Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Murano CrossCabriolet: Japonská avantgarda

Diskuze (32)
Vypadá neskutečně, ale je to realita! Nissan zbořil jedno z posledních tabu a hodlá zákazníkům nabízet kabriolet na bázi velkého SUV.

Nissan nechybí odvaha a chuť experimentovat. Dalším důkazem je Murano CrossCabriolet.

Když Nissan v roce 2002 přišel s prvním Muranem, byl tento crossover nekonvenčním zpestřením nabídky. Jenže japonská automobilka se rozhodla vsadit na tento koncept, uvedla na trh menší Qashqai, v jehož prospěch se vzdala působení v konvenční nižší střední třídě, a letos přináší další novinky.

Jarní premiérou byl crossover Juke, který kombinuje rysy malých SUV a kupé 370 Z. Nyní na podzim přichází další šok: Murano CrossCabriolet – kombinace Murana a 370 Z Roadster.

Novinka vytváří unikátní kombinaci rysů. Jedná se o klasický kabriolet s plátěnou střechou, má karoserii s vyšší stavbou SUV a přitom všem nabízí čtyřmístný interiér. Podobnou kombinaci bychom v současnosti i dohledné minulosti hledali jen těžko. I takový Land Rover Freelander nebo Suzuki Vitara totiž byly polokabriolety s pevnou částí karoserie kolem předních sedadel.

Kombinací karoserií SUV a kabriolet se Nissan snaží odbourat typická negativa kabrioletů: malý prostor na zadních sedadlech, malý zavazadlový prostor a omezená využitelnost. Vyšší stavba karoserie by měla přinést zlepšení v těchto oblastech.

Karoserie je pouze dvoudveřová, přední dveře jsou prodlouženy o 10 cm. Absenci B sloupků kompenzují výztuhy v podlaze. Střecha je plátěná s průhlednou střední částí, ovládá ji plně automatický mechanismus.

Objem zavazadlového prostoru se staženou střechou je 215 litrů, s nataženou střechou pojme 348 litrů zavazadel. I přes rozsáhlé změny na karoserii se součinitel aerodynamického odporu příliš nevzdálil výchozímu Muranu – zvýšil se z 0,37 na 0,39.

Technika je kompletně převzata z amerického Murana. To znamená pohon všech kol, bezestupňovou převodovku Xtronic CVT a motor 3,5 V6. Ten pro CrossCabriolet nepatrně posílil na 195 kW a 336 Nm (+4 kW, +6 Nm).

Do prodeje jde Murano CrossCabriolet začátkem roku 2011, zatím se bude prodávat jen v USA. Cena na tamním trhu je 46.390 dolarů, standardní výbava bude odpovídat nejvyššímu stupni u pětidveřového Murana. Jedním z mála příplatků bude kvalitnější kožené čalounění a hnědé plátno střechy místo standardního černého.

Diskuze (32)
19. 11. 2010 22:07
Re: Posun
Akurát sa nikdy neposúvajú tam, kam by mali...
19. 11. 2010 17:14
Re: Murano CC
X6 je prostě kontroverzní, někomu se líbí, já ji zas považuji za paskvil, 100 lidí 100 chutí ... ;-)
Avatar - Glaukos
19. 11. 2010 08:50
Re: Dizajnéri od Ssang Yongu?
Nissanu úspěch neodpírám, vlastně mu andím, ale Yeti má v Británii problém s dodávkami vozů, proto tak malé číslo
Avatar - Glaukos
19. 11. 2010 08:47
Re: Murano CC
mě se X6 moc líbí
Re: Posun
Učit bychom se měli především my. Každá stávka je svým způsobem důležitá.
Vytváří přirozený tlak na politiky.
V naší zemi bychom museli stávkovat každý týden,aby respektovali min. přání voličů, nikoliv svá.