Nissan Micra 2013: Jízdní dojmy a české ceny

 

Po necelých třech letech přichází modernizace Nissanu Micra, která je víc než jen decentním faceliftem.

S designem čtvrté generace Micry udělali v Nissanu chybu a teď se ji snaží napravit. Sympaticky zakulacená karoserie předchozího modelu se proměnila v nevýrazně tvarovaný hatchback s bezpohlavní tváří. Automobilka si tento přehmat uvědomuje, přestože by se mohla utěšovat tím, že Micra je i tak po Qashqai a Juku třetím nejprodávanějším Nissanem v Evropě. Přichází ovšem s faceliftem, který má napravit dojem ze současného modelu ještě před tím, než za pár let dorazí Micra zcela nová, vyráběná ve Francii.

Změnilo se toho opravdu hodně. Maska chladiče se designové sladila s crossovery od Nissanu, k tomu Micra dostala vyšší (tedy chodce lépe chránící) kapotu motoru, nový přední nárazník, blatníky a světla. Jejich tvar už není nevýrazně kulatý, Micra vsadila na stylizovaný trojúhelník – podobně jako Toyota Aygo. Vzadu designéři upravili nárazník, koncové lampy a páté dveře. Dohromady je více či méně upraveno 50 % povrchových dílů karoserie.

V interiéru zaujme zcela nový středový panel, na přání s novou generací navigace, která má větší dotykovou obrazovku. Dále Micra dostala tmavší odstín materiálů na palubní desce a decentně modifikovaný přístrojový štít – toho z nového Notu se bohužel nedočkala. I nadále patří interiér v Nissanu Micra k těm jednodušším, těchto pár úprav ale výrazně zlepšilo výsledný dojem.

TEST Nissan Micra 1,2 – Muší váha

Technika se nezměnila. Micra sází výhradně na benzinové tříválce 1,2 l/59 kW a přeplňovaný 1,2 l DIG-S/72 kW. Oba nabízí výběr mezi pětistupňovou převodovkou a CVT, ve verzi s manuálním řazením zaujmou nečekaně nízkou kombinovanou spotřebou – 4,3 l, resp. dokonce 3,7 l/100 km. Výkonnější motor je proto nejúspornějším benzinovým modelem ve svém segmentu.

Ke krátkému seznámení s modernizovanou Microu nás Nissan pozval do Bratislavy, k testovacím jízdám v ulicích slovenské metropole automobilka nabídla přeplňovaný motor. Technicky i jízdně zajímavý tříválcový agregát ovšem v podmínkách českého trhu předem diskvalifikuje vysoká cena – od 319.990 Kč, resp. s klimatizací 349.990 Kč. Většina zájemců proto jistě zůstane u atmosférického provedení, které je v závislosti na výbavě levnější o 47 až 80 tisíc korun.

Oba motory jsme testovali již před faceliftem. Po stránce jízdní je jedinou změnou rozšíření nabídky o příplatková 16palcová kola. Díky této novince, která však zatím v českém ceníku chybí, se zlepšila ovladatelnost Micry. Komfort tlumení přitom snížením profilu pneumatik příliš neutrpěl. Většina malých Nissanů přesto bude jezdit na základním obutí s průměrem 14 palců, resp. 15palcových kolech, která jsou standardem ve střední a vyšší úrovni výbavy.

TEST Nissan Micra 1,2 DIG-S – Bakelitová závodnička

Základní provedení Visia se v září začne prodávat za cenu od 239.990 Kč, výbava obsahuje palubní počítač, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, posilovač řízení, šest airbagů a ESP. Za příplatek 30 tisíc korun lze výbavu rozšířit o klimatizaci, rádio a Bluetooth.

Acenta má kromě toho navíc i tempomat, 15palcová kola, elektricky nastavitelná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dělená zadní sedadla. Z příplatků jsou dostupné parkovací senzory s funkcí měření délky parkovacího místa (+7.000 Kč), dotykové obrazovka Nissan Connect s navigací a parkovací kamerou (+13.000 Kč) a automatická klimatizace ve spojení s dešťovým senzorem (+13.000 Kč).

Vrcholné provedení Tekna ke všem výše jmenovaným prvkům přidává přední mlhovky, světelný senzor, elektricky sklopná zrcátka a semišové čalounění sedadel. Za prosklenou střechu Nissan žádá 16 tisíc korun navíc.

Nissan Micra - technická data a ceny na českém trhu
Motor1.21.21.2 DIG-S1.2 DIG-S
Převodovka5MCVT5MCVT
Zdvihový objem [cm3]1198119811981198
Válce/ventily3/43/43/43/4
Největší výkon [kW/min-1]59/600059/600072/560072/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]110/4000110/4000147/4400147/4400
Max. rychlost [km/h]170161183175
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,714,511,311,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,63,74,5
Cena Visia [Kč]239.990,-309.990,-319.990,--
Cena Acenta [Kč]278.990,-318.990,-334.990,-374.990,-
Cena Tekna [Kč]318.990,--374.990,-414.990,-

Micra v současném provedení se doprodává za akční ceny nižší o 48 tisíc. Vedle standardních specifikací Visia, Acenta a Tekna jsou k dispozici i dvě speciální série – výroční 30th Anniversary a stylová Micra Elle.

Spolupracujeme s TipCars.com
Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu

Politika slabé koruny pomalu ztrácí jeden ze svých…

Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě

Ceny ropy na světových trzích dnes rostly třetí den po…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Spy video: Premiéra nového Nissanu Micra se blíží Spy video: Premiéra nového Nissanu Micra se blíží

Prototypy páté generace Nissanu Micra už zamířily na…

Nissan Micra N-TEC vsadí na atraktivní výbavu Nissan Micra N-TEC vsadí na atraktivní výbavu

Nissan rozšiřuje nabídku verzí modelu Micra o provedení…

 



 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív strachem o syna, pak obličejem

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív…

Otevření největšího obchodu s luxusní módou si nenechali ujít Lukáš (37) a Veronika (34) Hejlíkovi. Pár, který…

 

iSport.cz

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a odměna je jen začátek

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a…

Je to začarovaný kruh. Pokud chcete být špičkovým tenistou, prakticky nemáte na výběr. Musíte mít špičkového…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…