Nissan odchází z Le Mans, nestačí na Porsche, Toyotu a Audi
Vypadalo to, že svět vytrvalostního závodění prototypů LMP1 zažívá renesanci. Audi se konečně postavila silná konkurence v podobě Porsche a Toyoty ...a uspěla, ba co víc, do hry vstoupil také Nissan a hovoří se o plánech dalších značek. Jenže Nissan to vzal za ...jiný konec. Připravoval speciál GT-R LM Nismo, jenž měl být hybridní čtyřkolkou s motorem vpředu, jenže se objevily technické i časové obtíže a vůz nastoupil na start jako předokolka s nefunkčním hybridním systémem a bez pohonu zadní nápravy.
Výkonnost tomu odpovídala - v kvalifikaci na konkurenci z třídy LMP1 auto ztrácelo čtvrt minuty(!), v závodě to bylo ještě horší a ani jedno ze tří aut nevidělo šachovnicovou vlajku. Nismo si nasypalo popel na hlavu, vypustilo zbytek sezony WEC a oznámilo, že vynechá i úvodní dva podniky WEC 2016, aby bylo GT-R LM v co nejlepší formě na 24 hodin v Le Mans.
Teď je ale všechno jinak. Proběhlo pár testů a jejich výsledkem bylo zjištění, že se experiment nepovedl. Oficiálně se v prohlášení praví, že "program není schopný dosáhnout svých ambicí a společnost se zaměří místo toho na vývoj dlouhodobých závodních strategií". Jinými slovy GT-R LM Nismo nedokáže konkurovat konvenčním speciálům značek Porsche, Audi ani Toyota a nemá tudíž cenu se jím zabývat.
Nissan se nás sice snaží uchlácholit tím, že se nic nemění na účasti v LMP2, kam dodává velmi úspěšné motory, ale co naplat, LMP1 je LMP1. Z prohlášení bohužel nevyplývá, zda do dlouhodobých závodních strategií LMP1 patří i nadále a začne se tedy pracovat na "konvenčnějším" prototypu nebo jestli sérii WEC nadobro vzdává a zůstane i nadále jen u Super GT a třídy GT3.