Nissan Micra 2013: Jízdní dojmy a české ceny

 

Po necelých třech letech přichází modernizace Nissanu Micra, která je víc než jen decentním faceliftem.

S designem čtvrté generace Micry udělali v Nissanu chybu a teď se ji snaží napravit. Sympaticky zakulacená karoserie předchozího modelu se proměnila v nevýrazně tvarovaný hatchback s bezpohlavní tváří. Automobilka si tento přehmat uvědomuje, přestože by se mohla utěšovat tím, že Micra je i tak po Qashqai a Juku třetím nejprodávanějším Nissanem v Evropě. Přichází ovšem s faceliftem, který má napravit dojem ze současného modelu ještě před tím, než za pár let dorazí Micra zcela nová, vyráběná ve Francii.

Změnilo se toho opravdu hodně. Maska chladiče se designové sladila s crossovery od Nissanu, k tomu Micra dostala vyšší (tedy chodce lépe chránící) kapotu motoru, nový přední nárazník, blatníky a světla. Jejich tvar už není nevýrazně kulatý, Micra vsadila na stylizovaný trojúhelník – podobně jako Toyota Aygo. Vzadu designéři upravili nárazník, koncové lampy a páté dveře. Dohromady je více či méně upraveno 50 % povrchových dílů karoserie.

V interiéru zaujme zcela nový středový panel, na přání s novou generací navigace, která má větší dotykovou obrazovku. Dále Micra dostala tmavší odstín materiálů na palubní desce a decentně modifikovaný přístrojový štít – toho z nového Notu se bohužel nedočkala. I nadále patří interiér v Nissanu Micra k těm jednodušším, těchto pár úprav ale výrazně zlepšilo výsledný dojem.

TEST Nissan Micra 1,2 – Muší váha

Technika se nezměnila. Micra sází výhradně na benzinové tříválce 1,2 l/59 kW a přeplňovaný 1,2 l DIG-S/72 kW. Oba nabízí výběr mezi pětistupňovou převodovkou a CVT, ve verzi s manuálním řazením zaujmou nečekaně nízkou kombinovanou spotřebou – 4,3 l, resp. dokonce 3,7 l/100 km. Výkonnější motor je proto nejúspornějším benzinovým modelem ve svém segmentu.

Ke krátkému seznámení s modernizovanou Microu nás Nissan pozval do Bratislavy, k testovacím jízdám v ulicích slovenské metropole automobilka nabídla přeplňovaný motor. Technicky i jízdně zajímavý tříválcový agregát ovšem v podmínkách českého trhu předem diskvalifikuje vysoká cena – od 319.990 Kč, resp. s klimatizací 349.990 Kč. Většina zájemců proto jistě zůstane u atmosférického provedení, které je v závislosti na výbavě levnější o 47 až 80 tisíc korun.

Oba motory jsme testovali již před faceliftem. Po stránce jízdní je jedinou změnou rozšíření nabídky o příplatková 16palcová kola. Díky této novince, která však zatím v českém ceníku chybí, se zlepšila ovladatelnost Micry. Komfort tlumení přitom snížením profilu pneumatik příliš neutrpěl. Většina malých Nissanů přesto bude jezdit na základním obutí s průměrem 14 palců, resp. 15palcových kolech, která jsou standardem ve střední a vyšší úrovni výbavy.

TEST Nissan Micra 1,2 DIG-S – Bakelitová závodnička

Základní provedení Visia se v září začne prodávat za cenu od 239.990 Kč, výbava obsahuje palubní počítač, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, posilovač řízení, šest airbagů a ESP. Za příplatek 30 tisíc korun lze výbavu rozšířit o klimatizaci, rádio a Bluetooth.

Acenta má kromě toho navíc i tempomat, 15palcová kola, elektricky nastavitelná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dělená zadní sedadla. Z příplatků jsou dostupné parkovací senzory s funkcí měření délky parkovacího místa (+7.000 Kč), dotykové obrazovka Nissan Connect s navigací a parkovací kamerou (+13.000 Kč) a automatická klimatizace ve spojení s dešťovým senzorem (+13.000 Kč).

Vrcholné provedení Tekna ke všem výše jmenovaným prvkům přidává přední mlhovky, světelný senzor, elektricky sklopná zrcátka a semišové čalounění sedadel. Za prosklenou střechu Nissan žádá 16 tisíc korun navíc.

Nissan Micra - technická data a ceny na českém trhu
Motor1.21.21.2 DIG-S1.2 DIG-S
Převodovka5MCVT5MCVT
Zdvihový objem [cm3]1198119811981198
Válce/ventily3/43/43/43/4
Největší výkon [kW/min-1]59/600059/600072/560072/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]110/4000110/4000147/4400147/4400
Max. rychlost [km/h]170161183175
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,714,511,311,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,63,74,5
Cena Visia [Kč]239.990,-309.990,-319.990,--
Cena Acenta [Kč]278.990,-318.990,-334.990,-374.990,-
Cena Tekna [Kč]318.990,--374.990,-414.990,-

Micra v současném provedení se doprodává za akční ceny nižší o 48 tisíc. Vedle standardních specifikací Visia, Acenta a Tekna jsou k dispozici i dvě speciální série – výroční 30th Anniversary a stylová Micra Elle.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Spy video: Premiéra nového Nissanu Micra se blíží Spy video: Premiéra nového Nissanu Micra se blíží

Prototypy páté generace Nissanu Micra už zamířily na…

Nissan Micra N-TEC vsadí na atraktivní výbavu Nissan Micra N-TEC vsadí na atraktivní výbavu

Nissan rozšiřuje nabídku verzí modelu Micra o provedení…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…