Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan NV 3500 HD Passenger Van: XXL MPV pro USA

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Nissan uvádí na severoamerický trh MPV, jaké v jeho evropské nabídce rozhodně nenajdete. Za vše mluví zkratka HD v názvu. Ano, znamená Heavy Duty.

Žádné kompromisy se zde nekonají. Na palubu zaoceánského korábu s tak trochu šikmýma očima se vejde až dvanáct lidí ve čtyřech řadách (konfigurace 2-3-3-4). Velké rodiny tedy mohou mít radost, naloží tátu, mámu, děti, babičku, dědečka, psa a ještě spoustu dalšího haraburdí.

Variabilita se v této třídě jaksi nosí a tak se nelze divit všemožně posuvným a vyjímatelným sedadlům, takže pokud v autě cestují jen dva, odvezou v něm ještě půlku větší vesnice. Nissan napočítal 324 možných kombinací. Pokud je v automobilce skutečně někdo zkoušel, klobouk dolů!

Přístup až dozadu bude ovšem trochu sporný, protože NV 3500 má jen jedny, byť obří posuvné dveře. Komfort je samozřejmostí: elektrické zásuvky na amerických 120 V, čtecí lampičky, ale také navigace, Bluetooth hands-free a spousta dalších prvků. Parkovací kamera představuje nutnost, zkuste s tímto mastodontem manévrovat bez ní!

Na výběr pod mohutnými kapotami budou dva motory, oba vidlicové čtyřventilové s rozvodem DOHC, tedy dvojicí vaček v hlavě. Čtyřlitrový šestiválec nabídne 195 kW a 381 Nm, větší osmiválec 5,6 l pak 236 kW a 522 Nm. Řazení obstarává, jak také jinak, pětistupňová samočinná převodovka. Konstrukčním základem je tradiční rám. Zatímco přední kola jsou zavěšena nezávisle, vzadu najdeme ortodoxní tuhou nápravu na listových perech.

Ovšem nechybí ani moderní prvky: čtveřice kotoučů s ABS a posilovač řízení měnící svůj účinek dle aktuální rychlosti. Palivová nádrž má objem 106 l a auto jezdí na sedmnáctipalcových kolech. Nechybí airbagy včetně bočních záclonových pro všechny řady. Pro V6 jsou připraveny výbavy s označením S a SV, pro V8 pouze nejluxusnější SL.

Nissan NV 3500 HD Passenger Van se objeví u amerických prodejců užitkových aut japonské značky na jaře příštího roku. Zákazníci, kteří z nějakého důvodu nechtějí cokoli podobné velikosti z Detroitu, si budou tedy muset ještě nějaké čtyři, pět měsíců počkat. Jenže, NV 3500 se v USA také vyrábí. Jeho rodištěm je továrna v Cantonu ve státě Mississippi.

Abychom nezapomněli, představovaný model je vlastně osobní variantou full-size dodávek, které vznikají rovněž na tomto místě a v USA jsou ke koupi od konce roku 2010.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
10. 11. 2011 22:56
Re: Extrém.
Tak to by mi bolo jedno, v Amerike jazdiť sa nechystám. Ale u nás by si už vodičák na bus potreboval, nad 9 ľudí už si MHD... >:D
10. 11. 2011 22:55
Re: 4 stupn. automat
To nie je tak celkom pravda. Šestka navrch je dobrá vec, aj keď je fakt, že nie je voči päťke na päťkvalte oveľa dlhšia. Ale rozdiel tam je, všetko je posunuté, povedal by som že zhruba o pol stupňa dolu...všetky rýchlosti o čosi kratšie a šestka navrch. Mal som 5-stupňovú mechaniku na Renaulte, teraz mám šesťkvalt, a je to poznať. Na šestke pri 130 točí menej ako predtým na 5, rozhodne to nereve tak ako píšeš.

Amíkom dlho stačili aj 3 kvalty, s novými emisnými limitmi už tie motory nie sú až tak pružné, ale voči tým našim maloobjemovým je to stále o niečom inom.
10. 11. 2011 22:49
Re: Extrém.
O čom pletieš? Ja som v tomto duchu nenapísal ani slovo.
10. 11. 2011 22:48
Re: Extrém.
A presne o tom hovorím. ;-)
10. 11. 2011 22:47
Re: Extrém.
Lenivci nie, len pohodlní zhýčkaní užívatelia. ;-) >:D
Že vďaka. ;-) (Ešte keby sa mi to chcelo prepočítavať na milimetre...)