neutrpěl. Většina malých Nissanů přesto bude jezdit na základním obutí s průměrem 14 palců, resp. 15palcových kolech, která jsou standardem ve střední a vyšší úrovni výbavy.

Základní provedení Visia se v září začne prodávat za cenu od 239.990 Kč, výbava obsahuje palubní počítač, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, posilovač řízení, šest airbagů a ESP. Za příplatek 30 tisíc korun lze výbavu rozšířit o klimatizaci, rádio a Bluetooth.

Acenta má kromě toho navíc i tempomat, 15palcová kola, elektricky nastavitelná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dělená zadní sedadla. Z příplatků jsou dostupné parkovací senzory s funkcí měření délky parkovacího místa (+7.000 Kč), dotykové obrazovka Nissan Connect s navigací a parkovací kamerou (+13.000 Kč) a automatická klimatizace ve spojení s dešťovým senzorem (+13.000 Kč).

Vrcholné provedení Tekna ke všem výše jmenovaným prvkům přidává přední mlhovky, světelný senzor, elektricky sklopná zrcátka a semišové čalounění sedadel. Za prosklenou střechu Nissan žádá 16 tisíc korun navíc.

Nissan Micra - technická data a ceny na českém trhu
Motor1.21.21.2 DIG-S1.2 DIG-S
Převodovka5MCVT5MCVT
Zdvihový objem [cm3]1198119811981198
Válce/ventily3/43/43/43/4
Největší výkon [kW/min-1]59/600059/600072/560072/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]110/4000110/4000147/4400147/4400
Max. rychlost [km/h]170161183175
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,714,511,311,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,63,74,5
Cena Visia [Kč]239.990,-309.990,-319.990,--
Cena Acenta [Kč]278.990,-318.990,-334.990,-374.990,-
Cena Tekna [Kč]318.990,--374.990,-414.990,-

Micra v současném provedení se doprodává za akční ceny nižší o 48 tisíc. Vedle standardních specifikací Visia, Acenta a Tekna jsou k dispozici i dvě speciální série – výroční 30th Anniversary a stylová Micra Elle.

Diskuze (11)
15. 7. 2013 18:53
Re: facelift micre rozhodne pomohol
já komentuju ceny v článku, ne vaši švagrovou, nejlevnější za 240, s klimou +30 tisíc, tedy 270.000,-Kč, nevím jestli je příplatek za metalízu, a se silnějším motorem, v nejnižší výbavě 320.000,- + (asi) 30.000,- za klimu, takže 350.000,- za motor se 72kW + klimu a nějaké pitominy. To mi přijde tak o 100.000,- předražené.
Avatar - pelikoš
14. 7. 2013 17:14
Re: facelift micre rozhodne pomohol
a kolik je u tebe normální cena?švagrová ji kupovala před dvěma lety a dala za ní 200 (metalíza,6 x airbag, abs, esp, klima, cd, el.okna) ;-)
14. 7. 2013 15:19
Re: facelift micre rozhodne pomohol
ano, první Micra, která se mi líbí, jenom nechápu ty ceny, čehunská filozofie - lepší prodat za rok jednu předraženou Micru (ideálně nejdražší na světě), než 1000 Micer za normální cenu, opět vítězí
Avatar - pelikoš
14. 7. 2013 08:43
Re: facelift micre rozhodne pomohol
možná to měl formulovat jinak a hlavně kultivovaněji.fakt je ten, že nissan prodává téměř pět miliónů aut a pokud by bylo něco špatně, tak takové prodeje mít nebude. jak už jsem psal, facelift micře prospěl a naživo ten interiér vypadá lépe (má ho švagrová) ;-)
14. 7. 2013 02:31
Re: facelift micre rozhodne pomohol
No tak to sme pubertiaci asi viaceri.Zial japonske automobilky to bud dodrbu zvonka alebo zvnutra.Dokonca aj oboje.Samozrejme cest vynimkam.To ze v Japonsku prevladaju Toyota a Nissan bude kvoli preciznym interierom.Vsak? ;-)