Nissan Micra 2013: Jízdní dojmy a české ceny

 

Po necelých třech letech přichází modernizace Nissanu Micra, která je víc než jen decentním faceliftem.

S designem čtvrté generace Micry udělali v Nissanu chybu a teď se ji snaží napravit. Sympaticky zakulacená karoserie předchozího modelu se proměnila v nevýrazně tvarovaný hatchback s bezpohlavní tváří. Automobilka si tento přehmat uvědomuje, přestože by se mohla utěšovat tím, že Micra je i tak po Qashqai a Juku třetím nejprodávanějším Nissanem v Evropě. Přichází ovšem s faceliftem, který má napravit dojem ze současného modelu ještě před tím, než za pár let dorazí Micra zcela nová, vyráběná ve Francii.

Změnilo se toho opravdu hodně. Maska chladiče se designové sladila s crossovery od Nissanu, k tomu Micra dostala vyšší (tedy chodce lépe chránící) kapotu motoru, nový přední nárazník, blatníky a světla. Jejich tvar už není nevýrazně kulatý, Micra vsadila na stylizovaný trojúhelník – podobně jako Toyota Aygo. Vzadu designéři upravili nárazník, koncové lampy a páté dveře. Dohromady je více či méně upraveno 50 % povrchových dílů karoserie.

V interiéru zaujme zcela nový středový panel, na přání s novou generací navigace, která má větší dotykovou obrazovku. Dále Micra dostala tmavší odstín materiálů na palubní desce a decentně modifikovaný přístrojový štít – toho z nového Notu se bohužel nedočkala. I nadále patří interiér v Nissanu Micra k těm jednodušším, těchto pár úprav ale výrazně zlepšilo výsledný dojem.

TEST Nissan Micra 1,2 – Muší váha

Technika se nezměnila. Micra sází výhradně na benzinové tříválce 1,2 l/59 kW a přeplňovaný 1,2 l DIG-S/72 kW. Oba nabízí výběr mezi pětistupňovou převodovkou a CVT, ve verzi s manuálním řazením zaujmou nečekaně nízkou kombinovanou spotřebou – 4,3 l, resp. dokonce 3,7 l/100 km. Výkonnější motor je proto nejúspornějším benzinovým modelem ve svém segmentu.

Ke krátkému seznámení s modernizovanou Microu nás Nissan pozval do Bratislavy, k testovacím jízdám v ulicích slovenské metropole automobilka nabídla přeplňovaný motor. Technicky i jízdně zajímavý tříválcový agregát ovšem v podmínkách českého trhu předem diskvalifikuje vysoká cena – od 319.990 Kč, resp. s klimatizací 349.990 Kč. Většina zájemců proto jistě zůstane u atmosférického provedení, které je v závislosti na výbavě levnější o 47 až 80 tisíc korun.

Oba motory jsme testovali již před faceliftem. Po stránce jízdní je jedinou změnou rozšíření nabídky o příplatková 16palcová kola. Díky této novince, která však zatím v českém ceníku chybí, se zlepšila ovladatelnost Micry. Komfort tlumení přitom snížením profilu pneumatik příliš neutrpěl. Většina malých Nissanů přesto bude jezdit na základním obutí s průměrem 14 palců, resp. 15palcových kolech, která jsou standardem ve střední a vyšší úrovni výbavy.

TEST Nissan Micra 1,2 DIG-S – Bakelitová závodnička

Základní provedení Visia se v září začne prodávat za cenu od 239.990 Kč, výbava obsahuje palubní počítač, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, posilovač řízení, šest airbagů a ESP. Za příplatek 30 tisíc korun lze výbavu rozšířit o klimatizaci, rádio a Bluetooth.

Acenta má kromě toho navíc i tempomat, 15palcová kola, elektricky nastavitelná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dělená zadní sedadla. Z příplatků jsou dostupné parkovací senzory s funkcí měření délky parkovacího místa (+7.000 Kč), dotykové obrazovka Nissan Connect s navigací a parkovací kamerou (+13.000 Kč) a automatická klimatizace ve spojení s dešťovým senzorem (+13.000 Kč).

Vrcholné provedení Tekna ke všem výše jmenovaným prvkům přidává přední mlhovky, světelný senzor, elektricky sklopná zrcátka a semišové čalounění sedadel. Za prosklenou střechu Nissan žádá 16 tisíc korun navíc.

Nissan Micra - technická data a ceny na českém trhu
Motor1.21.21.2 DIG-S1.2 DIG-S
Převodovka5MCVT5MCVT
Zdvihový objem [cm3]1198119811981198
Válce/ventily3/43/43/43/4
Největší výkon [kW/min-1]59/600059/600072/560072/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]110/4000110/4000147/4400147/4400
Max. rychlost [km/h]170161183175
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,714,511,311,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,63,74,5
Cena Visia [Kč]239.990,-309.990,-319.990,--
Cena Acenta [Kč]278.990,-318.990,-334.990,-374.990,-
Cena Tekna [Kč]318.990,--374.990,-414.990,-

Micra v současném provedení se doprodává za akční ceny nižší o 48 tisíc. Vedle standardních specifikací Visia, Acenta a Tekna jsou k dispozici i dvě speciální série – výroční 30th Anniversary a stylová Micra Elle.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo

Tesla vkládala do Modelu 3 velké naděje, stejně tak…

Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA

Řecko přijalo nabídku konsorcia vedeného italskou…

Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum

Dva a půl roku po vypuknutí emisního skandálu, který se…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



Spy video: Premiéra nového Nissanu Micra se blíží Spy video: Premiéra nového Nissanu Micra se blíží

Prototypy páté generace Nissanu Micra už zamířily na…

Nissan Micra N-TEC vsadí na atraktivní výbavu Nissan Micra N-TEC vsadí na atraktivní výbavu

Nissan rozšiřuje nabídku verzí modelu Micra o provedení…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má trable s ňadry

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má…

Moderátorka zpráv FTV Prima Gábina Kratochvílová Lašková (28) je už od Velikonoc maminkou chlapečka Benedikta.…

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto i peníze!

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto…

Jako by nestačilo, že na své narozeniny musela Vendula Pizingerová (46) překonat sama sebe, a zpocená a neumytá…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké šance mají ostatní?

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké…

Trenéři české hokejové reprezentace mají v přípravě na MS v Dánsku starosti s marodkou v obraně, ale realizační…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…