Nissan Micra 2013: Jízdní dojmy a české ceny

 

Po necelých třech letech přichází modernizace Nissanu Micra, která je víc než jen decentním faceliftem.

S designem čtvrté generace Micry udělali v Nissanu chybu a teď se ji snaží napravit. Sympaticky zakulacená karoserie předchozího modelu se proměnila v nevýrazně tvarovaný hatchback s bezpohlavní tváří. Automobilka si tento přehmat uvědomuje, přestože by se mohla utěšovat tím, že Micra je i tak po Qashqai a Juku třetím nejprodávanějším Nissanem v Evropě. Přichází ovšem s faceliftem, který má napravit dojem ze současného modelu ještě před tím, než za pár let dorazí Micra zcela nová, vyráběná ve Francii.

Změnilo se toho opravdu hodně. Maska chladiče se designové sladila s crossovery od Nissanu, k tomu Micra dostala vyšší (tedy chodce lépe chránící) kapotu motoru, nový přední nárazník, blatníky a světla. Jejich tvar už není nevýrazně kulatý, Micra vsadila na stylizovaný trojúhelník – podobně jako Toyota Aygo. Vzadu designéři upravili nárazník, koncové lampy a páté dveře. Dohromady je více či méně upraveno 50 % povrchových dílů karoserie.

V interiéru zaujme zcela nový středový panel, na přání s novou generací navigace, která má větší dotykovou obrazovku. Dále Micra dostala tmavší odstín materiálů na palubní desce a decentně modifikovaný přístrojový štít – toho z nového Notu se bohužel nedočkala. I nadále patří interiér v Nissanu Micra k těm jednodušším, těchto pár úprav ale výrazně zlepšilo výsledný dojem.

TEST Nissan Micra 1,2 – Muší váha

Technika se nezměnila. Micra sází výhradně na benzinové tříválce 1,2 l/59 kW a přeplňovaný 1,2 l DIG-S/72 kW. Oba nabízí výběr mezi pětistupňovou převodovkou a CVT, ve verzi s manuálním řazením zaujmou nečekaně nízkou kombinovanou spotřebou – 4,3 l, resp. dokonce 3,7 l/100 km. Výkonnější motor je proto nejúspornějším benzinovým modelem ve svém segmentu.

Ke krátkému seznámení s modernizovanou Microu nás Nissan pozval do Bratislavy, k testovacím jízdám v ulicích slovenské metropole automobilka nabídla přeplňovaný motor. Technicky i jízdně zajímavý tříválcový agregát ovšem v podmínkách českého trhu předem diskvalifikuje vysoká cena – od 319.990 Kč, resp. s klimatizací 349.990 Kč. Většina zájemců proto jistě zůstane u atmosférického provedení, které je v závislosti na výbavě levnější o 47 až 80 tisíc korun.

Oba motory jsme testovali již před faceliftem. Po stránce jízdní je jedinou změnou rozšíření nabídky o příplatková 16palcová kola. Díky této novince, která však zatím v českém ceníku chybí, se zlepšila ovladatelnost Micry. Komfort tlumení přitom snížením profilu pneumatik příliš neutrpěl. Většina malých Nissanů přesto bude jezdit na základním obutí s průměrem 14 palců, resp. 15palcových kolech, která jsou standardem ve střední a vyšší úrovni výbavy.

TEST Nissan Micra 1,2 DIG-S – Bakelitová závodnička

Základní provedení Visia se v září začne prodávat za cenu od 239.990 Kč, výbava obsahuje palubní počítač, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, posilovač řízení, šest airbagů a ESP. Za příplatek 30 tisíc korun lze výbavu rozšířit o klimatizaci, rádio a Bluetooth.

Acenta má kromě toho navíc i tempomat, 15palcová kola, elektricky nastavitelná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dělená zadní sedadla. Z příplatků jsou dostupné parkovací senzory s funkcí měření délky parkovacího místa (+7.000 Kč), dotykové obrazovka Nissan Connect s navigací a parkovací kamerou (+13.000 Kč) a automatická klimatizace ve spojení s dešťovým senzorem (+13.000 Kč).

Vrcholné provedení Tekna ke všem výše jmenovaným prvkům přidává přední mlhovky, světelný senzor, elektricky sklopná zrcátka a semišové čalounění sedadel. Za prosklenou střechu Nissan žádá 16 tisíc korun navíc.

Nissan Micra - technická data a ceny na českém trhu
Motor1.21.21.2 DIG-S1.2 DIG-S
Převodovka5MCVT5MCVT
Zdvihový objem [cm3]1198119811981198
Válce/ventily3/43/43/43/4
Největší výkon [kW/min-1]59/600059/600072/560072/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]110/4000110/4000147/4400147/4400
Max. rychlost [km/h]170161183175
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,714,511,311,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,63,74,5
Cena Visia [Kč]239.990,-309.990,-319.990,--
Cena Acenta [Kč]278.990,-318.990,-334.990,-374.990,-
Cena Tekna [Kč]318.990,--374.990,-414.990,-

Micra v současném provedení se doprodává za akční ceny nižší o 48 tisíc. Vedle standardních specifikací Visia, Acenta a Tekna jsou k dispozici i dvě speciální série – výroční 30th Anniversary a stylová Micra Elle.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Spy video: Premiéra nového Nissanu Micra se blíží Spy video: Premiéra nového Nissanu Micra se blíží

Prototypy páté generace Nissanu Micra už zamířily na…

Nissan Micra N-TEC vsadí na atraktivní výbavu Nissan Micra N-TEC vsadí na atraktivní výbavu

Nissan rozšiřuje nabídku verzí modelu Micra o provedení…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal Dádu a Trumpovou! Jednu zval i na smrt!

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal…

75. narozeniny by dnes oslavil Jiří Štaidl (†30), bratr hudebníka Ladislava Štaidla (72) a textař, který napsal…

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná Plíšková a šílící Strýcová

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná…

Tohle bylo drama jako řemen! Téměř dvě a tři čtvrtě hodiny dřely na kurtu v osmifinále Australian české tenistky…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…