Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan NV: Užitkový Američan se šikmýma očima

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Japonský Nissan uvádí na severoamerický trh novou velkou dodávku řady NV. S evropskou NV200 nemá kromě počáteční zkratky v označení nic společného.

NV přichází na trh velkých (tzv. fullsize) vanů, který až dosud okupovali domácí výrobci General Motors, Ford a Chrysler. Jediným neamerickým vozem v této kategorii je Sprinter, za oceánem nese loga Dodge a Freightliner, ale jedná se o nám dobře známý vůz z portfolia značky Mercedes-Benz.

Japonské automobilky neměly v tomto segmentu šanci. To by chtěl změnit Nissan, který severoamerickým zákazníkům zanedlouho nabídne řadu NV. Ta bude k dispozici ve třech verzích 1500, 2500 HD a 3500 HD se dvěma výškami střechy. Zatímco standardní se bude dodávat ve všech třech specifikacích, High Roof jen ve dvou vyšších. Ta umožňuje, aby se v nákladovém prostoru postavil člověk běžné výšky bez toho, aby musel sklánět hlavu.

Konstrukce i nabídka motorů jsou typicky americké. Dodávka NV je postavena na tradičním ocelovém rámu, má pohon zadních kol a zážehové motory, jejichž velikost by českému živnostníkovi přinesla pravidelné hrůzostrašné noční můry o výši provozních nákladů. Základem je čtyřlitrový vidlicový šestiválec, který doplňuje agregát V8 objemu 5,6 litru! Obě pohonné jednotky jsou spojeny s pětistupňovými samočinnými převodovkami.

Tvar je americky robustní, velká chromovaná maska ale zároveň odkazuje na terénní modely, které známe i v Evropě, ať už jde o pickupy, či například Pathfinder. Zbytek vozu je klasicky krabicoidní s důrazem na funkčnost, Američané designové výstřelky v této kategorii nevyžadují. Rovněž příliš nepreferují trambusovou konstrukci, a tak má NV klasickou kapotu motoru s agregátem i převodovkou umístěnými za přední nápravou. Agregát nijak neomezuje interiér, nehledě k tomu, že pro mechaniky je snáze dosažitelný. V Evropě takové dodávky vyrábí pouze britský LDV, který je v současnosti v ruských rukou.

Vnitřní prostor může být na míru přizpůsoben požadavkům zákazníka, vývojáři nezapomněli ani na značné množství odkládacích schránek a přihrádek včetně zásuvek pod sedadly, či hlubokých kapes ve dveřích. Středová konzola je vyjímatelná, řidičovo sedadlo je všestranně nastavitelné, prostor pro posádku se navíc nijak neliší od běžných osobních automobilů, nebo ve Státech tolik oblíbených trucků.

Nákladový prostor je 3066 mm dlouhý a 1786 mm široký, ve verzi se standardní střechou má na výšku 1407 mm, s vysokou nabídne 1943 mm. Bezpečnostní výbavu zahrnují přední airbagy, tříbodové pásy vpředu s předpínači a omezovači tahu. Za příplatek bude další čtveřice vzduchových vaků.

Nový Nissan NV se bude vyrábět přímo v USA. Jeho rodištěm bude továrna v Cantonu ve státě Mississippi. Američtí prodejci užitkových vozidel japonské automobilky jej budou nabízet od konce letošního roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Avatar - zezul
13. 3. 2010 22:41
Jiný svět
Vůbec se nedivím,že tam valí benzin,spíš nechápu proč neni i v evropě možnost volby,mám dva roky starého tranzita a klidne bych to hlučné,slabé a nespolehlivé TDCI,které celé dny honím jak psa ,vyměnil za předimenzovaný 4-5litr s nulovou údržbou a 16 litry plynu.Jen tak dál Ameriko.
Avatar - Johny.Rico
12. 3. 2010 23:42
Motory???
???
Avatar - gld
12. 3. 2010 20:02
Re: ..
interiér je na úžitkáča dobrý ale dáke extra kvality oproti konkurencii v segmente nevidím.. je pravda že si nemuseli lámať hlavu kam dať radiacu páku tak stredový panel pôsobí ucelenejším dojmom a zostalo viac miesta na odkladacie plochy
Avatar - pelikoš
12. 3. 2010 19:42
Re: Amerika
pravda,z venku je to na evropský vkus zvláštní,ale vnitřek je fine ;-)
Avatar - pelikoš
12. 3. 2010 19:41
Re: naopak
například NISSAN nv 200
[odkaz]
na nv 200 je zrovna nějaká akcička
[odkaz]